Het eerste pufje is een feit

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mare
J&J HAWAII

Het eerste pufje is een feit

Bericht door Mare »

Een maand geleden had David een longontsteking en gisteren leek het er sterk op dat hij er weer één heeft. Vannacht had hij het erg benauwd en vanochtend was zijn ademhaling nog steeds erg vlak. In tegenstelling tot vorige maand gaf hij geen pijn aan en was ook wel minder hangerig/lusteloos. Daarom hebben wij ervoor gekozen het vandaag nog even aan te kijken.

Maar we hebben hem dus wel ventolin gegeven en dat leek direct te helpen. Ik hoop dat het bij dit ene pufje blijft, maar volgens mij is dat ijdele hoop. De huisarts had het al over hyperactieve luchtwegen en met een papa met astma 'vrees' ik wel voor de toekomst.

Maar nu eerst maar eens hopen dat hij vandaag opknapt. Dit is de zevende keer dat hij dit jaar ziek is en elke keer in het begin van de maand :roll:
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: Het eerste pufje is een feit

Bericht door Chantal »

als je benauwd bent is zo'n pufje zo lekker.. geeft zoveel meer lucht in 1 x!
hopelijk is het niet vaak nodig, maar als je denkt dat hij het benauwd heeft, gewoon lekker dat pufje geven.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ja dat doen wij ook zeker. De benauwdheid en het hoesten kosten hem zoveel energie. De oppas was net hier om de inhaler op te halen :( na het slapen ging het weer wat slechter. Maar goed voor alsnog is hij relatief vrolijk...
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier was het een dreigend geval van peuterastma maar na verwijderen keel- en neusamandelen is Joris ook van alle bronchtis af (iedere verkoudheid werd oorontsteking of bronchitis). Of het toeval is weet ik niet. Maar wat ik wil zeggen is eigenlijk dit: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kin ... astma.html
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ja ik ben mij bewust van de mogelijke oorzaken en het feit dat hij erover heen kan groeien. Maar met al zijn voedselallergieën en Papa's allergie voor van alles en nog wat, houd ik iig in mijn achterhoofd dat wij mogelijk nog heel lang hiermee zitten.

Ikzelf heb voor mijn tweede ook meervoudig longontstekingen gehad, als kind deden mijn longen het maar voor iets meer dan 70% en nu zijn het mijn bronchien die niet altijd even goed werken.
We zullen afwachten en hopen dat het wat beter weer wordt en hij wat minder vaak ziek zal zijn ;)
Janeway
J&J SANTORINI

Bericht door Janeway »

Ik hoop voor je dat hij als het wat groter is wat sterker is en er geen last meer van heeft.
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Bij Benthe sloegen verkoudheden ook naar haar longen over. 2 jaar geleden zijn haar neusamandelen eruit gegaan en sindsdien is ze medicijnvrij.

Maar bij haar was het niet zo erg als bij David....
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik ben nu dus ook verkouden, dus ik denk dat het wel dezelfde bacterie is, maar idd bij mij is het gewoon een vervelende verkoudheid en bij hem gelijk zo heftig. Wij hebben vanmorgen maar geen pufje gegeven want hij reageert er een beetje heftig op. hij is echt superdruk :stampen:
wel hebben we de babyhaler meegegeven naar de oppas voor als het echt niet anders gaat.
Plaats reactie