Wanneer in de tripp trapp stoel?
Wanneer in de tripp trapp stoel?
Mark is nu 7 maanden maar kan echt nog niet in de tripp trapp zitten. Zelfs met kussentjes kukelt hij gewoon voorover..
Wanneer konden die van jullie erin?
De andere 2 kon ik vastzetten met kussens, maar dat kan met deze stoel niet.
Wanneer konden die van jullie erin?
De andere 2 kon ik vastzetten met kussens, maar dat kan met deze stoel niet.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Re: Wanneer in de tripp trapp stoel?
Wytse moesten we totbhij een maand of 9 was stutten met handdoeken, die kon ook nog niet zitten. Marrit zat met 5 maanden al probleemloos in de tripp trapp. Ze moeten gewoon echt los kunnen zitten om goed in de tripp trapp te zitten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ik ben het met Hemmie eens, pas als ze goed los kunnen zitten kunnen ze ook goed zitten in de Tripp Trapp.
Bij Je!mer was dat met 6 maanden al, bij F edde pas met 9 maanden. Tot die tijd had ik ze in de kinderstoel van Ikea, en helemaal klemgezet met een handdoek.
Bij Je!mer was dat met 6 maanden al, bij F edde pas met 9 maanden. Tot die tijd had ik ze in de kinderstoel van Ikea, en helemaal klemgezet met een handdoek.

Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
als ze goed stevig kunnen zitten, eigenlijk pas als ze ZELF kunnen gaan zitten, maar meestal duurt dat te lang. Anouk was 8 maanden, Eline 7 toen ze zelf gingen zitten, maar die waren dan ook wel heel snel. Daarvoor zette ik ze in de wipstoel bij ons aan/op tafel. Ging prima. Zolang ze nog niet zelf kunnen gaan zitten, nog niet te lang in de stoel zetten.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
wat stom zeg dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.. dat het dan pas kon. mijn kinderen kunnen pas laat zelf zitten!
toch maar even de ikeastoel bij mijn moeder halen!
bedankt voor de antwoorden!
toch maar even de ikeastoel bij mijn moeder halen!
bedankt voor de antwoorden!
eerlijk gezegd zou ik hem ook nog niet in de ikeastoel zetten als hij nog voorover kiepert... Rug en nekje zijn dan eigenlijk nog niet sterk genoeg, ook niet als je ze ondersteund. Ik zou het dan echt bij de wipper houden, die onderstreund het lijfje nog goed genoeg en kan je met eten toch wat rechterop zetten. Of op schoot houden, goed tegen jou aangeleund.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
ja zo doe ik het nu ook idd. vooral omdat hij tijdens onze eetmomenten toch slaapt. hij eet altijd alleen dus dan heb ik alle tijd voor hem zonder dat mijn eigen eten koud wordt 
maar misschien als hij wel wat steviger wordt dat hij eerst nog even in de ikea kan voor de tripp trapp.

maar misschien als hij wel wat steviger wordt dat hij eerst nog even in de ikea kan voor de tripp trapp.
- marije1977
- J&J SANTORINI
Laurens en Neline zaten vanaf een ongeveer 6 maanden prima in de trip trap. Als ik had moeten wachten tot ze zelf konden gaan zitten, dan had ik wel heel lang moeten wachten. Volgens mij waren ze allebei ruim een jaar voordat ze dat konden. Als ik ze neerzette konden ze wel prima zelf blijven zitten, maar gaan zitten lukte echt nog niet.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
vielen ze dan niet voorover? mark hangt dan dubbelgevouwen over de beugel heen 
oja, enig idee hoe de beugel eraf kan? hij zit met dat leertje vast door dat gleufje van de stoel, maar past er nooit meer doorheen als ik het zo bekijk!

oja, enig idee hoe de beugel eraf kan? hij zit met dat leertje vast door dat gleufje van de stoel, maar past er nooit meer doorheen als ik het zo bekijk!
er is een hele mooie babyset voor op de tripstrap (soert wipstoeltje, maar dan zonder wippen, klik je er zo bovenop)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
mv Milou (2005) en Yara (2008)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Hier vielen ze niet voorover. Ik zette ze zo ver mogelijk naar voren tegen de beugel aan en dan een handdoek in de rug voor een beetje extra steun.Chantal schreef:vielen ze dan niet voorover? mark hangt dan dubbelgevouwen over de beugel heen
De beugel kun je er af krijgen door de zijkanten van de stoel iets losser te draaien. De beugel zit er gewoon tussen geklemd, dus die moet je met een beetje kracht en het beetje speling dat je hebt gemaakt door de zijkanten los te draaien, eruit duwen. Zodra je de beugel los hebt, zit alleen het leertje nog vast. Deze schuif je dan van de beugel af en dan kan je hem bij de zitting onderlangs eruit trekken.
Marije
oww zoo!! haha snapte het al niet... bedankt voor de uitleg!
nancy, die heb ik idd gezien. beetje maxi cosi idee toch? denk dat dat meer voor kleine baby's is die er gezellig bij willen liggen.
heb wel een andere babyset gezien met een rugleuning en een ding waar de beentjes dan door moeten. maar dan heb je nog hetzelfde verhaal denk ik dat hij voorover gaat. zijkant is niet zo erg, dat kun je oplossen door de kussens.
ach, nog een paar maandjes wachten dus
nancy, die heb ik idd gezien. beetje maxi cosi idee toch? denk dat dat meer voor kleine baby's is die er gezellig bij willen liggen.
heb wel een andere babyset gezien met een rugleuning en een ding waar de beentjes dan door moeten. maar dan heb je nog hetzelfde verhaal denk ik dat hij voorover gaat. zijkant is niet zo erg, dat kun je oplossen door de kussens.
ach, nog een paar maandjes wachten dus

