gék word ik ervan...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

gék word ik ervan...

Bericht door Ves »

van die nachten dus... Van 0 tot 1 hield hij me al wakker, erg onrustig, en daarna was hij om half 5 helemaal klaar met slapen. Half 5, hallúf 5! De laatste tijd is hij sowieso tussen 5 en 6 al wakker, ook veel te vroeg. Ik heb een lampje op een timer die om 6:15 staat en ik probeer hem er tot die tijd in te houden. Ik kon hem vandaag om 5:15 niet eens meer fatsoenlijk in bed houden. Hij maakte zo'n stampij... Van ellende heb ik hem maar zo vroeg al beneden bij zijn speelgoed geparkeerd en ben zelf in bed gaan liggen. Een klein half uurtje later kwam hij me halen: een megapoepluier! Al mijn pogingen daarna om een beetje te slapen werden gesaboteerd :evil: . En net wilde hij al naar de kinderboerderij om op de traktor te rijden... die is nog niet open knul :roll: .
Wat baaaal ik hiervan. En een middagslaap zit er voor mij ook niet in, want hij zal wel in de auto een powernapje doen op de terugweg van een kraamvisite.
(Zo nu maar stoppen met klagen, want daar wordt het niet beter van... Ondertussen geniet ik van de mooie volzinnen en moeilijke woorden die hij spuit.)
Ana
J&J MAURITIUS

Re: gék word ik ervan...

Bericht door Ana »

Aaargh en zo'n dag is dan ook echt heel erg lang. Sterkte vandaag!
hopelijk gaat hij snel weer wat beter slapen!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

En dan voel je helemaal hoe zwaar het is om het alleen te doen :(
Sterkte. Het wordt koeler komende week. Hopelijk gaat hij dan beter slapen.
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Ves

Bericht door Ves »

Inmiddels al diverse keren gestruikeld en tegen dingen opgelopen. Hij dus, niet ik :wink: . Tja, beetje moe... :wink: en hij is normaal al niet de handigste. En huilen... Zullen de buren wel niet op prijs stellen zo vroeg op een vrije dag (maar ze mogen al blij zijn dat ik hem om half 5 niet al te lang zijn gang heb laten gaan). Pfff.
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Nee, het humeur word er niet beter van... Ik voel met je mee!! Ik kan alleen maar zeggen sterkte :!:
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Dat wordt een lange dag voor jullie samen!
Ik hoop dat jullie er het besta van kunnen maken, is niet makkelijk maar wel fijn als het lukt.
Take care!!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Pittig hoor, sterkte!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Ves schreef: Zullen de buren wel niet op prijs stellen zo vroeg op een vrije dag (maar ze mogen al blij zijn dat ik hem om half 5 niet al te lang zijn gang heb laten gaan). Pfff.
had jij daar ook niet al eerder een berichtje over geplaatst, dat je buren zeggen dat ze last hebben van je zoon?

Maar heftig hè, zo vroeg op. Dan is de dag wel heel erg lang. En dan weet je idd al dat het niet altijd even gezellig is omdat je allebei moe bent. Sterkte.....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ohhh, vreselijk! Die fases hebben we ook gehad met Daniel. Maar, het gaat bij ons gelukkig alweer een poos goed (afkloppen!!!).

Ging hij dan vanavond tenminste wel goed slapen?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ves

Bericht door Ves »

kaatje71 schreef:had jij daar ook niet al eerder een berichtje over geplaatst, dat je buren zeggen dat ze last hebben van je zoon?
Klopt dat was ik.
Ik ben echt helemaal gesloopt nu…
Ik had net een heel verhaal getypt over vandaag, maar toen lag het forum er bij mij opeens uit; verhaal weg. Nog een poging. De ochtend was erg lang. We waren al vroeg aan het knutselen en dan vind ik het heerlijk om hem zo bezig te zien. Toen hij baldadig werd met de verf was het knutselen afgelopen. Vervolgens steeds maar dingen doen die niet mochten (bv. in de tuin met aarde gooien), gillen, schreeuwen. Ik was blij toen we op pad konden op kraamvisite en zwemmen, dat was heel leuk. Toen we weer thuiskwamen leek het een stuk beter te gaan, maar al gauw was het weer mis: klieren, uitdagen, niet luisteren, gillen, 3 strepen stoepkrijten, dan wéér wat anders willen, grrr. En veel met dingen gooien. Boos op hem worden, streng zijn, straf, het hielp allemaal niet. Man, wat voel ik me dan machteloos zeg, kan niet eens mijn eigen peuter aan. En wat ga ik aan mezelf twijfelen, doe ik het wel goed… terwijl het soms ook écht wel goed gaat, maar soms… nu dus… vooral de laatste week HELEMAAL NIET. Ik werk er zo hard aan en dan is dit zo frustrerend. Please, laat het een fase zijn… !
Suuz

