vind ik niet lekker.....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

vind ik niet lekker.....

Bericht door annelinda »

Anne heeft er nog wel eens een handje van als we iets nieuw eten gelijk te zeggen dat ze het niet lekker vind.
Ze wil het dan ook niet proeven, maar vaak als ze het dan geproeft gaat hetbord gewoon leeg en geeft ze aan dat het lekker is.

Maar voor dat ik Anne zo ver krijg moeten we vaak dreigen dat ze als ze niet 1 hapje proeft dat ze dan ook geen toetje krijg. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk om te doen.iemand nog tips.
O ja, als ze het niet lekker vind hoeft ze het ook niet te eten het gaat er gewoon om dat ze het proeft.
Suuz

Re: vind ik niet lekker.....

Bericht door Suuz »

geen tip's helaas hier word nooit geproefd en nooit gegeten :( meisje eet dus nooit warm eten (maakt niet uit of het s'middag's of s'avonds word gegeven)

Maar wat praat ze al goed zeg!
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Hier komt die ook vaak voorbij. Gewoon kwestie van wat de boer niet kent hier.
Ik ben wel voorstander van geen halszaak van maken, dus wij hebben het in een regel gegoten: je bent (nu dan) 3 jaar oud, dus je neemt 3 happen groente. Geen 3 happen, dan geen toetje.
Heel duidelijk én belangrijk (voor Nadí althans, kan per kind verschillen) ze heeft een keus. Geen dwang, maar een duidelijke keus met duidelijke consequenties.
Ze heeft er ook echt wel eens voor gekozen om dan maar geen toetje te willen, maar bij het toetjesmoment maakte ze er ook geen drama om.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Gewoon verschil per kind.
Hanna proeft alles heel nauwkeurig (al haar hele leven) en kan dan goed aangeven of ze het lekket, te eten of echt niets vindt.
Esther proeft ondanks dreigen bijna niets. Mirjam proeft na dreigen soms wel, soms niet.
Hier is wel de regel dat als ze niet binnen een bepaalde tijd hun bord leeg hebben, ze hetzelfde de volgende dag weer eten. Zo at Mirjam deze week 3x nasi.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Suuz

Bericht door Suuz »

Gerrie schreef:Gewoon verschil per kind.
Hanna proeft alles heel nauwkeurig (al haar hele leven) en kan dan goed aangeven of ze het lekket, te eten of echt niets vindt.
Esther proeft ondanks dreigen bijna niets. Mirjam proeft na dreigen soms wel, soms niet.
Hier is wel de regel dat als ze niet binnen een bepaalde tijd hun bord leeg hebben, ze hetzelfde de volgende dag weer eten. Zo at Mirjam deze week 3x nasi.
hahahahah... je hier ook vaak de dag erna ook zelfde eten.. maar dat is omdat ik het zonde vind om weg te gooien. Bij J werkt het wel en eet dan wel. P kan het niks schelen want ze eet toch nooit wat hahahahah.. Die gaat vaak zonder eten naar bed. Omdat we hier niet standaard toetjes of fruit na hebben.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

is hier de standaard zin.
Niet of nauwelijks eten is geen koekjes ( Silke krijgt dan wat koekjes na het eten als toetje).
Meer energie dan dat stop ik er niet in, ik heb het idee dat het met veel gedoe niet beter gaat worden en dan maar liever gezellig aan tafel.
Ik geloof wel dat ze over het geheel genoeg en gezond eet en daar gaat het toch om.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
annelinda

Bericht door annelinda »

Opzich vind ik het prima als ze iets niet eet of weinig eet. Maar het gaat er alleen om dat ze het niet wil proeven. 9 van de 10 keer eet ze prima. Maar het is echt wat de boer niet kent eet ze niet. Maar ik vind dat het toetje een dreig middel moet zijn. Maar hoe krijg ik haar zo ver dat ze gewoon even iets proef.....
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

I was al wat ouder volgens mij, maar ik heb, toen hij zijn bord meteen wegschoof bij nasi en gourgette, telkens een beetje theatraal tegen mijn man gezegd; 'Weet je nog, de laatste keer dat we nasi aten? I zei dat hij het niet lustte en toen probeerde hij een hapje en toen vond hij het ineens heel lekker! Ik ben benieuwd of dat nu weer zo is, joh!'
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Bij die leeftijd besteedde ik er geen aandacht aan. Boodt aan met de hand of op een lepel als Jort het zelf niet pakte. Als hij weigerde ging het op de rand van het bord en verder niets. Wel ging ik zelf uitgebreid zitten genieten van het eten.

Nu is hij natuurlijk groter en kan ook wel zien of hij iets echt niet lekker vindt, dan hoeft hij het niet te eten en praten we er niet over. Of dat hij het wel lust, maar gewoon niet zo geweldig vindt. Dan zeg ik vaak dat hij de helft moet op eten en dat doet hij dan ook wel. Zo niet dan laat ik zijn bord nog staan na het eten en als hij nog honger heeft voor het naar bed gaan kan ik dat nog even opwarmen. Meestal wil hij nog wat eten voor hij naar bed gaat. Als hij gewoon goed eet krijgt hij dan vaak een banaan, wat pinda's of zo.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Herkenbaar en vooral je moeite om te 'dreigen'. Ik ben het anders gaan benaderen: een toetje hoort bij de maaltijd maar pas NA het hoofdgerecht. Daar moet minstens 1 hapje van gegeten worden anders is het geen TOEtje of NAgerecht meer.
Maar ik maak er geen drama van, geen hapje proeven is geen toetje en daar dus niet mee gaan 'dreigen' maar gewoon als regel stellen. Is maar 2x nodig geweest om geen toetje te geven en meneer zegt zelf al 'hapje pjoeven?' In de tijd dat ik dat niet deed kwam er geen hap in, nu merkt hij dat hij dingen ook best lekker kan vinden. Niet lekker is ook prima, komt na dat ene hapje gewoon toch het TOEtje.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Proeven moet, dat is bij ons de regel. Ook als we iets eerder hebben gehad en ze het toen niet lekker vonden. Als je het nooit meer eet, ga je het ook nooit lusten. Een normale hap is voldoende. Willen ze dan niet meer, prima.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Hanne

Bericht door Hanne »

Bij Espen is het echt een machtspel. en ik verlies het altijd. maar vandaag had ik er genoeg van. ik heb hem met de kinderstoel een eind van de tafel geschoven en gezegd dat hij alleen terug mocht komen zitten als hij ging eten. het heeft 10 minuten geduurd met huilen, gillen, krijsen van boos naar zielig. en toen zei hij: "Titi wil eten". En hij at zijn bord leeg. Deze strategie ga ik voorlopig dus volgen. bovendien kan hij met dat ontzettend dunne lijfje het echt niet lijden om een aantal dagen bijna niks te eten.
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier werkt echt niks hoor.. Komt bij haar echt geen hap binnen! Ik kan echt praten als brugman, alle trucjes, als regel opstellen niks werkt. Ze gaat ook zonder problemen zonder eten naar bed toe.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Go Hanne!!!
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Plaats reactie