poep zindelijk

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

poep zindelijk

Bericht door Suuz »

Denk dat mijn dochter nu poep zindelijk aan het worden is. Ze heeft nu 3 dagen op tijd aangegeven dat ze moest poepen en poept dan ook gelijk op het potje. Echter ze vind het doodeng, gaat paniekerig huilen als ze klaar is. Ze vind het vies en weet niet wat ze moet doen. Ze hoeft ook niks te doen ;)

Nu stel ik haar gerust, dat ze netjes gepoept heeft op het potje. Dat ik haar schoonmaak. En daarna laat ik het haar zien en trekken we samen door (uit het potje in de wc gooien), ze wil ook echt zien wat er is gekomen. En daarna prijs ik haar de hemel in dat ze heeft gepoept op het potje. Later op de dag herhaal ik nogmaals dat ze erg goed is geweest, en dan is ze echt helemaal trots!

Gaat deze "enge" fase nog voorbij? Of zijn er misschien nog tips waar ik haar ermee kan helpen?
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: poep zindelijk

Bericht door Nanda »

Wauw dat doet ze goed!!

kun je er misschien achterkomen waarom ze daar bang voor is??
verder heb ik geen tips omdat ik daar nog geen ervaring mee heb :wink:
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: poep zindelijk

Bericht door wennetje »

Dit 'enge' hoor en lees je wel vaker. Joris schrok zich de eerste keer poep op de po echt lam, stortte zich huilend in mijn armen en hij had toen op het kdv al heel wat poep bij andere kindjes in de po zien belanden. Je eigen poep is dus blijkbaar wat anders.
Volgens mij kun je niet meer doen dan wat je doet: prijzen (maar binnen grenzen, het is geen olympische medaille waard) en samen weggooien, komt vanzelf goed. Heb trouwens ook wel eens gelezen dat sommige kinderen rechtstreeks op de WC prettiger kunnen vinden.

Joris vindt het inmiddels wel grappig, hij noemt het plas want dan mag hij een sticker plakken (ik blijk dus altijd te zeggen dat hij een sticker mag plakken bij een plas, terwijl ik natuurlijk poep en/of plas bedoel. Slimme jongen dus)
Emma

Re: poep zindelijk

Bericht door Emma »

Isla vindt het ook doodeng, op dit moment is ze wel plaszindelijk (als ik haar op het goede moment richting wc stuur tenminste ;) ) maar poepen doet ze veel liever in haar broek. Ik heb wel eens de tip gehoord om een luier in het potje te leggen, dan is het wat meer zoals ze gewend is. Hier nog geen succes hiermee (behalve dat ze het gebruikt als tactiek om later naar bed te gaan :? ) maar misschien werkt het voor jullie?
Suuz

Re: poep zindelijk

Bericht door Suuz »

ok dus redelijk normaal ;)

Ze kan niet echt praten nog, maar heb de indruk dat ze het heel erg vies vind (bah zegt ze en vies gezicht trekkend) en dat ze radeloos zit want ze weet niet wat ze moet doen.

Ze kan alleen plassen/ poepen als er niemand bij is :? hahahha.. Maar ze is wel erg snel dan, ga je erbij staan lukt het haar niet. Ik wilde eigenlijk nog niet aan stickers beginnen omdat dat misschien later nog nodig is. Plassen kan ze ook best op potje maar geeft het niet op tijd aan nog.. En luier uit methode, werkt gedeeltelijk. Ze komt gelijk naar mij toe als ze heeft geplast, want ook dit vind ze erg vies.. en "nah" (nat). Op bepaalde momenten naar wc sturen heeft wel resultaat. Ze plast dan wel altijd. Wisselt qua hoeveelheid omdat ze natuurlijk "gestuurd" word ipv zelf voelen.
Suuz

Re: poep zindelijk

Bericht door Suuz »

Ik heb haar vandaag geen luier meer omgedaan.. Wel een onderbroek en legging.. beetje te koud voor alleen jurkje. Ze heeft 2x geplast op potje en heeft dit zelf gemeld te moeten. Ze is nu op kdv.. Hopelijk gaat het daar ook goed. Lastige is dat ze nog niet echt praat.. dus je zou aan haar moeten zien.. Hopelijk heb ik het goed kunnen overdragen en gaat ze daar ook op het potje plassen.. Ik ben benieuwd..
Suuz

Re: poep zindelijk

Bericht door Suuz »

Vandaag was meiske bij de gastouder en heeft daar 1 ongelukje gehad.. rest op potje. Helaas ging ze wel poepen terwijl ze in bed lag.. of het nou voor of na gebeurd was weet ik niet. Maar snap dat ze dat niet op tijd voor kon zijn. Toch wel erg trots op haar! Ze vind het zelf ook steeds leuker worden. Eerst plaste ze en deed ze alsof het de gewoonste zaak was hahahah maar nu kijkt me zo trots aan! Super..
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: poep zindelijk

Bericht door Nanda »

oh wat goed!!!
Go Girl!!!
Trotse mama van J en T
Suuz

Re: poep zindelijk

Bericht door Suuz »

Weer een dagje poep zindelijk! Ze vind het echter nog steeds doodeng.
Suuz

Re: poep zindelijk

Bericht door Suuz »

Vandaag alle plasjes op potje gedaan! Helaas net poepje in luier omdat ze al in haar "bedje" lag (in haar kamer) en ik dan niet haar heb kunnen begrijpen dat ze moest poepen. Ze zegt het nog niet namelijk maar heeft gebaren en geluiden.. tja die zie je dan niet in haar kamer als de deur dicht is. Ze ging wel weer paniekerig huilen toen ze haar luier gepoept had. We gingen voor poep zindelijk en nu is ze dus ook plas zindelijk! aah trotse moeder hier!
Plaats reactie