hoeveel uur slapen/sliepen jullie kindjes?
hoeveel uur slapen/sliepen jullie kindjes?
hoeveel uur slapen/sliepen jullie kindjes van ongeveer 1 1/2 jaar??
J eremy slaapt vaak ongeveer 18 uur per dag. is dat normaal?
J eremy slaapt vaak ongeveer 18 uur per dag. is dat normaal?
Trotse mama van J en T
Re: hoeveel uur slapen/sliepen jullie kindjes?
Ik vind dat heel erg veel, als ik kijk naar wat mijn kleintjes deden toen...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017

Sver haalde dat echt niet
met twee geen slaapjes meer overdag
ik denk dat hij geeneens aan twaalf uur kwam

Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
J ochem die slaapt nu 12 uur snachts en 2 a 3 uur smiddags. Dus 18 uur totaal is wel veel, lijkt mij.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Ik vind dat heel erg veel. Finn sliep heel veel, zeker 15 uur per dag. Liv haalt net de 12 uur. Liv is tegenwoordig wel heel tevreden en kan gerust nadat ze wakkervgeworden is nog een uur of soms wel 2 nog in bed blijven.
Als Jeremy het er goed op doet en verder lekker groeit en ontwikkelt dan zou ik mij daar geen zorgen over maken! Hijnslaapt zeker nog 2 x overdag?
Als Jeremy het er goed op doet en verder lekker groeit en ontwikkelt dan zou ik mij daar geen zorgen over maken! Hijnslaapt zeker nog 2 x overdag?
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Mijn 4 jongens sliepen veel, maar niet zo lang als de jouwe...
Maar goed, als hij verder vrolijk is en zich goed ontwikkelt zou ik me geen zorgen maken.
Mijn jongste was jaren een slechte slaper, dus ik had op jou heel jaloers kunnen zijn....
Maak je je zorgen?
Maar goed, als hij verder vrolijk is en zich goed ontwikkelt zou ik me geen zorgen maken.
Mijn jongste was jaren een slechte slaper, dus ik had op jou heel jaloers kunnen zijn....

Maak je je zorgen?
Jeremy gaat vaak om 19 uur naar bed
wordt dan vaak rond 8:30 wakker
gaat hij gerust om half 11 weer naar bed
dan slaapt hij dus ongeveer 2 uur
dan wordt hij wakker, gaat eten en spelen en naar bed als hij moe is. dan slaapt hij dus vaak ook weer 2 1/2 uur.
en dan om 19 uur gewoon weer naar bed.
voor zijn hersenschudding van laatst wilde hij zelf zijn ochtendslaapje niet meer.
maar daarna dus wel, ik dacht dat het een nasleep was van die hersenschudding.
maar dat duurt dan wel erg lang.
verder is hij superactief. als hij wakker is rent hij de hele tijd vrolijk rond.
maar eigenlijk is hij nooit meer dan 3 1/2 uur wakker.
wordt dan vaak rond 8:30 wakker
gaat hij gerust om half 11 weer naar bed
dan slaapt hij dus ongeveer 2 uur
dan wordt hij wakker, gaat eten en spelen en naar bed als hij moe is. dan slaapt hij dus vaak ook weer 2 1/2 uur.
en dan om 19 uur gewoon weer naar bed.
voor zijn hersenschudding van laatst wilde hij zelf zijn ochtendslaapje niet meer.
maar daarna dus wel, ik dacht dat het een nasleep was van die hersenschudding.
maar dat duurt dan wel erg lang.
verder is hij superactief. als hij wakker is rent hij de hele tijd vrolijk rond.
maar eigenlijk is hij nooit meer dan 3 1/2 uur wakker.
Trotse mama van J en T
ik wist niet dat hij een hersenschudding had gehad, maar met dit verhaal er bij zou ik zéker contact zoeken met een arts.. al is het maar voor de zekerheid..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Ja dat dus, helemaal als hij voor de h dus wel naar 1 slaapje ging. Wanneer was die hersenschudding?Liesje28 schreef:ik wist niet dat hij een hersenschudding had gehad, maar met dit verhaal er bij zou ik zéker contact zoeken met een arts.. al is het maar voor de zekerheid..
ik had er toen wel een draadje over geopend.
http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... =3&t=25704
hij is dus 12 maart gevallen.
Trotse mama van J en T
P slaapt nog zo'n 16-17 uur per dag. 12 uur snachts en 3-4 uur overdag. En dat is dus met 2 jaar en 2 maanden.
Met 1 1/2 was dat 18-19 uur. Slaapkopje..
Met 1 1/2 was dat 18-19 uur. Slaapkopje..