Bericht door Suuz »

Zo herkenbaar... :( Hopelijk trek hij een beetje bij.

Mijn dochter heeft ook een gewoonte om tussen 5 en 6 op te staan.. zucht. Maar ze slaapt sinds 2 maanden door, dus dat is wel lekker om eerlijk te zeggen.. maar begrijp je helemaal. Knuffel en sterkte.. Maar weer vroeg bed in..
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oh bah, wat heb jij een rot-dag gehad! Bah, bah, bah. Balen zeg.
Maar ja, V. was natuurlijk ook helemaal niet uitgeslapen, dat helpt niet. En het is ook wel echt een moeilijke leeftijd hoor. Mijn jongens vonden zelf spelen toen ook erg moeilijk, en konden vreselijk aan mij hangen (en nog steeds soms wel :wink: ). En dan is het maar net voor type kind je hebt hoe hij dan zich uit. D aniel kan/kon ook zo'n lekker pittig kind zijn. Het is heus een fase, geduld houden en grenzen blijven stellen, en het komt goed. Sterkte met je pittige peuter!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Pfff dat klinkt zwaar. Vooral dat vroeg opstaan. B. heeft dat ook een tijd gehad maar bleef gelukkig heel rustig naast mij in bed tv kijken.

Heb je geen kinderen van zijn leeftijd in de buurt? het scheelt hier ook well als ze lekker met een ander kind kunnen spelen. Misschien kun je dat eens een middag afspreken. Voordeel is ook dat hij dan ook vast eens ergens anders gaat spelen zodat jij even wat tijd voor jezelf hebt.
Ves

Bericht door Ves »

Pauwtje schreef:Oh bah, wat heb jij een rot-dag gehad! Bah, bah, bah. Balen zeg.
Gelukkig waren er ook leuke momenten tussendoor, dus echt een rotdag zou ik het niet willen noemen (en ik heb weer een nachtje mogen slapen... tot 5 uur weer, maar ik was vroeg naar bed en hij sliep door, dat scheelt). Maar wel een zwaar vermoeiende en frustrerende dag.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik kan mij helemaal voorstellen dat je hier gek van wordt. Het is hier momenteel ook een drama met Danique: het slapen gaat sinds de operatie erg slecht en overdag is Danique ook niet te genieten. Ze krijgt overduidelijk slaaptekort maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Het is al zo erg dat ik 's avonds al opzie tegen de volgende dag.....
Niets is goed. Als we even weg zijn dan gaat het wel, maar zelfs boodschappen doen is een drama met haar.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

oh wat een moeizame dag zo.
Ves schreef: Man, wat voel ik me dan machteloos zeg, kan niet eens mijn eigen peuter aan. En wat ga ik aan mezelf twijfelen, doe ik het wel goed… terwijl het soms ook écht wel goed gaat, maar soms… nu dus… vooral de laatste week HELEMAAL NIET. Ik werk er zo hard aan en dan is dit zo frustrerend. Please, laat het een fase zijn… !
ja maar het ìs ook best zwaar om kleine ongeleide projectielen in goede banen te moeten leiden, en helemaal als je dat alleen moet doen.
Sterkte met deze lastige fase!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hier helaas op het moment hetzelfde. Ik baal er echt van. Hij was net gaan doorslapen tot 6 uur...ja echt! Maar na een allergische reactie wordt hij tussen 12 en 1 wakker en om 5 uur begint de dag. Pff onze onderburen zullen er wel niet blij mee zijn, maar wij ook niet :(
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie