duimen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

duimen

Bericht door Suuz »

P heeft nooit behoefte gehad om een speen. Ook heeft ze geen flesjes gedronken, wel geprobeerd maar weigerde dat. Ook haar vingers of duimen heeft haar nooit getrokken..

Alleen de laatste maand duimt ze opeens :? Alle kiezen en tanden heeft ze, en tijdens die periode zat ze wel met haar vingers in haar mond. (al haar vingers ;) ) Maar ondanks dat het wel erg schattig eruit ziet denk ik niet dat het een goed idee is.

Ze doet het nu alleen in haar slaap of in de auto als ze net uit bed is en nog wakker moet worden. (we gaan vaak weg net naar haar slaapje, ze slaapt van 11.30/12.00 - 15.00/15.30) Wat kan ik doen hieraan? Of zal ze gewoon even de behoefte hebben? en is de periode dat ze duimt niet lang genoeg om schade aan haar gebit te veroorzaken?
Kimmie
J&J SANTORINI

Re: duimen

Bericht door Kimmie »

herkenning wat betreft het eerste fles weigeren, weigeren uberhaupt een speen of duim oid in der mond te hebben dan de borst... en toen was ze ruim 2 en ineens is ze duim verslaafd?!
Tja... hier niets aan te doen. Ik denk dat het bij mijn P is aangeleerd en gerelateerd aan spanning en zoekt dan zo veiligheid... gaat miss wat ver maar goed...
Geen tips dus...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Voor Neline geldt hetzelfde verhaal. Flesweigeren, nooit een speen willen hebben en toen ze twee was begin ze ineens te duimen. Bij Neline was wel duidelijk waar het vandaan kwam. Haar kleine nichtje duimt en ze doet alles na wat zij ook doet. Ik ben er echt streng op geweest vanaf het begin en binnen een paar weken was het weer over.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Danique duimt ook sinds een paar weken. Daarentegen heeft ze altijd prima uit een fles gedronken en heeft ze in bed een speen. Maar ineens duimt ze dus! Ik denk dat ze het van andere kinderen op de creche ziet. Ze doet momenteel echt alles na van iedereen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik zou in ieder geval overdag een non-tolerantiebeleid voeren. Opeens gaan duimen is nergens voor nodig, en als het echt een gewoonte wordt kan het schadelijk zijn (niet alleen voor het gebit, maar ook voor de ademhaling, de spraak en de spierspanning in het lichaam).
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Esther schreef:Ik zou in ieder geval overdag een non-tolerantiebeleid voeren. Opeens gaan duimen is nergens voor nodig, en als het echt een gewoonte wordt kan het schadelijk zijn (niet alleen voor het gebit, maar ook voor de ademhaling, de spraak en de spierspanning in het lichaam).
wat zijn dan de neven effecten van het duimen? Ben ik niet bekend mee...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier 3 duimers

Ik heb er totaal geen problemen mee. Ik zie dat het ze heel veel troost en geborgenheid biedt Ik maak me er niet druk over en zie wel hoe het verder verloopt
Suuz

Bericht door Suuz »

Ok.. Ze aapt idd wel na op dit moment. Overdag kan ik het idd zeggen om niet te doen en dat accepteer ze wel gelukkig. Ze heeft door dat er iets gaat veranderen.. Baby op komst. Ze snapt het nog niet helemaal ;)
Plaats reactie