over ontlasting

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

over ontlasting

Bericht door Ana »

Ik heb momenteel last van pijnlijke darmkrampen en diarree. Had het twee weken geleden ook, norit helpt dan wel en dan komt het tot rust.

Maar J0ela heeft ook een heel dunne stoelgang op het moment, ik denk dat het dan ook diarree is (maar waar ze normaal 2x per dag ontlasting heeft, is het nu misschien 3x dus op zich lijkt het me niet zorgwekkend)
Ik vraag me alleen af of het waarschijnlijk is dat zij dan ook die krampen heeft want dat vind ik dan wel heel zielig. En wat zou ik kunnen doen? Nog tips voor de voeding? dan kan ik kijken wat hier al dan niet verkrijgbaar is.

Ik las net ook nog over peuterdiarree, en haar ontlasting is al sinds we terugkwamen van vakantie best dun (maar dat is ook sinds ik de vorige keer kramp en diarree had) Dus ik denk dat het toch met een licht virusje te maken heeft?

Ik ga niet snel naar een arts toe, ook omdat ze me hier veel te snel met grof geschut-medicatie zijn. (zo ongeveer voor alles krijg je anti-biotica) Maar ik zie ook verder niets zorgwekkends bij J0ela. Maar vannacht was ze zielig aan het huilen in haar bedje en ik bedacht me dat ze misschien net als ik kramp had...

hmm ik ga het eerste poep-wasje van vandaag weer buiten hangen, score: het boxkleed plus haar kleding.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Re: over ontlasting

Bericht door Mare »

Ik zou mij niet direct zorgen maken. Ontlasting op deze leeftijd kan nog heel erg wisselen. Zeker als het naar één ker per dag meer is en ze verder eet en drinkt. Misschien komen kiezen? De kramp zou wel sneu zijn, maar of je daar echt wat aan kan/moet doen... Haar in de gaten houden of ze verandert en verder gewoon nog niets doen denk ik.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ja het zouden ook nog kiezen kunnen zijn. heb haar voor de zekerheid maar paracetamol gegeven, want eten was vandaag ook een drama.
Ik wacht het maar weer af...
Wanda

Bericht door Wanda »

Peuterdiaree ontstaat door appelsap. Verder mag je best gewoon een tijdje diaree hebben. Tenminste, hier in het westen wel, maar waar zit jij precies?
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

nee appelsap drinkt ze niet en ik ben heel terughoudend met vruchtensap. En deze dagen ook met de fruithap (even geen appel, maar wel banaan)

ik woon in Bosnie dus meer zuidelijk en we hebben hier al enkele dagen 30 graden. Maar ze drinkt echt genoeg, heeft aldoor flinke plasluiers, dus wat dat betreft is er verder niks aan de hand.

Niets aan doen dus?
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Gewoon goed in de gaten of ze niet suf wordt, genoeg plast (en dus genoeg vocht binnenkrijgt). Als je denkt dat ze pijn heeft, evt een paracetamolletje geven ja. En als je echt zorgen maakt, toch even langs de dokter gaan.
Wanda

Bericht door Wanda »

Nou goed, niet in de tropen ofzo. Nee, ik zou het denk aankijken voorlopig. Behalve als ze inderdaad echt ziek wordt.
wennetje

Bericht door wennetje »

Zorgwekkend is het alleen bij echt dunne diarree en meerdere luiers. Het is niet ongewoon dat op warme dagen de ontlasting dunner en wat vaker is.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

geen idee. maar voor jou. norit gebruik je als je een vergift oid hebt. het is actieve kool wat stofjes kan absorberen. tegen diaree kan je volgens mij beter imodium (bij drogist) gebruiken.
beterschap
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

jikke schreef:geen idee. maar voor jou. norit gebruik je als je een vergift oid hebt. het is actieve kool wat stofjes kan absorberen. tegen diaree kan je volgens mij beter imodium (bij drogist) gebruiken.
beterschap
Ja, maar dat zou ik niet doen in de zwangerschap.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Mare schreef:
jikke schreef:geen idee. maar voor jou. norit gebruik je als je een vergift oid hebt. het is actieve kool wat stofjes kan absorberen. tegen diaree kan je volgens mij beter imodium (bij drogist) gebruiken.
beterschap
Ja, maar dat zou ik niet doen in de zwangerschap.
o dat ze zwanger was had ik gemist. geen idee of imodium samen met zwangerschap kan. http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h06945.pdf is inderdaad weinig over bekend
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

nee voor zover ik weet mag imodium niet :) daarom norit. met mij gaat het gelukkig veel beter, vandaag nog geen kramp gehad, ik ben best fan van norit dus.

wat J0ela betreft, geen ongelukjes gehad sinds gisterochtend, nog wel dun, maar ik heb even geen fruit gegeven vandaag, en rijstebloem door haar eten geroerd, nu voor het slapen nog even een banaantje.

Ik heb niet het idee dat ze pijn in haar buik heeft. Misschien kan ik het morgen, overmorgen (achteraf gezien dus) allemaal terugvoeren op een nieuwe kies.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

1 tandje gevonden :woow:
kiesjes moet ik nog even wat meer tijd voor nemen, zo'n controlerondje is nogal gevaarlijk.
Suuz

Bericht door Suuz »

ah je hebt de oorzaak dus gevonden :P
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

jaaa misschien toch wel. vandaag had ze weer vrij normale ontlasting :mrgreen:
en ik nog altijd niet.
Dus ik virus oid en zij een tandje... :!:
Suuz

Bericht door Suuz »

of een combi idd geweest. Jij iig nog veel sterkte.
Plaats reactie