Hazenslaapjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eeffie
J&J MAURITIUS

Hazenslaapjes

Bericht door Eeffie »

Hhmmm.
Het valt niet echt in de categorie 'probleem', maar ik denk er wel vaak aan.
Kiyo slaapt 's nachts veel. Hij gaat rond 20 uur naar bed en word rond 5 uur wakker voor een voeding. Dan leg ik hem er weer in, en dan slaapt hij gemiddeld nog tot een uur of half 9. Voor een kindje van 9 weken dus heel veel.

Maar ja... overdag is hij niet in slaap te rammelen! :) En ik snap het wel, want als je 's nachts al 13 van de 16 uur slaap 'op maakt', heb je als baby niet veel zin meer om nog veel verder te slapen.
Hij doet dus vaak hazentukjes tijdens het drinken en lijkt daarmee voldoende slaap te hebben. Hij is er ook niet ongezellig door overdag ofzo.

Moet ik me zorgen maken, of herkent iemand dit van haar eigen baby?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
mama talla
J&J HAWAII

Re: Hazenslaapjes

Bericht door mama talla »

Hier ook een baby die hazenslaapjes doet. Ze slaapt 's nachts weliswaar nog niet zo lang als Kiyo, maar toch al wel 6 uur. OOk in de ochtend slaapt ze nog een lange ruk, maar meestal is ze daarna behoorlijk wakker en wil ze ook alleen maar bij ons op de arm of heel eventjes in de box. Als we haar op haar buik leggen slaapt ze nog wel wat langer, maar dat vind ik ook niet altijd handig, omdat ik er wel bij wil zijn als ze op haar buik slaapt.
Herkenning dus wel, geen tips ofzo.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Mij lijkt het geen probleem als hij het er goed op doet.

Myrthe had vaak zelfs al genoeg aan loungen....
Lekker hangen, maar niet in slaap vallen. Als ze dat een tijdje had gedaan kon ze er weer vol tegenaan.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Herkenning! P uck sliep 's nachts heel wat minder maar in de vroege ochtend een ruk en dan de rest van de dag waren echt hazenslaapjes. Vooral in de doek en in de box. Dat is pas veranderd toen ze naar 2 en 1 slaapje ging.
Ik had toen wel soms de zorg of frustratie van ga toch eens slapen want je bent zo moe en dan trek je de rest véél makkelijker... maar goed ze regelde het helemaal zelf op die manier.
Nu nog :)
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Vera slaapt snachts goed maar overdag echt minimaal. Al vanaf baby. Ze slaapt nu een uurtje overdag.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Lucas deed dat ook altijd. Al vanaf 4 weken sliep hij door en overdag deed hij slaapjes van ca een kwartier per keer. Ach, ik was allang blij dat hij 's nachts doorsliep ::lol:
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Ja, zo is het ook, maar ja je hebt zo in je hoofd dat een baby veel hoort te slapen he :)
Hoe snel je ook vergeet hoe het met je andere kindje ging, dit soort dingen. Dat verbaast me ook!
Jettepet

Bericht door Jettepet »

Hier ook een baby die overdag powernaps doet zoals wij het noemen. Er zijn dagen dat ze overdag misschien 3x 15 minuten slaapt. En soms slaapt ze wel ineens 2 uur achter elkaar in de box. Dit heeft ze eigenlijk altijd al gedaan.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

In ieder geval lekker dat ze 's nachts wel veel slaapt!!

Mijn vriendin heeft een dochtertje en zij deed ook van die korte slaapjes, tot ze door de fysio geholpen was, nu slaapt ze uren. Het is dus niet altijd te zeggen dat weinig slaap erbij hoort. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat babies toch wel meer horen te slapen.... Maar als het niet wil en als ze verder gewoon wel tevreden is dan hoef je er natuurlijk niets achter te zoeken.
Mijn vriendin haar dochter kreeg op een gegeven moment een voorkeurshouding en toen bleek er dus iets niet helemaal lekker te zitten. Terwijl ze dus ook gewoon super tevreden was.
Jettepet

Bericht door Jettepet »

En ik/wij gaan toch eens proberen haar overdag wat meer te laten slapen, want sommige dagen met 3x 15 minuten slapen tussen 11.00 en 23.00 is toch wel erg weinig. :?
In de doek gaat ze de laatste tijd veel te veel om zich heen kijken, dus gisteravond gezellig met zijn 3en de hond uit gaan laten. Anne op de buik in de wandelwagen gelegd en ze sliep erg snel, maar ja zodra we weer thuis waren en de wagen stil stond was ze wakker.
En nu heb ik haar ook in de wandelwagen gelegd, is dat ding toch ergens goed voor. :D
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

dat heeft J0ela ook altijd zo gedaan, prima nachten maar overdag zo goed als niet. Zoals al gezegd, als je kindje het er goed op doet, geen zorgen maken.
Het is hooguit lastig voor jezelf, dat vond ik wel tenminste.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

@ HeleenW: ik deel je gevoel dat het niet normaal hoeft te zijn, vandaar dat ik het toch heb opgeschreven. Ik heb alleen niet het idee dat er bij Kiyo zoiets aan ten grondslag ligt.

Want... en zo zul je altijd zien... gisteren en vandaag had hij echt de slaperitus!
Echt meer zoals ik het me van Nadí meen te herinneren. Nu was zij ook niet de allergrootste slaapster hoor. Zij zat heel snel al op het ritme van 2 slaapjes per dag en stopte al bij 2 jaar met overdag slapen (en daar was mama eigenlijk nog niet aan toe!).
Maar ja, hij is nog maar een baby en die veranderen nu eenmaal met de week :mrgreen:
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Alsof ze meelezen he!

Lekker dat hij op het moment wel slaapt, moet je maar niet te vaak noemen hier :mrgreen:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie