Pap met lepel of beker, hoe 's avonds?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ann R

Pap met lepel of beker, hoe 's avonds?

Bericht door Ann R »

Hallo,

Zijn er hier mensen die hun kindje pap met een lepel geven of met een beker?
Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dit oplossen als je kindje 's avonds nog half slaapt?

Mijn zoontje kan niet van een fles drinken. Het is niet van niet willen, maar hij begrijpt de fles niet. Dus op aanraden van de logopedist-kinderarts oefenen we nu met de Soft Cup van Medela. Ook dit werkt eigenlijk niet voor mijn zoontje. Het is een te groot geklieder, de pap komt niet snel genoeg voor hem, hij hapt veel te veel lucht waardoor er veel terugkomt nadien...

En vooral... Het lukt niet om hem pap te geven als hij moe is en al zeker niet als hij rond 23u, wanneer hij half slapend drinkt. Het kost hem dan te veel moeite met alle gevolgen van dien... Volgens de kinderarts zou dit wel lukken, maar het ziet er niet naar uit dat dit ooit een succes zal worden!

Ik denk er dus aan om de pap gewoon telkens met de lepel te geven, maar ook dat kan niet als hij half slaapt...

Voorlopig los ik dit nog op met borstvoeding, maar binnen twee weken moet ik gaan werken en ik zal er dan niet altijd zijn 's avonds (shiften). 's Nachts kan ik dan eventueel nog borstvoeding geven, maar eigenlijk ook heel moeilijk omwille van mijn werk.

Dus... Hoe zou ik mijn zoontje half slapend toch eten kunnen geven?

Ik begin echt radeloos te worden!
Liesje28
J&J MAURITIUS

Re: Pap met lepel of beker, hoe 's avonds?

Bericht door Liesje28 »

Hoe oud is je zoon?

Als de fles niet werkt, maar de softcup wel, waarom maak je dan alsnog pap in de soft cup? Je kan toch ook gewone melk er in doen?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

gewoon geen pap geven maar (afgekolfde) melk
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Chantal schreef:gewoon geen pap geven maar (afgekolfde) melk
Maar hoe, is dan de vraag. Drinkt hij wel gekolfde melk uit een bekertje oid? Dat zou ik dan doen. En komt hij zelf voor een late voeding of maak je hem daarvoor wakker? Anders zou ik op de avonden dat je werkt hem niet wakker maken, of evt later als je thuis bent.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Ann R

Bericht door Ann R »

Oei, ik bedoel ook melk! Ik kom uit België en hier noemen we de melk die baby's drinken pap...

Dus het drinken van de melk uit de Soft Cup lukt niet goed. Maar ik zou de melk kunnen indikken tot pap en dan met een lepel geven. Maar beiden werken niet als mijn zoontje te moe is of half slapend drinkt. Hij komt inderdaad nog zelf voor zijn melk, hij heeft rond 23u nog een voeding en vaak ook nog één 's nachts (dat zou dan eventueel nog bv kunnen blijven, ten minste als ik nu genoeg melk blijf houden natuurlijk)... Maar hij is dan niet wakker genoeg voor de Soft Cup of een lepel en hem dan helemaal wakker maken is ook geen optie, dan raakt hij toch maar overstuur...

Afgekolfde melk is inderdaad eveneens een probleem omdat hij gewoon niet kan drinken van een fles en bovenstaande zaken ook niet altijd lukken.

En de kinderarts had gezegd van eerst met de Soft Cup te oefenen en binnenkort met een bekertje. En de fles gewoon te laten voor wat het is omdat het te lang zou duren voor hij het zou kunnen en het niet eens gezegd is dat het zal lukken. Maar ja...

Zou drinken uit een bekertje 's avonds wel succes hebben? Lijkt me eveneens te veel inspanning, niet? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn zoontje is zes maanden.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

kan me voorstellen dat pap veel moeilijker door die softcup naar buiten komt als melk.
veel vloeibaarder dus, dat giet je zo naar binnen lijkt mij.
vandaar mijn antwoord :)

(wij griezelen allemaal van pap.. mark nu 2 x een proefverpakking gegeven maar echt kokhalzen omdat hij het zo vies vond haha! andere 2 en ikzelf vinden het ook allemaal echt niet lekker)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Hoi! heb je je al voorgesteld in een eigen draadje? Is misschien wel leuk om te doen :wink:

Helaas geen tips voor je, maar wens je veel sterkte! Wellicht lost het zich vanzelf op straks.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Misschien is het in België niet zo, maar is het niet zo dat je als borstvoeding gevende moeder niet verplicht kan worden tot nachtdiensten? Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Als baby wakker wordt voor een voeding, dan blijft hij toch niet half slapen? Ik zou het bekertje oefenen, dat is denk ik de makkelijkste oplossing voor als jij er niet bent.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Ann R

Bericht door Ann R »

In België is dat inderdaad wel zo.

En het probleem niet begrijpen?! Sorry, hoor, maar dit is voor mij een héél groot probleem!
En misschien dat jouw kinderen helemaal wakker werden om te eten, maar het mijne niet. Ieder kind is anders.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Misschien kun je eens vertellen wat je allemaal al hebt geprobeerd om hem aan de fles te krijgen?
Heb je verschillende flessen en spenen al geprobeerd? Hoe lang heb je die pogingen gedaan?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Begrijp ik het goed dat je dan geen borstvoeding meer wil blijven geven? Je zegt nl dat je 's nachts evt wel borstvoeding wil blijven geven.
En als in Belgie dezelfde regels gelden als in Nederland zou ik proberen om de voeding van 23:00 zelf te gaan geven (dus borstvoeding).
Ik werk ook in verschillende diensten en omdat ik voed-/ kolfrecht heb, heb ik ervoor gekozen om de laatste voeding zelf thuis te geven en dus eerder van mijn werk weg te gaan. Niet omdat mijn dochters niet uit een fles konden drinken, maar omdat 's avonds het kolven niet zo makkelijk ging.
Ann R schreef:In België is dat inderdaad wel zo.