Mijn vriendin heeft er 1 en de kleine is van 21 november. Zij zit er al in sinds zeker 2 maanden (toen begon ze al met bijvoeden.
Het is niet mijn idee hoor, als hij nog steeds voorover kukelt lijkt hij me nog te klein voor
Het is niet mijn idee hoor, als hij nog steeds voorover kukelt lijkt hij me nog te klein voor
al vanaf 5 maanden zit ze er al in dus! zit ze al zo stevig dan? mark is gewoon sterk in zijn benen, die staat al sinds hij 2 maanden is op schoot ipv lekker te zitten.mama van b en c schreef:Mijn vriendin heeft er 1 en de kleine is van 21 november. Zij zit er al in sinds zeker 2 maanden (toen begon ze al met bijvoeden.
maar zijn rug is niet zo sterk. de andere 2 gingen ook pas met bijna een jaar mee op de fiets omdat ik het eerder niet aan durfde.
wel grappig dat je zegt dat hij daar nog te klein voor lijkt. met zijn 7 maanden is hij (bijna?) 10 kilo, niet echt een ukkie

hij moet dat hele gewicht tillen en dat is gewoon lastig voor hem heb ik het idee.
Wytse zat pas laat, maar was wel sterk. Bij hem washet probleem dat hij zich strekte tot staan en dan eerder juist naar achteren viel. Naar voren zakken herken ik niet. Marrit ging met 7 maanden zelf zitten maar zat al met 5 maanden prima , en ook goed in de tripp trapp. Dat ze zelf moeten kunnen gaan zitten lijkt me overdreven, dan kunnen heel veel baby's pas tegen hun 1e verjaardag in de stoel, terwijl ze dan meestal al prima kunnen zitten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
chantal... Mark is nog maar een BABY!
die hoort nog plat op z'n rugje te liggen
haha... succes met je tripp trapp, hier nog gewoon de wipstoel hoor!

haha... succes met je tripp trapp, hier nog gewoon de wipstoel hoor!
nee joh die kleine meid zit helemaal niet goed, maar t is handiger met voeren... 

okee.. tja, dan is het gewoon niet handig dus.
heb net even foto's van chris en femke bekeken en die zaten netjes rechtop, chris echt heel veel ondersteund met kussens en femke kon al sneller rechtop zitten.
ach, ik heb geen haast hoor. het is gewoon handiger als ie kan zitten.
maar laat hem eerst maar eens van buik naar rug rollen.. want van deze fase word ik helemaal gek! kan elke 2 minuten een kind terugdraaien omdat ie ligt te piepen
heb net even foto's van chris en femke bekeken en die zaten netjes rechtop, chris echt heel veel ondersteund met kussens en femke kon al sneller rechtop zitten.
ach, ik heb geen haast hoor. het is gewoon handiger als ie kan zitten.
maar laat hem eerst maar eens van buik naar rug rollen.. want van deze fase word ik helemaal gek! kan elke 2 minuten een kind terugdraaien omdat ie ligt te piepen

Met 6 maanden. In het babyzitje met tuigje ging dit goed.

Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
(Hmm.. die foto hoefde niet zo gróót)
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
aahh schattig. ik zal mark even rug en buikspier-oefeningen laten doen 

Ik had de luxe van een kinderfysiotherapeut aan huis het eerste jaar. Zij gaf aan bij een maand of 9 (gecorrigeerd toen 6 maanden) dat ik Joris mocht 'stutten' in de trip trap maar dan maar voor 10 minuten. Ik had een handdoek juist voor, tussen Joris en de beugel, en aan de zijkanten. En na een paar weekjes zat hij gewoon goed recht en kon ik die tijden uitbreiden. Zelf zitten hoeft overigens niet perse te betekenen dat ze zelf moeten GAAN zitten, maar dat ze hun rugje en hoofd recht kunnen houden zonder gekieper.
Laatst gewijzigd door wennetje op za jun 16, 2012 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
het het vandaag weer geprobeerd, maar zelfs met een kussen voor zijn buik houdt hij het niet vol, binnen 10 seconden valt hij een kant op. omdat bij de triptrapp de beugel zo laag zit valt hij denk ik sneller voorover als bij een gewone stoel waar een tafeltje op zit.
maar goed, we hebben geduld..
maar goed, we hebben geduld..