Nog tips voor een baby die NIKS van de fles snapt?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ester
J&J SANTORINI

Nog tips voor een baby die NIKS van de fles snapt?

Bericht door Ester »

Sjoerd drinkt niet uit de fles. 't is niet dat ie weigert, in de zin van dat ie z'n hoofd wegdraait of boos wordt oid. Hij snapt er gewoon niks van. Blijft keurig liggen met de fles in zijn mond. Draait z'n tong er eens langs. Lacht eens lief naar me. Als ik wat melk uit de fles in z'n mondje knijp slinkt ie het wel door, maar het benul dat ie zelf melk uit de fles kan krijgen heeft ie niet.
Vanaf 6 weken geoefend, eerst de Avent fles, toen de Tommee Tippee, daarna de breastflow. Allemaal hetzelfde verhaal.
Iemand nog een briljant idee?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Linkje
J&J SANTORINI

Re: Nog tips voor een baby die NIKS van de fles snapt?

Bericht door Linkje »

Hem naar de oppas brengen en zelf aan het werk gaan.
Dat was het enige dat werkte voor F edde... :roll:

Hij zat ook alleen maar te bijten op en likken aan de speen, en als er wat uitkwam begon ie te kokhalzen. Maar mijn eerste werkdag was ie bij mijn moeder en koos ie eieren voor zijn geld! :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Linkje schreef:Hem naar de oppas brengen en zelf aan het werk gaan.
Dat was het enige dat werkte voor F edde... :roll:

Hij zat ook alleen maar te bijten op en likken aan de speen, en als er wat uitkwam begon ie te kokhalzen. Maar mijn eerste werkdag was ie bij mijn moeder en koos ie eieren voor zijn geld! :D
ah, dat is een hoopgevend bericht. Gertjan gaat 'm de fles geven, en tot nu toe drinkt ie bij hem ook niet. Maar misschien gaat ie het wel doen als ik de hele dag weg ben. Als ie op het KDV is kan ik gelukkig zelf gaan voeden.
Kokhalzen doet Sjoerd ook ja.
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Vervelend zeg dat hij de fles niet wil. Heb je het ook op het borstvoedingsforum gevraagd? Ik weet dat daar een aantal jaar geleden een lijstje was met tips om kinderen aan de fles te krijgen.

Als het echt niet lukt kun je altijd kijken of hij dmv vingervoeden (met een grote spuit, niet zo'n suf klein spuitje, dan ben je tijden bezig) wel wil drinken, of evt met een cupje. Dat is wel wat meer werk.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Vertel mij wat

Hier flesweigeraar nummer 2. Net helemaal overstuur door die speen...

Wij gaan dagelijks oefenen en heb er de tips van het borstvoedingsforum weer even bij gepakt
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

mama van b en c schreef:Vertel mij wat

Hier flesweigeraar nummer 2. Net helemaal overstuur door die speen...

Wij gaan dagelijks oefenen en heb er de tips van het borstvoedingsforum weer even bij gepakt
Heb je een linkje? Abel dronk 1x de fles perfect, toen was hij 6 weken ofzo. Nu ik bijna aan het werk moet wilde ik het voor de zekerheid nog eens oefenen en nu lukt het dus niet meer :?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik zag dat er nu een soort lepel-speentje is. Dan kan je idd knijpen en de melk uit de fles met een soort lepel geven. Geen idee of het werkt hoor.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Bij Wytse was het destijds ook gewoon eeb kwestievan wegbrengen. Hij heeft nooit heel graag uit de fles gedronken, maar het hoognodige ging toch wel naar binnen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Mare schreef:Ik zag dat er nu een soort lepel-speentje is. Dan kan je idd knijpen en de melk uit de fles met een soort lepel geven. Geen idee of het werkt hoor.
Bedoel jij de haberman speen?
*edit* ik zie dat die tegenwoordig softcup heet (van medela)*

