Einde duimtijdperk dankzij tandarts ?
Einde duimtijdperk dankzij tandarts ?
Gisteren zijn Jasper en ik samen naar de tandarts geweest ,de tandarts kon goed zien dat hij al bijna 3,5 jaar duimt....ik haar nog gevragen voor tips, zij kwam met By-tex, maar dat al geprobeert en is geen belemmering voor hem om niet te duimen, toen heeft ze eventjes een gesprekje met hem gehad dat hij beter kon stoppen met duimen want anders gaan zijn tandjes scheef staan, hij duimde altijd met een doekje met labeltje, dat labeltje deed hij dan tegen zijn neus aan en daar snuffelde hij dan aan....
Sinds gisterenmiddag duimt hij dus niet meer, zijn doekjes heeft ie zelf in de kast gelegt.....gisterenavond duurde het langer voordat hij kon gaan slapen, wou proberen om met hem af te spreken dat hij alleen nog maar in bed duimde, maar nee dan wordt de tandarts boos mama waren zijn woorden....en hij is lekker gaan slapen uiteindelijk.....
's Middags slaapt hij ook nog vaak maar nu wil hij niet meer naar bedje, zou dit ook het einde zijn van zijn middagslaapje, merk nu wel aan hem dat hij vaak zijn duim nog naar zijn mond doet maar dan zie je hem denken o nee dat mag niet meer...merk nu wel dat het toch een automatisme is dat duimen hihi, zitten voor de tv is duim in de mond en dat hij goed zijn best doet om niet te duimen, knap hoor van onze grote jongen....kan hij dat mooi over 3 weken vertellen tegen de tandarts als we met Floor moeten gaan.....
Bij Floor betekende geen speen meer ook 's middags niet meer slapen, toen nog tijdelijk de speen terug gegeven alleen 's middags omdat Jasper toen net geboren was en ik het heerlijk vond als ze nog ff sliep dan kon ik dat ook doen...
Ach Jasper heeft nu al bijna 6-7 maanden langer geslapen dan Floor dus dat hebben we dan weer mooi meegenomen...en wellicht als hij iets heeft bedacht om wel lekker te gaan slapen dat hij het weer oppikt...
Trots op onze jongen die het toch wel doorheeft wat de tandarts heeft gezegt....
Groetjes Nicole
Sinds gisterenmiddag duimt hij dus niet meer, zijn doekjes heeft ie zelf in de kast gelegt.....gisterenavond duurde het langer voordat hij kon gaan slapen, wou proberen om met hem af te spreken dat hij alleen nog maar in bed duimde, maar nee dan wordt de tandarts boos mama waren zijn woorden....en hij is lekker gaan slapen uiteindelijk.....
's Middags slaapt hij ook nog vaak maar nu wil hij niet meer naar bedje, zou dit ook het einde zijn van zijn middagslaapje, merk nu wel aan hem dat hij vaak zijn duim nog naar zijn mond doet maar dan zie je hem denken o nee dat mag niet meer...merk nu wel dat het toch een automatisme is dat duimen hihi, zitten voor de tv is duim in de mond en dat hij goed zijn best doet om niet te duimen, knap hoor van onze grote jongen....kan hij dat mooi over 3 weken vertellen tegen de tandarts als we met Floor moeten gaan.....
Bij Floor betekende geen speen meer ook 's middags niet meer slapen, toen nog tijdelijk de speen terug gegeven alleen 's middags omdat Jasper toen net geboren was en ik het heerlijk vond als ze nog ff sliep dan kon ik dat ook doen...
Ach Jasper heeft nu al bijna 6-7 maanden langer geslapen dan Floor dus dat hebben we dan weer mooi meegenomen...en wellicht als hij iets heeft bedacht om wel lekker te gaan slapen dat hij het weer oppikt...
Trots op onze jongen die het toch wel doorheeft wat de tandarts heeft gezegt....
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Re: Einde duimtijdperk dankzij tandarts ?
Laat die tandarts dan ook eens een flinke babbel met Anna hebben....
Leuk joh, hopelijk gaat het automatische er nu uit voor hem en kan hij er af blijven!
Leuk joh, hopelijk gaat het automatische er nu uit voor hem en kan hij er af blijven!
Doe mij die tandarts maar!
Maar onze jongens zijn erfelijk belast met een papa en mama die allebei duimden en resp. wel en geen beugel hebben gehad.