En het probleem niet begrijpen?! Sorry, hoor, maar dit is voor mij een héél groot probleem!
En misschien dat jouw kinderen helemaal wakker werden om te eten, maar het mijne niet. Ieder kind is anders.
Ieder kind is inderdaad anders, maar ik vind persoonlijk dat je niet zo hoeft te reageren. Jouw stukje hierboven komt bij mij nl wat aanvallend en geirriteerd over.

Enne... als je hier mee blijft schrijven is het wel zo leuk om ook even iets te schrijven in het voorsteldraadje.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Ik zie Jasmijn ook nog niet van een lepeltjes of uit een beker drinken om 23:00 wanneer ze inderdaad ook nog half slaapt. Ze wordt wel zelf wakker voor een voeding maar niet zo wakker dat dat zou lukken. En zij is al een stuk ouder. Ik zou proberen om geen nachtdiensten te draaien. En als het niet anders kan toch proberen met zo'n difrax oefenbeker.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier ook een flesweigeraar en ook van januari. Ongeveer even oud dus. Ik begrijp dat het voor jou een groot probleem is. Ik werk ook onregelmatig en ben nooit voor 0.00 uur thuis. Ik hoef pas 14 augustus te beginnen dus het is nog even spannend hoe dat gaat lopen. Inmiddels gaat het enigzins met de oefenbeker van difrax. G. komt vaak tussen 23 en 0.00 zelf. Het ligt er een beetje aan of ze hem tijdens de rest van mijn dienst (vanf 14.30) wel of niet wat kunnen laten eten. Dat weet ik nu dus niet. Het is afwachten.

Tja, als hij echt niet wil of zoals bij jou te slaperig is dan heeft hij dus pech gehad, hij zal moeten wachten tot ik thuis ben. Eerder weg is geen optie, tenzij de nachtdienst eerder begint maar dat ga ik echt niet van mijn collega's vragen. dus hier ook best spannend, maar ik geloof er wel in dat het goed komt. Dat hij of toch gaat drinken als hij maar genoeg honger heeft of dat hij gewoon wacht en dat dan op een ander tijdstip wel inhaalt

Overigens kun je volgens mij geen nachtdiensten weigeren nadat je baby 6 maanden is. (in nederland dan)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

mama van b en c schreef:Hier ook een flesweigeraar en ook van januari. Ongeveer even oud dus. Ik begrijp dat het voor jou een groot probleem is. Ik werk ook onregelmatig en ben nooit voor 0.00 uur thuis. Ik hoef pas 14 augustus te beginnen dus het is nog even spannend hoe dat gaat lopen. Inmiddels gaat het enigzins met de oefenbeker van difrax. G. komt vaak tussen 23 en 0.00 zelf. Het ligt er een beetje aan of ze hem tijdens de rest van mijn dienst (vanf 14.30) wel of niet wat kunnen laten eten. Dat weet ik nu dus niet. Het is afwachten.

Tja, als hij echt niet wil of zoals bij jou te slaperig is dan heeft hij dus pech gehad, hij zal moeten wachten tot ik thuis ben. Eerder weg is geen optie, tenzij de nachtdienst eerder begint maar dat ga ik echt niet van mijn collega's vragen. dus hier ook best spannend, maar ik geloof er wel in dat het goed komt. Dat hij of toch gaat drinken als hij maar genoeg honger heeft of dat hij gewoon wacht en dat dan op een ander tijdstip wel inhaalt

Overigens kun je volgens mij geen nachtdiensten weigeren nadat je baby 6 maanden is. (in nederland dan)
Dat laatste klopt inderdaad. Vanaf dat je kindje 6 maanden is moet je officieel alle diensten weer draaien. Als je echter een goede manager of lieve collega's hebt dan kan je anders overleggen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ann R schreef:In België is dat inderdaad wel zo.

Jammer dat je je meteen zo aangevallen voelt. Je had het ook als een vraag om meer uitleg kunnen opvatten, dat was namelijk hoe ik het bedoelde.
Benthe was ook een notoire flesweigeraarster. Zij kreeg de borstvoeding verdikt met een lepeltje. Toen we dat nog niet deden, zorgde ik dat ik haar zelf kwam voeden. Kon dat niet, dan moest ze wachten. Dat kon zij overigens erg goed. En ja, dáárin is ook ieder kind verschillend.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik zou in eerste instantie kijken of je zelf de voedingen kunt blijven geven, om je werktijden heen. Kun je kortere diensten draaien bijvoorbeeld? Of tussendoor even naar huis om te voeden?
Als dit onmogelijk is, moet je goed onthouden dat kinderen soms best lang kunnen wachten op de borst. Dus ook als je een paar uur weg bent, en daarna een paar keer extra voedt, kan dat helemaal goed komen.

Roos heeft de fles ook nooit zo'n succes gevonden en vanaf 6 maanden beginnen wij met de tuitbeker. Daar kan ze inmiddels prima uit drinken. Dus met een beetje oefening hebben ze zo'n vaardigheid snel onder de knie.
Het is nu even bikkelen, maar over een poosje ben je weer helemaal vergeten waarom je je ook alweer zo druk maakte. Komt helemaal goed!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Net bij een tupperware party geweest, daar kwam iemand met de opmerking dat een zus deze fles gebruikte bij een flesweigeraar en dat hieruit wel gedronken werd....
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Plaats reactie