en dan niet op groente, fruit, boterham of mijn vingers, maar op mijn tepel
G. vindt het momenteel leuk om daarop te kauwen. Auw!
Hij begint gewoon enthousiast te drinken maar na een paar minuten als de ergste honger weg is (of de TSR?) dan laat hij los om net voordat mijn tepel zijn mond verlaat even snel zijn kaken op elkaar te klemmen. En jullie begrijpen wel dat dat niet fijn is. Gelukkig heeft hij nog geen tanden...
Nu wissel ik op dat moment van borst en daar doet hij dan hetzelfde. Ik herken dit niet van de oudste 2.
Herkent iemand dit wel? En wat kan ik er eventueel aan doen?
Ja herkenning, helaas gebeurde het ook met tandjes tot bloedens aan toe maar die kaakjes zonder tandjes vergeet ik ook niet zo snel meer. Hier was de beste remedie laten schrikken. Eerlijk gezegd ging dat vanzelf, geen bewuste actie, maar het hielp wel. Ik schrok me meestal rot als Joris dat deed, zat ik helemaal relaxed van al die oxytocine te voeden, werd er opeens gebeten. AU!!! en direct rechtop zitten was mijn reactie. Joris schrok daar zo van dat hij het dan ook even niet meer deed. Maar hier hing het vaak samen met de komst van (nog meer) tandjes, ws een poging om dat nare gevoel in het tandvlees weg te krijgen.
oeh auw auw auw!!
ik herken het ook. J eremy deed het ook. vooral als hij eerst heel snel dronk. dan leek hij moe te worden of dat hij bijna in slaap viel liet hij de tepel uit de mond glijden maar uit zijn reflex deed hij de kaakjes op elkaar om de tepel niet kwijt te raken.
mijn remedie was hem niet de kans geven om weg te glijden.
dus wat steviger tegen de borst aanhouden en als hij aangaf niet meer te willen, pink tussen de kaakjes en dan pas weghalen.
Hier is het ook wel eens gebeurd. Duidelijk nee zeggen en hem direct even wegleggen (om later gewoon weer verder te drinken natuurlijk). Hier was het snel weer over.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ik herken het niet zo van S enn dat hij dat deed voor hij tandjes had. Maar toen hij tandjes kreeg heeft hij wel een paar gebeten waarop ik heel hard auw heb geroepen. Waarop hij keihard begon te huilen van de schrik. Daarna nog een paar keer gedaan en nu niet meer gelukkig met zowel onder als boven tnadjes.
Oja eerste tandje was hier met 5 mnd en 3 weken dus het kan wel. M icah was ook 5,5 maand toen zijn eerst tandje had.
Hemmie schreef:Hier is het ook wel eens gebeurd. Duidelijk nee zeggen en hem direct even wegleggen (om later gewoon weer verder te drinken natuurlijk). Hier was het snel weer over.
idd dat deed ik ook... samen met mijn abrubte geschrokken reactie was het het na een poos de remedie.
P uck had der eerste tandjes met 16 wkn!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]