eerste puzzeltaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mara
J&J HAWAII

eerste puzzeltaart

Bericht door Mara »

Voor een vriendje van E sm@.
Ik maak alleen taarten voor anderen als het goede vrienden zijn en ik er zin in heb qua thema en de tijd voor vrij kan maken.
Ze wilden Cars met niet te veel fondant/marsepein want dat eindigt bij kinderen vaak in de vuilnisbak.

Had hen gewaarschuwd dat ik wel eens moeite heb met een strakke afwerking, maar dat ik graag een poging zou wagen. Plan B lag ook klaar (3 oneetbare autootjes die dan op een weg zouden rijden).
Maar het is gelukt moet ik zeggen. Ben niet helemaal tevreden over een aantal kleuren (grijs had lichter gemoeten) en de dikte van het fondant hier en daar, maar de ontvangers waren er heel erg blij mee.

Gevuld met vlaaivulling aardbeien en verstevigde slagroom.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Het wordt nu echt leuker omdat ik inmiddels kan inschatten waar de moeilijkheden zitten en weet hoe veel tijd een en ander kost.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Re: eerste puzzeltaart

Bericht door JasmijnLinde »

Ziet er leuk uit. Het lijkt me echt een moeilijk plaatje en ik vind de kleuren juist mooi.
Mara schreef:
Het wordt nu echt leuker omdat ik inmiddels kan inschatten waar de moeilijkheden zitten en weet hoe veel tijd een en ander kost.
Dat heb ik ook. Alleen kost alles bij mij veel tijd ;)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Hanne

Bericht door Hanne »

ik vind hem heel erg leuk. het zijn wel echt de kleuren van cars hoor. en heel mooi puzzelplaatje. zo kon ik het de eerste keer niet.
wat ik zelf ook heb geleerd is dat je als maker altijd de onvolkomenheden van jouw eigen taarten blijft zien, maar dat de ontvangers die dus helemaal niet zien en alleen maar blij zijn.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Leuk geworden. De puzzelplaat vind ik erg goed, ook in die kleuren.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

verkeerde kleuren zie ik echt niet, blauw gemarmerd is heel mooi en cars zelf ook! duidelijk te herkennen hoor!
en de ontvanger is er eigenlijk (bijna dus ;) ) altijd hartstikke blij mee!
ja, goed gelukt!

is het ook slagroom wat er bovenop zit? is het niet heel erg uitgelopen na een tijdje? normaal kan de combi slagroom-marsepein/fondant niet bij elkaar.
of gewoon snel opeten, voordat het gaat smelten :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Bedankt voor de positieve reacties. Ben nog best onzeker over een aantal zaken. Vooral een strakke afwerking lukt me vaak nog niet goed.
Het is inderdaad slagroom omdat ze dat graag wilden, wel met klopfix. En dat doe ik er zo kort mogelijk van te voren (tot een paar uur) voor het eten van de taart op. De zijkant is wel botercreme.

Ook als je hem een keer wat langer laat staan, gebeurde er met klopfix er in (tot nu toe) niets bij mijn taarten. Maar veel langer van te voren durf ik eigenlijk ook niet hoor.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie