voorraad BV is op......

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

voorraad BV is op......

Bericht door nance74 »

.............wat nu?

Op het cb besproken wat nu wijsheid is. Nog aan de kv of langzaam beginnen met yoghurt en melk. Dat was prima omdat S enn bijna 1 jaar is.

Alleen zit ik er mee dat als ik weg ben, ml hem voor het slapen gaan een flesje gekolfde melk geeft. Maar dat kan dan niet meer. Ik kolf dan wel als ik terugkom. Van te voren is het qua tijd niet te doen en S enn drinkt dan nog. Wat ik dan 's avonds kolf kan hij dan de volgende keer krijgen als ik weg ben.

Maar zou het voor die avonden dan iets zijn om toch een pak kv in huis te halen of kan ik iets met melk of yoghurt?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
monika
J&J MALEDIVEN

Re: voorraad BV is op......

Bericht door monika »

Ik zou denken dat koeiemelk niet genoeg voedt voor de nacht en het heeft geloof ik veel zout.
Yochurt zou een betere optie zijn, al weet ik niet hoe lekker dat drinkt savonds, of het niet te zuur smaakt.

Aan de andere kant je kindje zal ook wel vast voedsel eten, dus hoef je kv niet te laten voor het beschermlaagje in de darmen, dat stadium ben je wel voorbij en is je kindje wel over groeid denk ik.
De vraag is of je kindje het lust. Jort bliefde het echt niet welk merk ik ook probeerde.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

ik gaf met bijna 1 jaar gewoon koemelk als de gekolfde melk op was. maar ik heb geen kinderen met allergieen, dus hoefde me daar niet druk over te maken. Als je kind geen/weinig aanleg heeft voor allergieen dan zou ik gewoon koemelk geven.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Da's toevallig, ik heb hetzelfde 'probleem'.
Ik heb nog maar 1 potje bv in de vriezer, en het kolven gaat niet zo lekker dat ik melk overhoud. Verder staat mijn kolf volgens mij ook op het punt de geest te geven, hij doet het nog wel maar piept raar als ik hem aanzet, en het schermpje doet het ook niet meer...

Ik ben het met Pauline eens, als er geen reden is om aan allergieën te denken, dan zou ik gewoon koemelk proberen. Dat gaan wij wel doen.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Ik heb bij Laurens op die leeftijd ook wel koemelk gegeven. Eet hij 's avonds al wel wat bijvoeding? Dan is nl. de melk een extraatje en niet perse nodig om zijn buikje te vullen. Anders kun je ook gewoon yoghurt geven uit de fles. Wel volle yoghurt en evt. iets verdunnen met water.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

chris had allang geen avondvoeding meer, maar femke had vanaf een maand of 10 een flesje koemelk (volle).
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Je zou ook kunnen kiezen voor karnemelk of sojamelk. Is wel gezonder volgens mij. Sara leest geen normale melk, wel karnemelk.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik had zelf kv voor die momenten rond die leeftijd. Maar dat was meer voor mijn idee, had en heb niet de indruk dat dit nu zoveel voedzamer is dan koemelk of sojamelk of wat dan ook. Ik zag het als een leuke bron van vitamine D
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Chabeli schreef:Je zou ook kunnen kiezen voor karnemelk of sojamelk. Is wel gezonder volgens mij. Sara leest geen normale melk, wel karnemelk.
Karnemelk wordt juist afgeraden, omdat dit niet voldoende vetten bevat. Daarom wordt ook juist volle melk en volle yoghurt aangeraden.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ben je regelmatig weg 's avonds? Of is het maar sporadisch...dan staat dat pak kv daar ook maar. Ik gaf rond die tijd ook volle melk of biogarde.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Voor beiden hebben we voor dat soort momenten wel eens kv gebruikt in de kleine verpakking of gewone melk (volle inderdaad).
Soja hoorde ik toen negatieve verhalen over (verstoort de hormoonhuishouding), maar als er allergien zijn voor melkeiwit, dan heb je minder keuze.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

Pauline schreef:ik gaf met bijna 1 jaar gewoon koemelk als de gekolfde melk op was. maar ik heb geen kinderen met allergieen, dus hoefde me daar niet druk over te maken. Als je kind geen/weinig aanleg heeft voor allergieen dan zou ik gewoon koemelk geven.
Dit.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

idd gewoon koemelk... en anders aangelengt met thee oid deed ik. BV haalde ze later wel in als ze trek had.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Die koemelk, geef je die dan koud? Ik wel al wat yoghurt geprobeerd, volle aangelengd met wat water. Niet heel veel van op.

Ik twijfel ook een beetje omdat M icah kma heeft. Bij S enn heb ik daar tot nog toe weinig van gemerkt maar je weet het niet natuurlijk. Maar hij heeft nu de waterpokken dus dat leek ons niet echt een geschikt moment om met koemelk aan de gang te gaan. En als ik hypo allergene kv neem is dat voor mijn gevoel wat beter.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

Ik gaf fles warme melk voor het slapen gaan.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

nance74 schreef:Die koemelk, geef je die dan koud? Ik wel al wat yoghurt geprobeerd, volle aangelengd met wat water. Niet heel veel van op.

Ik twijfel ook een beetje omdat M icah kma heeft. Bij S enn heb ik daar tot nog toe weinig van gemerkt maar je weet het niet natuurlijk. Maar hij heeft nu de waterpokken dus dat leek ons niet echt een geschikt moment om met koemelk aan de gang te gaan. En als ik hypo allergene kv neem is dat voor mijn gevoel wat beter.
Dan zou ik ook voor de ha kv gaan en straks nog eens kijken naar gewone koemelk.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Evy heeft tot haar 1e verjaardag kv gekregen, op de momenten dat er geen bv beschikbaar was. Nou kreeg ze al af en toe een flesje bij vanaf dat ze 9 maanden was, dus dat is nog wel wat jonger dan S enn. Ik kocht van die kleine knat en klare pakjes.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

niet koud uit de koelkast, maar op kamertemperatuur of even 20-30 seconden in de magnetron.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik weet eigenlijk niet meer wat wij deden. C. lag vaak te huilen tot ik er was (wilde geen fles) maar weet niet meer of dat op die leeftijd ook nog was. In jullie geval met een broer met kma snap ik dat je voor je gevoel beter hypoallergene kv kan geven. Zeker nu hij ziek is en je eventuele reactie niet echt kunt zien. Je gevoel volgen dus. Trouwens, als je niks geeft wat gebeurd er dan?
wennetje

Bericht door wennetje »

Volgens mij vinden weinig BV kindjes koude melk lekker. Joris is nu 3,5 jaar en warmt zelf zijn melk voor ontbijt en lunch even 15 seconden in magnetron op. Ander drinken liever ook lauw.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wennetje schreef:Volgens mij vinden weinig BV kindjes koude melk lekker. Joris is nu 3,5 jaar en warmt zelf zijn melk voor ontbijt en lunch even 15 seconden in magnetron op. Ander drinken liever ook lauw.
chris en femke zijn nog veel ouder en willen ook geen koude melk (of yoki!)
Plaats reactie