Hoe laat zal ik haar weer laten plassen...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Corina
J&J SANTORINI

Hoe laat zal ik haar weer laten plassen...

Bericht door Corina »

Mijn kleine meisje is de laatste 2 dagen dag zindelijk. Ook haar middagslaapje houd ze het droog! (en heeft dus ook geen luier om). Nu wilde ze vanavond echt geen luier om voor de nacht. Dus we gaan het er op gokken :shock:
Nu wil ik haar wel laten plassen vanavond. Wij gaan altijd rond 23.00/23.30 naar bed, maar zal ik haar dan pas laten plassen of zal ik haar rond 22.00 even laten plassen?

Ze is nu heel erg boos in haar bedje. Ze wil de laatste tijd graag in één van de bedden van de jongens slapen (één van de jongens valt in ons bed in slaap, ander houden ze elkaar wakker en is het alleen maar keten), maar dat mocht vanavond alleen als ze een luier om wilde. En dat wilde ze dus niet. En nu heb ik haar in haar eigen bedje gelegd. Ik ga nu even naar haar toe, want ze is nu echt verdrietig.....
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Miranda
J&J HAWAII

Re: Hoe laat zal ik haar weer laten plassen...

Bericht door Miranda »

Ik ben zelf niet zo van het laten plassen laat op de avond. Met Marit werkte dat averechts waardoor ik er snel mee ben gestopt. Marit werd boos als ze uit bed werd gehaald, plaste ook nog niet eens en vervolgens bleef ze lang wakker waardoor wij zelf met de gebakken peren zaten.

Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat het niet helpt om kinderen laat op de avond te laten plassen. Waarom weet ik alleen niet meer...
Danique is ook zo goed als zindelijk, maar ze heeft nu nog een luier om. Ook al zou ze dit 's avonds niet meer hebben, dan ga ik haar niet wakker maken. (zeker niet omdat ze al zo beroerd slaapt).
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Suuz

Bericht door Suuz »

P is snachts zindelijk maar ik laat haar ook niet plassen s'avonds. Ze heeft wel een luier om omdat ze op de dag nog niet zindelijk is, wel er mee bezig trouwens.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

het advies van de kinderpoli wat betreft plassen savonds: eerst plassen, dan half uur plat liggen en dan opnieuw laten plassen. Na vijf uur geen drinken meer.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

oh ja, volgens mij maakt het niet uit of je nu om tien of om elf uur laat plassen. mijn meiden slapen dan nog gewoon, doen wel wat we zeggen maar registreren niets. eigenlijk zijn ze dan gewoon heel lief :mrgreen:
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ik ben opzich ook niet voor om haar te laten plassen. Ik heb het bij de jongens een paar keer geprobeerd, maar dat werkte niet, ze werden alleen maar chagrijnig. Dus daar heel snel mee gestopt. Maar ik vind haar nog zo klein om een hele nacht droog te blijven, maar misschien moet ik er nog een beetje vertrouwen in krijgen dat ze het kan ;). 's Morgens is haar luier dus nog wel goed voel, maar wanneer ze plast weet ik dus niet. Ze kan zelf uit bed, dus als ze 's morgens vroeg moet plassen zou ze naar mij kunnen komen. We kijken het wel even aan vannacht en ander moet ze toch nog maar even een luier om....

Het gebeurd regelmatig dat ze 's avonds als ik even bij haar ga kijken (half)wakker is en dat is nooit een probleem met het weer inslapen. Nu is slapen wel haar hobby :wink: Dus ik ben niet bang dat het weer inslapen een probleem is.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik heb me er onlangs in verdiept, en uit de informatie die ik kreeg (via mijn zusje) van de uroloog, begreep ik het volgende:

's Avonds wel gewoon laten drinken
Anderhalf uur na het slapen gaan laten plassen
Als je ze laat plassen, goed wakker maken (dus niet (half)slapend laten plassen)
Als kinderen het met 1 keer opnemen redden, kunnen ze in principe ook de hele nacht over

Maar die informatie verschilt dus al met wat Channiemam heeft gekregen :? Lastig is dat met zulke dingen.

Die anderhalf uur houden wij wel aan, meestal als we later gaan is het te laat. En hier maakt het niet uit of ze na 5 uur nog wel of niet drinken. Wel laat ik haar goed uitplassen vlak voordat ze gaat slapen (maw 60 tellen op de wc blijven zitten).
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
@ri

Bericht door @ri »

Als haar luier 's ochtends wel vol is, zou ik zeker niet voor geen luier gaan. Al zou ze hier nog zo protesteren, dan is de kans toch wel erg groot dat het misgaat toch? Succes in ieder geval! Geen tips verder. Amy werd halverwege haar 3e 'pas' zindelijk en was dat bijna direct ook 's nachts. Maar wel pas geprobeerd nadat er een aantal nachten vrijwel niets in haar luier zat ;-)
Sarina
J&J HAWAII

Bericht door Sarina »

Esther schreef:Ik heb me er onlangs in verdiept, en uit de informatie die ik kreeg (via mijn zusje) van de uroloog, begreep ik het volgende:

Als je ze laat plassen, goed wakker maken (dus niet (half)slapend laten plassen)
Als kinderen het met 1 keer opnemen redden, kunnen ze in principe ook de hele nacht over

Maar die informatie verschilt dus al met wat Channiemam heeft gekregen :? Lastig is dat met zulke dingen.