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Bij Lara ging het ook ongeveer zo. Heb toen besloten dan maar even een tijdje niet te proberen, omdat ze op een gegeven moment wel wat gefrustreerd raakte (misschien ook wel mijn spanning?). Na een week of 2 (3?) maar weer eens geprobeerd op een moment dat ze zeker wel honger had en hop, ze dronk zo de fles leeg...
Lukte me trouwens wel alleen in dezelfde houding als dat ze de borst kreeg, was wat lastig met de fles, maar het lukte toch. De medela speen was bij haar de enige die werkte, lekker klein (de "gewone" medelaspeen is dat).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

mama talla schreef:
Mare schreef:Ik zag dat er nu een soort lepel-speentje is. Dan kan je idd knijpen en de melk uit de fles met een soort lepel geven. Geen idee of het werkt hoor.
*edit* ik zie dat die tegenwoordig softcup heet (van medela)*

Groetjes Jikke
Nee, die ik zag was van nuby volgens mij.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Een tijdje de meest simpele goedkope smalle eigen-merk-flesjes gebruiken. Van bijv. Hema, etos etc. Bij mijn eigen dames en uit jáaaarenlange kinderdagverblijfervaring (als leidster), kwamen we meestal toch op deze flesjes uit. Snapten de meesten het snelst. Ook de notoire 'flesweigeraars'. En ik heb er wát meegemaakt. ;)
Daardoor wilde ik het koste wat het kost voorkomen bij mijn eigen kinderen en begon telkens al vroeg (met 2 weken) met oefenen. En bleef dat heul regelmatig aanbieden.

Elke dag oefenen, hoeft maar 30 cc ofzo, gaat niet om grote hoeveelheden wegtanken. Maar om de techniek leren en bijhouden. Als hij het dan eenmaal goed kan, hoef je niet meer elke dag te oefenen.
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Truus schreef:

Elke dag oefenen.
Dat doe ik al een tijdje, maar ja, elke dag een tijdje met een fles in je mond voor je uit kijken valt niet echt onder de noemer oefenen.
'k ga eens zo'n klein speentje proberen, bedankt.

En inderdaad jikke, kan altijd nog gaan vingervoeden. Had ik zelf nog niet aan gedacht.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Bij Marit was het de truc om het in ieder geval niet zelf te doen. Bij mij dronk ze 'm gewoon niet. ze duwde de fles weg om vervolgens richting mijn borst te 'duiken'. Het heeft echter nooit problemen opgeleverd zolang ik maar niet in de buurt was want dan dronk ze de fles dus echt niet.
Marit heeft wel altijd uit de kleinste speen gedronken, met grotere spenen lukte het niet.

Met Danique koos ik eieren voor mijn geld: heb het vanaf het begin door iemand anders laten doen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

avent snapten ze alledrie niet! vind ik ook een rare vorm hebben. femke wilde alleen tommee tippee en de jongens allebei gewone speentjes. chris uit de goedkoopste flesjes maar mark krijgt difraxflessen en difrax spenen. goedkope speentjes van de kruidvat of zo passen wel, maar het gaatje is groter waardoor mark zich verslikt.
dus nu met 7 maanden nog steeds de s-speen.
en difrax omdat die niet vacuum zuigt, wat veel makkelijker is als steeds die fles eruit halen om de lucht eruit te laten!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Ester schreef: Dat doe ik al een tijdje, maar ja, elke dag een tijdje met een fles in je mond voor je uit kijken valt niet echt onder de noemer oefenen.
Ik vind het sneu voor je dat het niet lukt, maar ik zie dit wel helemaal voor me, hahaha. :lol:
Kleine echt té lief in je armen te liggen, maar slokken ho maar.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Werk jij? Of moet je weer gaan werken?

Linde begreep er ook helemaal niets van. Ik vond het echt een drama. Heb me heel wat zorgen gemaakt. Ik kon namelijk niet even heen- en weer om haar te voeden.

Ik heb van alles geprobeerd, alle soorten flessen, breastflow, alles.

En uiteindelijk....ging ze drinken 2 dagen voordat ik moest gaan werken terwijl IK de fles gaf en met een of andere kruitvatfles..! Ik weet ook niet hoe het kwam, maar opeens snapte ze het. Wel dronk ze altijd maar minimaal uit de fles. Maar phoe wat was ik opgelucht zeg!

Helaas geen tips. Maar hopelijk lost het zich zelf op.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

JasmijnLinde schreef:Werk jij? Of moet je weer gaan werken?
Ik moet eind augustus weer gaan werken.

