Wat is er nou met mijn meisje
Wat is er nou met mijn meisje
Annelieke is al vanaf dinsdag niet echt lekker. De ene dag heeft ze hoge koorts 39/40, de volgende dag is het weer over om de dag erop weer terug te komen. En dat nu dus al 5 dagen lang. Sinds gisteren geeft ze ook pijn aan bij haar passertje. En dus niet alleen tijdens het plassen. Gisteravond laat/vannacht werd ze ook weer huilend wakker en wilde ze de luier uit. Ik zie niets bijzonders, heb de hap nog gebeld (ik had ondertussen al een pcm gegeven) en ik moest even aankijken of de pcm werkte. Na een halfuurtje is ze lekker bij ons in bed in slaap gevallen. Ook al zo raar, want ze wil altijd in haar eigen bedje slapen! Vanmorgen vroeg is ze zelf naar haar eigen bedje gegaan en ze slaapt nog steeds, terwijl ze normaal tussen 6.00 en 7.00 wakker is. Ik zat zelf te denken aan blaasontsteking, maar kan ze dan ook constant pijn hebben en dus niet alleen tijdens het plassen?
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Re: Wat is er nou met mijn meisje
ik zou zeggen: ophouden met zelf trachten te gissen en naar een arts gaan.
Idd, naar de hap gaan. Paar luiers meenemen i.v.m. eventuele geurcheck 
Goed na laten kijken hoor.

Goed na laten kijken hoor.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
klaagt ze alleen over pijn of ook jeuk/kriebels? Is het rood of pijnlijk bij aanraken?
Bij P uck is wisselende koorts peikjes, jeuk/pijn ed beginnende tekenen van een schimmeltje.
Wat hielp was pcm en zinkzalf smeren en acuut verschonen bij plas/poep in de luier... luchten zonder luier was ook fijn.
Beterschap!
Bij P uck is wisselende koorts peikjes, jeuk/pijn ed beginnende tekenen van een schimmeltje.
Wat hielp was pcm en zinkzalf smeren en acuut verschonen bij plas/poep in de luier... luchten zonder luier was ook fijn.
Beterschap!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Denk ook eens aan een allergie voor wegwerpluiers (hier niet altijd gepaard met uitslag maar wel met jeuk en jeuk is net zoiets als pijn)
Maargoed, niet zelf gissen en naar hap gaan is gewoonweg het beste advies.
Maargoed, niet zelf gissen en naar hap gaan is gewoonweg het beste advies.
Ik heb zelf erg vaak blaasontstekingen gehad en had wel constant pijn. Dus ja, het kan wel. Ik zou toch naar een arts gaan, zeker omdat het nu al 5 dagen duurt.
Beterschap voor je meisje! (enne... het rokje is onderweg hoor!)
Beterschap voor je meisje! (enne... het rokje is onderweg hoor!)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Het zou ook maar zo jeuk kunnen zijn. Ze praat nog niet zo goed, maar ze gaf 'au' aan. Maar jeuk is natuurlijk nog vervelender. Normaal mag ik dus amper schoonmaken, wordt ze helemaal panisch van. Nu laat ze het gewoon toe en moet ik kijken van haar.Kimmie schreef:klaagt ze alleen over pijn of ook jeuk/kriebels? Is het rood of pijnlijk bij aanraken?
Beterschap!
Vanmorgen werd ze om 10.00 wakker. Toen had ze maar 35. Ze had wel bloot gelegen. Twee uur later 37. Ze heeft ook geen pijn meer aangegeven. Ik kijk het nog even aan. Als het morgen weer koorts is, ga ik iig naar de ha!
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
35 is ook 'koorts' he... maar dan de 'verkeerde' kant op. Klopt dus niet helemaal eigenlijk.Corina schreef:Het zou ook maar zo jeuk kunnen zijn. Ze praat nog niet zo goed, maar ze gaf 'au' aan. Maar jeuk is natuurlijk nog vervelender. Normaal mag ik dus amper schoonmaken, wordt ze helemaal panisch van. Nu laat ze het gewoon toe en moet ik kijken van haar.Kimmie schreef:klaagt ze alleen over pijn of ook jeuk/kriebels? Is het rood of pijnlijk bij aanraken?
Beterschap!
Vanmorgen werd ze om 10.00 wakker. Toen had ze maar 35. Ze had wel bloot gelegen. Twee uur later 37. Ze heeft ook geen pijn meer aangegeven. Ik kijk het nog even aan. Als het morgen weer koorts is, ga ik iig naar de ha!
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Jeuk is pijn voor die ukkies. Joris noemt het ook AU als hij jeuk heeft van een muggenbult. Overigens liggen jeuk en pijn ook fysiologisch gezien heel erg dicht bij elkaar.
35 graden gemeten met een oorthemometer? In dat geval eerder een kwestie van verkeerd meten. Andere oor heel zorgvuldig nameten kan een hele andere waarde geven. 35 graden is nl wel heel erg laag voor een peuter en is niet het gevolg van blootgewoeld liggen (tenzij het vriest). Als dit een waarde is die anaal gemeten is, is het een reden om huisarts te bellen.
35 graden gemeten met een oorthemometer? In dat geval eerder een kwestie van verkeerd meten. Andere oor heel zorgvuldig nameten kan een hele andere waarde geven. 35 graden is nl wel heel erg laag voor een peuter en is niet het gevolg van blootgewoeld liggen (tenzij het vriest). Als dit een waarde is die anaal gemeten is, is het een reden om huisarts te bellen.