5 dagen koorts

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

5 dagen koorts

Bericht door vogeltje »

Graag jullie advies, wat zouden jullie doen?
Onze dochter Mette van net n paar dagen 1 jaar heeft sinds woensdagochtend koorts, hoogste koorts tnt gemeten 39.7 in de avond. Mette is sowieso geen drinker, maar gisteren 300cc, donderdag en vrijdag nog iets minder. Heeft geen zin in eten, wat we ook aanbieden. In de ochtend gaat t erg goed, speelt ze, geen koorts ed. Dit loopt in de loop van de dag op en word ze stiller en bleker. Ze is iets verkouden, grijpt niet specifiek naar dr oortjes. Ik ben vrijdagochtend bij de HA geweest en doe vond t meevallen. We moesten t aankijken, zaterdag of zondag zou het beter moeten zijn. Oren en keel waren schoon. Ze slaapt s'avonds en s'nachts erg slecht.
Zouden jullie de HA post hiervoor bellen vandaag of nog afwachten?
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5625
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 5 dagen koorts

Bericht door JasmijnLinde »

Toevallig hebben mijn kinderen net ook een periode van ongeveer een week iedere dag (hoge) koorts gehad. Verder waren ze niet echt ziek. Daarvoor hadden twee nichtjes het ook. Ik denk dat het een soort virus is.
Probeer haar zoveel mogelijk drinken te geven in de ochtend, als ze nog geen koorts heeft. Of wil ze dan ook niet.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
wennetje

Re: 5 dagen koorts

Bericht door wennetje »

Naar oortjes grijpen is hier nog nooit een signaal geweest van oorontsteking, slecht slapen en huilen in bed wel. Heeft de huisarts wel goed in oortjes gekeken? Heb hier eens een invaller gehad die zich erg makkelijk neerlegde bij feit dat ze weinig zag door oorsmeer. Twee dagen later werd er een dubbele oorontsteking geconstateerd door een collega die wel goed keek.

Nog wel voldoende plasluiers? Ik zou maandag zeker terug gaan als het niet verbetert.
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: 5 dagen koorts

Bericht door vogeltje »

Er zit steeds iets plas in, n heel klein plasje per keer, niet voldoende denk ik. Nu heeft ze geen koorts, wil niet eten en drinken (nog maar 140cc op), wel aan t spelen
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: 5 dagen koorts

Bericht door vogeltje »

Idd drinken in de ochtend wil ze ook niet, ook geen fruit, yoghurt, water, thee of sap
wennetje

Re: 5 dagen koorts

Bericht door wennetje »

Als ik jou was, zou ik toch even overleggen met de huisartsenpost. Laat hen maar beslissen of je kan wachten tot morgen of toch vandaag langs moet komen. Want dat drinken is wel heel erg weinig.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5625
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: 5 dagen koorts

Bericht door JasmijnLinde »

Ik denk dat als ze toch wel steeds een beetje plast en ze verder alert en levendig is er nog niet veel aan de hand is hoor. Waarom maak je je zorgen?
Je kunt natuurlijk even de hap bellen voor overleg en luister naar je intuïtie.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12738
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: 5 dagen koorts

Bericht door Pauline »

Bij twijfel zou ik ook bellen. Zij geven wel aan of ze willen dat je langskomt. Sterkte ermee!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: 5 dagen koorts

Bericht door vogeltje »

Bedankt voor jullie reacties! Ben gistermiddag met haar naar de HA post geweest, oren waren schoon. Volgens de HA een luchtweginfectie, Mette heeft neusspray gekregen. Gisteravond en vannacht is ze ieder half uur wakker geweest, zo sneu voor dr.
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de homeopaat met haar om te kijken of we haar kunnen helpen beter te kunnen slapen, dit is vanaf dat ze heel jong is al een probleem.
Plaats reactie