Maar onze jongens zijn erfelijk belast met een papa en mama die allebei duimden en resp. wel en geen beugel hebben gehad.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
- mama talla
- J&J HAWAII
Wat knap dat hij telkens als hij wil gaan duimen de link legt naar wat de tandarts heeft verteld! Hopelijk zet hij door en stopt hij helemaal met duimen.
Groetjes Jikke
Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
knap hoor
B. geeft wel regelmatig aan dat hij zonder knuffel en duim wil slapen maar als puntje bij paaltje komt.... de tandarts besteed er tot nu toe ook geen aandacht aan.
B. geeft wel regelmatig aan dat hij zonder knuffel en duim wil slapen maar als puntje bij paaltje komt.... de tandarts besteed er tot nu toe ook geen aandacht aan.
Superknap. Ik heb hier twee duimelotten die absoluut geen afscheid van hun duim willen nemen. Helaas.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Wat knap! En fijn dat het zo soepel lijkt te gaan.
Superknap. Ik ben benieuwd of dat ook gaat werken voor ons duimelotje, maar dan heeft ze nog een jaar.
En ook herkenbaar van dat middagslaapje. Bertrik heeft altijd een speen gehad. Totdat hij vorig jaar zomer bij opa en oma ging logeren, toen was hij opeens een grote jongen die geen speen meer nodig had, maar zijn middagslaapje was toen ook gelijk over. Als ik nu wil dat hij 's middags even slaapt, moet ik echt even naast hem liggen, anders heeft hij er de rust nog steeds niet voor....
En ook herkenbaar van dat middagslaapje. Bertrik heeft altijd een speen gehad. Totdat hij vorig jaar zomer bij opa en oma ging logeren, toen was hij opeens een grote jongen die geen speen meer nodig had, maar zijn middagslaapje was toen ook gelijk over. Als ik nu wil dat hij 's middags even slaapt, moet ik echt even naast hem liggen, anders heeft hij er de rust nog steeds niet voor....
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
We hebben het inderdaad super getroffen met deze tandarts, erg leuke vrouw, zelf ook 3 kleine kindjes, dus weet er ook wel mee om te gaan, onze kinderen gaan ook erg graag mee moet ik zeggen.....Jasper lag gisteren al in de stoel voordat ze zie gam aar liggen Jasper maar hij lag er al met zijn mond open hihi, zo zou ze alle kindjes wel willen hebben ....
Maar vandaag heeft hij de hele dag niet geduimt en is nu ook lekker gaan slapen, zijn knuffeldoekjes weer in de kast gelegt, die had hij vanmorgen weer in bed gelegd zodat zijn pop ermee kon knuffelen......vanmiddag heeft hij niet geslapen maar zo tegen 18 uur sliep hij eventjes tegen mij aan, hoop dat ie morgen wel ff tukkie gaat doen...
Op naar weer een goede, duimloze dag, morgen de peuterspeelzaal eventjes op de hoogte brengen...
Groetjes Nicole
Maar vandaag heeft hij de hele dag niet geduimt en is nu ook lekker gaan slapen, zijn knuffeldoekjes weer in de kast gelegt, die had hij vanmorgen weer in bed gelegd zodat zijn pop ermee kon knuffelen......vanmiddag heeft hij niet geslapen maar zo tegen 18 uur sliep hij eventjes tegen mij aan, hoop dat ie morgen wel ff tukkie gaat doen...
Op naar weer een goede, duimloze dag, morgen de peuterspeelzaal eventjes op de hoogte brengen...
Groetjes Nicole
wat super zeg!!hier een meisje die pas rond haar 2,5 is gaan duimen maar ook lekker duimt of je nu zegt dat ze scheve tandjes krijgt of niet maakt haar niks uit 

Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
en hij duimt nog steeds niet onze grote man.......gisteren heeft hij wel in bed eventjes geduimt maar deed hem uit zijn mond toen ik ging kijken toen ik naar bed ging, hij zal hem dan misschien 's nachts nog wel eens pakken maar overdag is hj helemaal duimvrij dan........enige nadeel is wel dat hij geen rust meer vind, is erg druk en moet dus nog iets vinden om rust te vinden...pfffff of het ligt aan die winderige dagen dat hij zo druk is.....
Denk dat ik die tandarts eens vaker ga bellen als Jasper weer eens een keertje goed moet luisteren hihihi......
Groetjes Nicole
Denk dat ik die tandarts eens vaker ga bellen als Jasper weer eens een keertje goed moet luisteren hihihi......
Groetjes Nicole