'k heb een klein kruidvatflesje gekocht, gertjan gaat het vanavond eens proberen. Zonder mij erbij.
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Hier ging het ook beter na een tijdje helemaal niet oefenen. Maar hij bleef een heel duidelijke voorkeur voor de borst hebben. Dus dronk hij meestal vrijwel niets op het KDV en haalde dat thuis weer in. Hij was wel gewoon vrolijk en zo, dus ik vond het best.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Hier heeft het juist gewerkt om elke avond rond etenstijd lekker samen op de bank te kruipen en gewoon met het flesje te spelen, tot hij ineens doorkreeg dat het drinken eruit lekker was :D
Hij had op dat moment geen vreselijke honger, dus het was gewoon gezellig keuvelen. Ik denk dat hij met een week oefenen ineens doorhad hoe het moest.

Succes want het is echt wel stessvol als je kindje de fles weigert.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Ik heb bij Anne geleerd om te voelen met mijn pink waar de zuigreflex begint, dat was bij haar vrij ver de keel in. Ik stopte de fles er niet diep genoeg in en dan ging ze sabbelen. Toen ik hem er echt diep instak (voor mijn gevoel te diep) ging ze ineens wel drinken op die reflex....

(niet dat ze daardoor betere flesdrinker werd, ze bleef weigeren, maar de techniek begreep ze toen wel :roll: )
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Bij sebas 'lukte' het uiteindelijk met. Een tuit bekerzonde antilek
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
wennetje

Bericht door wennetje »

Dat is heel ander soort fles, speciaal voor Schisis kindjes (en de fles waarmee ik Joris na 4 maanden kolven volledig aan de borst kreeg maar dat is een verhaal apart en precies een omgekeerd verhaal)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

hier geen flesweigeraar maar ik gebruik de calmaspeen die de zelfde techniek heeft als borstvoeding.
(wel erg duur)

snapt hij de techniek niet of vindt hij het materiaal raar in zijn mond?

ik hoop dat hij vanavond wel lekker drinkt!
Trotse mama van J en T
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Ester schreef:
Truus schreef:

Elke dag oefenen.
Dat doe ik al een tijdje, maar ja, elke dag een tijdje met een fles in je mond voor je uit kijken valt niet echt onder de noemer oefenen.
'k ga eens zo'n klein speentje proberen, bedankt.

En inderdaad jikke, kan altijd nog gaan vingervoeden. Had ik zelf nog niet aan gedacht.
Gelukkig heb je nog even dan. Toch, ook al hangtie alleen in zijn mond, zou ik het blijven doen. Al zit er maar 10 cc in haha. Hij accepteert het al wel in zijn mond.
Wel eens ondertussen z'n zoekreflex gestimuleerd (vast wel hoor, maar ik vraag het even voor de zekerheid)? Over z'n wang aaien, kinnetje. Puntje van de speen tegen zijn verhemelte.
Voor een voeding geprobeerd? Na een voeding geprobeerd? Er tussenin. Laat het vooral geen frustratie worden, want je hebt nog geen haast. Bijvoorbeeld als je beide andere kids op bed liggen, bijv. 's avonds een vast moment nemen. En dan een bepaalde tijd ervoor plannen en dan is het klaar.
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

k heb gisteren zo'n simpel flesje met klein speentje gekocht en gertjan heeft gisteravond laat de fles geprobeerd. We maken hem voor die voeding wakker, en in zijn sufheid dronk ie 20 cc. Toen werd ie wat wakkerder en wilde niet meer, rest uit de borst gedronken. Maar 't begin is er en het plan is om elke avond op deze manier te gaan oefenen. Ben benieuwd!
Ann R

Bericht door Ann R »

Hoe is het afgelopen?
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Hij drinkt eigenlijk steeds slechter, we hebben nu een oefenpauze ingelast. Geloof er niet meer zo in dat het nog wat gaat worden. Ik denk dat we een bekertje gaan proberen. Hij is vijf maanden als ik weer ga werken, dus we kunnen al snel pap gaan maken van de bv. Hopelijk vind ie dat lekker.
Plaats reactie