Ok, dat is dus al heel lang geleden vandaar dat ik het niet meer wist wink:Nanda schreef:ik had er toen wel een draadje over geopend.
Vriendin van mij slaapt nog steeds veel meer sinds haar hersenschudding van een aantal jaren geleden. Hele eerste jaar moest ze echt geregeld klokje rond slapen, anders trok ze haar werk echt niet. Op vrije dagen werd ze dag gerust om 12 uur wakker. Kortom, de nasleep van een hersenschudding kan enorm zijn, die wordt echt enorm onderschat. Nu ondervinden kinderen er vaak wat minder last van maar ik vind het zelf niet zo gek.
Maar Joris slaapt nog steeds 14 a 15 uur en hij is 3 jaar. Rond 1,5 jaar is hij zijn 2e slaapje overdag zelf volledig gaan afbouwen.
Maar Joris slaapt nog steeds 14 a 15 uur en hij is 3 jaar. Rond 1,5 jaar is hij zijn 2e slaapje overdag zelf volledig gaan afbouwen.
Emma sliep met 2 jaar gerust de hele middag. Bracht ik haar om half 2 naar bed, moest ik haar om 5 uur wakker maken. 's Nachts sliep ruim het klokje rond. Dat was dus zo'n 16 uur.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Michiel 2 jr en 2 mnd slaapt ook gerust 16 uur. De laatste weken wordt het wat minder, maar hij slaapt nog steeds minimaal 14 uur per dag. Hij gaat om 18.30 z'n bed in en komt er om 8.00uur weer uit.
't Is van al mijn kinderen wél de grootste slaapkop... al kon Gerben er ook wat van... maar dat is al weer zo lang geleden
't Is van al mijn kinderen wél de grootste slaapkop... al kon Gerben er ook wat van... maar dat is al weer zo lang geleden

Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
oh fijn om te lezen dat er nog meer van zulke slaapkoppies zijn.
donderdag gaan we naar de ha voor de echo dus kan ik het voor de zekerheid nog even vragen.
maar ik ben nu al een stuk meer gerust gesteld.
donderdag gaan we naar de ha voor de echo dus kan ik het voor de zekerheid nog even vragen.
maar ik ben nu al een stuk meer gerust gesteld.
Trotse mama van J en T
-
- J&J MAURITIUS
Volgens mij sliep Linde toen ook nog twee keer per dag en het was dat ik haar 's ochtends wakker moest maken voor mijn werk of het naar school gaan met Jasmijn. Zij sliep ook zeker wel 16 tot 18 uur hoor.
Ze slaapt nu met ruim 3 jaar nog 15 uur per dag.
Ze slaapt nu met ruim 3 jaar nog 15 uur per dag.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Marit was ook een enorme slaapkop. Ik weet nog dat ze pas rond 16/17 maanden overging naar 1 middagslaapje. Marit ging altijd rond 19:00 uur naar bed, werd pas tussen 8:30 en 9:00 uur wakker. Toen ze overging naar 1 middagslaapje sliep ze meestal van 12:30 tot 15:30.
Dus hier ook rond de 17 uur slaap per dag (en als we dan met de auto weggingen sliep ze ook zo weer)
Danique heeft nooit zoveel geslapen als Marit maar ook niet heel weinig. Sliep net klokje rond en 's middags ongeveer 2, soms 2,5 uur.
Dus hier ook rond de 17 uur slaap per dag (en als we dan met de auto weggingen sliep ze ook zo weer)
Danique heeft nooit zoveel geslapen als Marit maar ook niet heel weinig. Sliep net klokje rond en 's middags ongeveer 2, soms 2,5 uur.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

oe wat een slaapkopje
maar inderdaad voor de zekerheid even navragen bij de HA
J0ela maakt nachten van 10 a 11 uur en slaapt overdag nog 3 uur in totaal.
Maar hier is nu hittegolf en dan slaapt ze s nachts soms maar 9 uur omdat het te warm is op haar kamertje. Dus ongeveer 12 a 13 uur per etmaal.

J0ela maakt nachten van 10 a 11 uur en slaapt overdag nog 3 uur in totaal.
Maar hier is nu hittegolf en dan slaapt ze s nachts soms maar 9 uur omdat het te warm is op haar kamertje. Dus ongeveer 12 a 13 uur per etmaal.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
ik heb juist een niet slaper. Espen slaapt 's middags 1 1/2 uur en 's avonds/ 's nachts 10 uur. Dus hij slaapt 11 1/2 uur per dag. van mij zou hij wel iets langer mogen slapen. maar hij heeft veel moeite met inslapen.
maar zoveel slaap als Jeremy vindt ik ook wel heel veel. ik zou het ivm die hersenschudding toch even vragen aan de huisarts.
maar zoveel slaap als Jeremy vindt ik ook wel heel veel. ik zou het ivm die hersenschudding toch even vragen aan de huisarts.
Dit deden mijn kinderen ook!Charlotte schreef:J ochem die slaapt nu 12 uur snachts en 2 a 3 uur smiddags. Dus 18 uur totaal is wel veel, lijkt mij.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)