De afgelopen dagen is het prut met Lars 's avonds. Hij is nu net pas gaan slapen.
Ik heb hem 1,5 uur laten slapen vanmiddag. Zou dat al te lang zijn?
Ik maakte hem wakker vanmiddag en hij was me sjachrijnig! Maar gisteren heeft hij 3 uur geslapen smiddags en wilde hij ook niet slapen in de avond.
Smiddags naar bed brengen is geen probleem!
Smorgens moet ik hem ook wakker maken trouwens.
Maar pffff.... dit werkt echt niet!
Ik hoop dat t een fase is!!!
oh ja, wacht even: ALLESISUNFASEALLESISUNFASEALLESISUNFASE
whhhaaaaa Lars wil niet naar bed 's avonds
Re: whhhaaaaa Lars wil niet naar bed 's avonds
Hoe is zijn avond routine? Misschien is hij wel te druk in de avond en is het smiddags lekker rustig waardoor hij wel lekker inslaap komt? Temperatuur in zijn kamertje? Is er iets anders sinds vorige week?
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ja vooral je laatste zinnetje
. Ik denk dat je vast alles al doordacht hebt waar het aan zou kunnen liggen. Ik hoop dat hij snel weer eerder naar bed gaat, dit is wel heel vermoeiend.

Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
helaas duurt die fase bij ons al vanaf de geboorte van Espen tot nu. Heel eventjes leek het goed te gaan en toen ineens was het weer hommeles. ik kan je geen tips geven. wij hebben zelf alles geprobeerd en niks werkt bij ons. dus ik lees met interesse mee of iemand iets heeft te melden wat wij nog niet eerder hebben gedaan.
Je laatste zin blijf ikmezelf ook herhalen... hier precies hetzelfde en weet werkelijk niet waar ik een oplossing zoeken moet. Het maakt geen verschil.Dragoste schreef:De afgelopen dagen is het prut met Lars 's avonds. Hij is nu net pas gaan slapen.
Ik heb hem 1,5 uur laten slapen vanmiddag. Zou dat al te lang zijn?
Ik maakte hem wakker vanmiddag en hij was me sjachrijnig! Maar gisteren heeft hij 3 uur geslapen smiddags en wilde hij ook niet slapen in de avond.
Smiddags naar bed brengen is geen probleem!
Smorgens moet ik hem ook wakker maken trouwens.
Maar pffff.... dit werkt echt niet!
Ik hoop dat t een fase is!!!
oh ja, wacht even: ALLESISUNFASEALLESISUNFASEALLESISUNFASE
Je hebt er niets aan maar toch... succes!! en weet dat er 's avonds nog een klein eigenwijsmeisje hetzelfde denkt over het niet-gaan-slapen! pfff...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn behalve dat het nog licht is. Er komen nog steeds kieren licht langs de zijkant van het verduisterend gordijn.
Verder heeft hij volgens mij wel wat last van zijn rechteroortje. Maar.... dat houdt hem er niet van tegen om smiddags te slapen, om door te slapen ook niet. Want als hij eenmaal slaapt dan is er niets aan de hand.
Eerst dacht ik dat hij te lang sliep smiddags, dus gisteren na 1,5 uur wakker gemaakt (geen succes, uiterst sjacherijnig manneke erna)
Vandaag geen slaapje laten doen, dat kan hij prima volhouden! Maar nu wil hij nog niet slapen maar alleen maar spelen.
We doen echt niets anders dan normaal in de avond.
Eten, even spelen nog, pyama's aan en tandenpoetsen, bijbellezen, bidden, naar bed. En dat doen we al maaaanden zo.
Hij ging altijd even keten met Mark en dan zeiden we dat ze moesten slapen en dan PLOFTE hij neer en ging slapen.
Achteraf zullen we t weten heh....
Nu is de druk minder op de ketel omdat t morgen zaterdag is, als hij Mark wakker houdt dan is t minder erg dan dat Mark morgen naar school moet.
Verder heeft hij volgens mij wel wat last van zijn rechteroortje. Maar.... dat houdt hem er niet van tegen om smiddags te slapen, om door te slapen ook niet. Want als hij eenmaal slaapt dan is er niets aan de hand.
Eerst dacht ik dat hij te lang sliep smiddags, dus gisteren na 1,5 uur wakker gemaakt (geen succes, uiterst sjacherijnig manneke erna)
Vandaag geen slaapje laten doen, dat kan hij prima volhouden! Maar nu wil hij nog niet slapen maar alleen maar spelen.
We doen echt niets anders dan normaal in de avond.
Eten, even spelen nog, pyama's aan en tandenpoetsen, bijbellezen, bidden, naar bed. En dat doen we al maaaanden zo.
Hij ging altijd even keten met Mark en dan zeiden we dat ze moesten slapen en dan PLOFTE hij neer en ging slapen.
Achteraf zullen we t weten heh....
Nu is de druk minder op de ketel omdat t morgen zaterdag is, als hij Mark wakker houdt dan is t minder erg dan dat Mark morgen naar school moet.
En Hanne, hoe doen jullie dat alle dagen dan?
Mark was ook ALTIJD een drama met slapen gaan. Lars alleen met fases.
Nu Mark 4 is kunnen we meer uitleggen en gaat het beter.
Mark was ook ALTIJD een drama met slapen gaan. Lars alleen met fases.
Nu Mark 4 is kunnen we meer uitleggen en gaat het beter.