wakker maken? Ervaringen gevraagd
wakker maken? Ervaringen gevraagd
Kiyo slaapt super! Hij slaapt 's nachts 8 uur achter elkaar. Heerlijk voor mama en papa, natuurlijk.
Hij wil alleen nu 's avonds steeds vroeger naar bedje toe. Nu 'al' om half 9. Ook niet erg uiteraard, want dan kun je nog even samen zijn voor je zelf gaat liggen. Maar ja... Dan wordt hij om 5 uur wakker. Op zich geen ramp.
Maar wat zijn jullie ervaringen met rond 11 uur wakker maken als je zelf gaat slapen? Verplaatst de ruktuk zich dan naar later?
Hij wil alleen nu 's avonds steeds vroeger naar bedje toe. Nu 'al' om half 9. Ook niet erg uiteraard, want dan kun je nog even samen zijn voor je zelf gaat liggen. Maar ja... Dan wordt hij om 5 uur wakker. Op zich geen ramp.
Maar wat zijn jullie ervaringen met rond 11 uur wakker maken als je zelf gaat slapen? Verplaatst de ruktuk zich dan naar later?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Re: wakker maken? Ervaringen gevraagd
Ik heb het niet gedaan bij mijn dochter omdat ik ervaringen had bij mijn zoon was dat hij die er dan gewoon bij pakte de voeding ipv de lange ruk later maken. Later (4 maanden dip) toen ik mijn dochter toch wakker moest maken wegens terug loop van de bv en haar groei. Nam ze deze voeding er ook idd gewoon extra bij en was het gedaan met het "doorslapen"
Ze ging pas weer doorslapen 3 maanden geleden toen ik gestopt was met bv.
Dat zijn mijn ervaringen, dus ik doe het ook echt niet meer.

Dat zijn mijn ervaringen, dus ik doe het ook echt niet meer.
hier hielp dat niets. Het zorgde ervoor dat ze juist dan heel moeilijk weer in slaap vielen. Tot grote frustratie van mij. Ben er dus ook heel snel mee gestopt.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Hier hielp dat ook niet. Vaak kwamen ze dan zelfs eerder.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Ik deed het wel en doe het nu weer. Ik moet wel erbij zeggen dat ze tot nu toe 's-avonds in de wagen sliep en nu vanavond toevallig eens in haar bedje in slaap is gevallen. Ik ga haar denk ik over een half uurtje wekken. Moet sowieso nog even naar onze slaapkamer want ons bed ligt vol met was; anders wordt het lastig slapen straks.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Ik zou zeggen: uitproberen! Op hoeveel voedingen zit je nu? VInd je het erg om gewoon lekker te voeden en dat hij gewoon nog om 5u komt? Lekker voor de extra voeding die hij binnenkrijgt, lekker voor het intieme momentje samen in alle rust?
Wel heerlijk he zulke nachten.
Hier maakt het 's avonds een voeding geven niet uit maar als ik hem mis of gewoon zin heb dan pak ik hem nog wel eens.
(en nu ik dit typ denk ik dat vanavond zo'n moment weer is
haha ik weet het zeker, ik ga hem zo lekker voeden!!)
Wel heerlijk he zulke nachten.
Hier maakt het 's avonds een voeding geven niet uit maar als ik hem mis of gewoon zin heb dan pak ik hem nog wel eens.
(en nu ik dit typ denk ik dat vanavond zo'n moment weer is

Bij onze oudste werkte het wel, héerlijk, bij onze jongste dame niet. Gewoon uitproberen?
Hier heeft madame nog lekker gedronken om 10 uur. Ze sliep weer heerlijk en ik kon haar slapend in bed leggen. We zien wel wat de nacht brengt. Soms komt ze nog om half 5 of 5 uur en andere nachten slaapt ze tot een uurtje of zeven.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Ik zou het alleen doen als het nodig is (voor de groei van het kindje). Mijn ervaring is namelijk dat het voor het doorslapen echt niets uitmaakte en dat ze net zo snel weer kwam.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mijn ervaring is dat het niks uitmaakt. Maar ik zou het gewoon uitproberen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ik deed het bij de oudste ook, omdat hij anders gewoon niet kwam en al heel snel het klokje rond tukte (bij 5 weken al!) Hij deed dat heel goed en ik maakte hem dan om 7.00 uur weer wakker. De middelste dronk alleen als hij uit zichzelf kwam bovendien ging hij helemaal niet meer slapen als ik hem wakker maakte. G. doet het zelfde als de oudste. Ik maak hem ook nog wakker ergens tussen 22 en 23 meestal en dan tukt hij de hele nacht door, overigens komt hij ook wel voor 0.00 uur als ik hem niet wakker maak. Even uitproberen dus.
Hmmm, nou, ik ga er een hele week over nadenken. Met de warmte die we in gaan zal hij zowieso wel vaker willen drinken.
Bedankt voor het delen!
Bedankt voor het delen!
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Ik gaf een droomvoeding, dus helemaal niet wakker maken maar slapend aanleggen. Overigens diende dat een ander doel, namelijk extra BV binnen krijgen en mijn productie in stand houden. Maar je kunt het dus ook proberen zonder wakker te maken, ook niet verschonen. Gewoon slapend aanleggen en slapend terugleggen.
O ja, zo deed ik dat trouwens ook!wennetje schreef:Ik gaf een droomvoeding, dus helemaal niet wakker maken maar slapend aanleggen. Gewoon slapend aanleggen en slapend terugleggen.