Die anderhalf uur houden wij wel aan, meestal als we later gaan is het te laat. En hier maakt het niet uit of ze na 5 uur nog wel of niet drinken. Wel laat ik haar goed uitplassen vlak voordat ze gaat slapen (maw 60 tellen op de wc blijven zitten).
Ja, wij zijn ook net weer begonnen... Ik had ergens gelezen één uur na het slapen gaan, dus dat hou ik ongeveer aan. Hij plast dan goed, maar wordt niet elke keer wakker, is gewoon onmogelijk.
Hij komt helaas niet droog de nacht door. We hebben een paar maanden geleden een plaswekker geprobeerd, maar ook door dat geloei slaapt hij heen :roll:. Z'n broertje (die wel nachtzindelijk is) wordt er dus wel wakker van, lekker handig.

Nu toch maar weer eens iets proberen. Maar dan dus wel mét luier, hij wordt toch niet wakker van een nat bed, pas uren daarna. En dan kunnen wij elke nacht z'n bed gaan verschonen zeker, echt niet! Zoveel beddegoed hebben we niet eens.

Succes jullie ook!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Wij hebben de kinderen nooit wakker gemaakt. Enkele pogingen daartoe mislukten en gaven alleen maar onrustige nachten. Succes met puzzelen wat nu het beste is! Onvoorstelbaar dat jullie jongste al in deze fase zit :-)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

@ri schreef:Als haar luier 's ochtends wel vol is, zou ik zeker niet voor geen luier gaan. Al zou ze hier nog zo protesteren, dan is de kans toch wel erg groot dat het misgaat toch? Succes in ieder geval! Geen tips verder. Amy werd halverwege haar 3e 'pas' zindelijk en was dat bijna direct ook 's nachts. Maar wel pas geprobeerd nadat er een aantal nachten vrijwel niets in haar luier zat ;-)
Maar wanneer wordt die luier dan volgemaakt. Bij Mart-Jan merkte ik dat hij het 's morgens in z'n luier deed, want als ik hem wakker moest maken, was hij droog en anders nat/vies. Hij vond het wel makkelijk want hij had toch een luier om...
Bij de jongens was het rond de derde verjaardag dat ze geen luier meer om wilde en daar weinig ongelukje gehad en omdat ze het nu zelf echt heel graag wilde, wilden we het toch proberen. Ik zie wel of ik een bed moet verschonen vannacht.
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

MarietteD schreef:Onvoorstelbaar dat jullie jongste al in deze fase zit :-)
Ja dat vind ik dus ook. Misschien zijn we binnenkort uit de luiers... En of ik dat nou zo leuk vind..... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Sarina schreef:
Esther schreef:Ik heb me er onlangs in verdiept, en uit de informatie die ik kreeg (via mijn zusje) van de uroloog, begreep ik het volgende:

Ja, wij zijn ook net weer begonnen... Ik had ergens gelezen één uur na het slapen gaan, dus dat hou ik ongeveer aan. Hij plast dan goed, maar wordt niet elke keer wakker, is gewoon onmogelijk.
Hij komt helaas niet droog de nacht door. We hebben een paar maanden geleden een plaswekker geprobeerd, maar ook door dat geloei slaapt hij heen :roll:. Z'n broertje (die wel nachtzindelijk is) wordt er dus wel wakker van, lekker handig.

Nu toch maar weer eens iets proberen. Maar dan dus wel mét luier, hij wordt toch niet wakker van een nat bed, pas uren daarna. En dan kunnen wij elke nacht z'n bed gaan verschonen zeker, echt niet! Zoveel beddegoed hebben we niet eens.

Succes jullie ook!
En ik heb weer gehoord een uur tot anderhalf uur. Als ik langer wachtte dan anderhalf uur was ik meestal te laat.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
mijadja

Bericht door mijadja »

:shock: ohoh, ik schrik hiervan!! Mijn 'kleine' is net 4 dagen droog!!! Heeft nooit de interesse gehad, uiteraard wel eerder geprobeerd, maar heul veul natte broeken opgeleverd. Poepzindelijk al vrij vlot, rond 2 jaar. Plassen wil niet vlotten, verneemt het niet of interessert hem niet..
Dus 's nachts ook??? Wacht op het moment dt het hiet ook ooit gaat komen..Zet em op daar!!
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

mijadja schreef::shock: ohoh, ik schrik hiervan!! Mijn 'kleine' is net 4 dagen droog!!! Heeft nooit de interesse gehad, uiteraard wel eerder geprobeerd, maar heul veul natte broeken opgeleverd. Poepzindelijk al vrij vlot, rond 2 jaar. Plassen wil niet vlotten, verneemt het niet of interessert hem niet..
Dus 's nachts ook??? Wacht op het moment dt het hiet ook ooit gaat komen..Zet em op daar!!
Je moet niet je eigen kind met een ander gaan vergelijken. De ene is hier sneller mee, de ander daar.
De oudste heb ik met 2,5 jaar getraind, bij Bertrik lukte dat niet en die was opeens rond z'n derde zindelijk. Annelieke heeft er gewoon interesse in.Mijn kinderen zijn weer heel laat in praten (Bertrik was daar dus wel eerder mee, maar onverstaanbaar voor vreemde) en eerder toe aan zindelijkheid.

Overigens was ze gisteravond nat en heb ik haar een luier aangedaan. We zien wel of ze vanavond wel of niet wil.
Plaats reactie