Gisteren haalde ik om 12 uur de meiden op uit school. Eenmaal op de terugweg naar huis dacht ik tjonge wat is Liam toch rustig achterop en wil wat zeggen tegen hem. Op dat moment realiseer ik me echter dat Liam nog op het schoolplein staat Ik ben meteen opgedraaid en heb Mirte en Nikki met hun fietsen op het fietspad laten staan gelukkig waren we net 1 weg overgestoken dus ik was zo weer bij school. Hij was nog lekker aan het spelen op het schoolplein. Pfff ik heb me in die paar seconden echt behoorlijk benauwd gevoeld wat voelde ik mij stom zeg. Wat er allemaal door je heen gaat op zo'n moment dat is echt heel apart. Hij heeft er waarschijnlijk niks van gemerkt maar toch. En daarna zette ik hem in het fietsstoeltje valt de fiets om met hem erin Fijn zo'n moeder.
Kan ik toch merken dat ik er de laatste tijd niet helemaal bij ben met mijn gedachte en nu ook nog eens erg last van kiespijn waar de tandarts niks aan kan vinden dus tja dit kon er ook nog wel bij
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
dit maakt je niet gelijk een slechte moeder hoor... kan gebeuren. je kwam er erg snel achter!
toevallig ben ik mark gister ook even vergeten. hij lag te slapen en ik ging even de kinderen bij een vriendje halen. toen ik naar huis fietste bedacht ik me pas weer dat mark ook nog in bed lag. heb me niet gehaast daarvoor.. hij kan niks, want hij ligt in bed en ik wist dat hij sliep. maar toch was ik hem op het moment van halen totaal vergeten.
dus als jij slecht bent, ben ik het ook lot van een derde kind?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Kan gebeuren. Maar ik kan me voorstellen dat je even zoiets hebt van "nee dit kan echt niet, wat ben ik slecht" denk er dan maar aan dat je ook weer terug gegaan bent en hij er niets van gemerkt heeft Dus slechte gevoel eruit, en lekker genieten van je kids en het mooie weer.
Kan gebeuren toch? Als je gelijk door zoiets jezelf bestempelt als slechte moeder, dan bestaan er ook extreem slechte moeders ed.
Mijn buurvrouw had het laatst ook. Buurmeisje van 2 stond nog op school, zij was al weg. Dus heb ik dat meisje mee genomen, andere weg genomen dan dat de buurvrouw altijd neemt, dus elkaar niet tegen gekomen, gelukkig wist de juf die nog bij het hek stond dat ik haar mee had, eigenlijk had de buurvrouw dat wel gedacht, maar ja, ervanuitgaan durfde ze niet.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Op dat moment voelde ik me echt slecht nu kan ik de grap er wel van inzien. Liam was gewoon boos dat hij mee moest. Hij was zo leuk aan het spelen daar. Maar ja hij was helemaal alleen op het schoolplein iedereen was al weg ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn. Ach ja ik zei al tegen mijn man beter op het schoolplein laten staan dan met dit weer in de auto laten zitten toch.
Regina, moeder van
Haha, geweldig, wat een verhaal. Ik zie het helemaal voor me, je draait je om.... : geen kind aanwezig! 't Zou mij ook zo kunnen gebeuren hoor.
Andersom trouwens ook wel, dat ik zoek naar een kind dat bij mij zou moeten zijn, maar allang op school zit
Ik zat een keer in de trein toen er werd omgeroepen: Wil de vader die zijn kind in Assen vergeten is in Haren de trein terug nemen? Dat is nog veel fouter.
Laatst vroeg Lotte aan mij bij de rotonde bij school: waar is Anna? Was ik ook al op weg naar huis. Ik moest wel heel hard lachen om mezelf.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Esther schreef:Ik zat een keer in de trein toen er werd omgeroepen: Wil de vader die zijn kind in Assen vergeten is in Haren de trein terug nemen? Dat is nog veel fouter.
Die man zal zich wel helemaal kleurenblind geschaamd hebben, en zich heel erg rot hebben gevoeld, die treinreis terug.
Laatst gewijzigd door Charlotte op wo mei 23, 2012 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther schreef:Ik zat een keer in de trein toen er werd omgeroepen: Wil de vader die zijn kind in Assen vergeten is in Haren de trein terug nemen? Dat is nog veel fouter.
Laatst vroeg Lotte aan mij bij de rotonde bij school: waar is Anna? Was ik ook al op weg naar huis. Ik moest wel heel hard lachen om mezelf.
Oei die is inderdaad wel heel erg. Dan valt mijn blunder nog wel mee. Was eigenlijk ook liever Mirte vergeten dan Liam. Die red zich wel hahaha.
Regina, moeder van
Zal ik dan maar bekennen dat wij gisteren boodschappen aan het doen waren, ik met Anne in de maxi cosi op wagenonderstel en Remco met de kar. Liet ik de wagen staan en ging rustig verder met boodschappen doen. Kwam er een mevrouw aan, vergeten jullie niet iemand? Oeps. Anne lag nog steeds heel lief te slapen. Mevrouw had haar (puber)dochter bij zich en zei ik heb jou vroeger ook heel vaak zo laten staan.
Ik ben mijn jongste zoon al 2 keer na de kerkdienst vergeten mee te nemen. Ik ging al kletstend met andere mensen weg en thuis wilde ik hem uit het fietszitje halen en die was ernstig leeg.....
Tja, we kunnen ons schamen maar we kunnen er ook om lachen. Ik kies voor het laatste, dat maakt het ook minder beladen voor het kind. Hij vindt het nu ook een goede grap en heeft geleerd dat mama echt weer terugkomt!
Hoewel ik het nog steeds niet helemaal kan waarderen als hij dit gebeuren aan anderen vertelt...
Toen ik gisteren boodschappen deed in onze mega grote supermarkt werd er ook omgeroepen: 'als u een blond kindje met bruine trui en spijkerbroek ziet lopen, wilt u hem dan even naar de klantenservice brengen?'
Gevalletje wie is wie nou kwijt geraakt?
mv J ('04) en N ('12)
----------------------------------------- Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Zou mij zo kunnen gebeuren (en omvallen met de fiets ook en hem op het schoolplein vergeten van de fiets te halen ook, erg gevaarlijk ).
Het gaat bij mij makkelijk (bijna) mis als het afwijkt van het normale. Dus soms wel M aarten mee naar school, soms niet (bijv. omdat R. hem al naar het kdv heeft gebracht).
Gelukkig gaan ze nu allebei naar school en bso, dus dat scheelt.