En dat gaat het nog steeds hoor. G. is een heerlijk manneke heel tevreden, huilt alleen als 1 van de andere iets te hardhandig is. Hij dronk ook uit de fles. Inderdaad, dronk want hij weigerd inmiddels...
C. was ook een weigeraar en ik had me voorgenomen om nu meer te oefenen. Dat heb ik ook geprobeerd maar manlief had er duidelijk minder zin in. Hij drinkt toch uit de fles dan hoef je toch niet extra te oefenen zo dacht hij.
En nu weigerd hij dus. De komende weken maar om de dag oefenen denk ik en dan hoop ik dat het goed komt voor dat ik weer moet gaan werken.
Mijn duimen heb je! Het geeft zoveel stress als ze niet uit de fles willen drinken.
Ik hoop voor je dat het net zo gaat als met F edde: die weigerde vanaf het begin alle flessen, maar bedacht zich de 1e dag dat ik aan het werk was!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Niet te boos zijn op je man, wellicht had zoonlief ook geweigert met meer oefenen. Tenslotte is een echt borst ook veel leuker dan zo'n stomme rubber speen.
mv J ('04) en N ('12)
----------------------------------------- Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Oohh, he gets, dat is echt vervelend. Maar het komt vast goed! E vy en D aniel waren ook zeer zeer zeer matige flessenkinderen, en hebben ook hun periodes gehad van volledig weigeren. Met veel liefde en geduld en oefenen van de meiden van het kdv, is het uiteindelijk goedgekomen.
Het is een stuk makkelijker als ze ´het´ gewoon doen, betekent een stuk minder stress hè. Mij is het nooit gelukt om Benthe aan de fles te krijgen! Probeer je niet al te druk te maken als het echt niet lukt, met een bekertje of lepeltje (en veel geduld) kom je vast een heel eind. Toitoi!
k lees het nu pas, maar jij zit in hetzelfde schuitje dus. Vervelend hoor! Je gaat toch met een geruster gevoel aan het werk wanneer het flesdrinken gewoon goed gaan. Hopelijk pakt ie het weer op!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Heeft niemand tips voor mij. We zijn nu dagelijks aan het oefenen met verse melk. zowel ik als manlief hebben geprobeerd maar hij begint keihard te krijsen en gaat helemaal over de flos van die speen.
Ik gebruik nu avent speen 1. Wil morgen eens een ander tijdstip proberen. en maar blijven oefenen
Elke dag even blijven proberen. En daar echt even rustig de tijd voor nemen. Dus misschien als de andere kids op bed liggen? Bijvoorbeeld 's avonds.
Ook op een moment dat hij geen echte honger heeft. Want misschien wordt hij zo boos, omdat hij gelijk wil drinken?
Zelf heb ik gemerkt dat juist smalle spenen het beste werken. (10 jaar op kdv gewerkt en de nodige 'weigeraars' aan de fles geholpen;))
30 cc per keer is genoeg.