Ik heb de smaak nu helemaal te pakken, ben lekker fanatiek aan het bakken geslagen.
Nu heeft mijn zusje de cupcakes gezien die ik onlangs heb gemaakt en ze vroeg of ik dat ook voor hen wil maken als hun kleintje is geboren.
Dat wil ik graag doen, maar het werken met marsepein gaat nog niet heel snel bij mij. Als ik alles op de dag zelf moet doen gaat het nooit lukken. Kan ik van tevoren de cupcakes al maken? En hoe lang van te voren kan dat dan? Zo ja, hoe kan ik ze dan het beste bewaren?
(ook wel handig om te weten voor de verjaardag van Marit in augustus...)
hoe lang van te voren cupcakes maken?
Moderator: Chantal
hoe lang van te voren cupcakes maken?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

- channiemam
- J&J HAWAII
Re: hoe lang van te voren cupcakes maken?
Tja, ik doe dat altijd de dag van tevoren dan blijven ze het lekkerst vind ik. Hoewel de echte kenners ook wel eens aangeven dat het langer vtv kan.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
ik doe ook een dag vantevoren, als dat niet kan stop ik ze in de diepvries. Dat gaat prima.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
de cupcakes bakken is niet veel werk. de marsepeinen dingetjes maken wel!
en dat marsepein kun je dus nu al mee beginnen. blijft maanden goed! zelf heb ik van die vleeswaren doosjes. 3 van die platte bakjes op elkaar gestapeld. er passen 6 of 8 van die marsepeinrondjes in zo'n bakje. wel een velletje bakpapier op de bodem leggen tegen het plakken.
als je dat allemaal klaar hebt, kun je een dag van tevoren de cakejes bakken. afkoelen en een uurtje later de rondjes erop plakken met wat witte pasta.
je kunt de cakejes ook invriezen, alleen verfrommelen de papiertjes dan een beetje vind ik zelf.
en dat marsepein kun je dus nu al mee beginnen. blijft maanden goed! zelf heb ik van die vleeswaren doosjes. 3 van die platte bakjes op elkaar gestapeld. er passen 6 of 8 van die marsepeinrondjes in zo'n bakje. wel een velletje bakpapier op de bodem leggen tegen het plakken.
als je dat allemaal klaar hebt, kun je een dag van tevoren de cakejes bakken. afkoelen en een uurtje later de rondjes erop plakken met wat witte pasta.
je kunt de cakejes ook invriezen, alleen verfrommelen de papiertjes dan een beetje vind ik zelf.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011