toch kan ze het wel..

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

toch kan ze het wel..

Bericht door Suuz »

Mijn eigenwijze dame weigert om te praten, heeft soms eigen woorden. Maar verder houd ze haar mond goed dicht, naast het gebrabbel en gebaren dan..

Maar vandaag stond ik toch eens verbaast te kijken wat ze toch opeens uitgooide..

We doen de pyjama enz aan in de woonkamer dus eerst naar de slaapkamer om alles op te halen. Ik verzamel alles en stop het in haar handen. (vind ze leuk mee helpen ;) ). Ik zag nog wat liggen in de slaapkamer dat opgeruimd moest worden dus deed dat nog even.. Ongeduldige dame dacht er anders over en zei "let's go!" :shock: (zoon kijkt vaak dora ;) )

Dat was nog niet alles... Ze gaf aan een kiwi te willen.. (met gebarentaal en gebrabbel). Toen ik hem ging schillen ging ze op een krukje zitten en zei "dat is lekker".. hmmm tja praten kan ze wel dus, maar waarom doet ze het nou niet?

Ik ben echt bewust met haar bezig om te gaan praten dus ik geef niet snel meer toe aan gebaren. Dat zou volgens de logopediste helpen.. maar madam is eigenwijs en weigert dan echt een woord te zeggen en kan het uitdraaien in een driftbui. Hopelijk was vandaag het begin van het praten.. Ze liep al dik 7 maanden achter met gesproken taal.
Linkje
J&J SANTORINI

Re: toch kan ze het wel..

Bericht door Linkje »

Je!mer vertikte het ook héél lang. Uiteindelijk begon hij met 2 jaar en 9 maanden te praten.
Nu zijn we 7 maanden verder.... en ik wilde dat ie z'n mond eens 5 minuten stil hield!! :lol:

Als P. alles wel snapt, en ze kan dus ook wel praten, dan zou ik me als ik jou was niet te druk maken over het praten. Ik zou me met zo'n eigenwijsje eerder druk maken over de peuterpuberteit! :wink:
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Suuz

Re: toch kan ze het wel..

Bericht door Suuz »

hahahahha ok :D Ze liep idd alleen achter met gesproken taal.. verder liep ze of gelijk met haar leeftijd (begrijpen van woorden/ zinnen) of vooruit in "gebarentaal".

Gelukkig ben ik J gewent met de peuterpubertijd en weet precies wat ik moet doen :mrgreen:
Plaats reactie