eerste stapje richting zindelijkheid? *resultaat*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

eerste stapje richting zindelijkheid? *resultaat*

Bericht door Ves »

V incent had tot nu toe weinig interesse in potje/wc/zindelijk worden. Hij voelt volgens mij wel aan als hij moet (zegt het weleens en bewaart zijn plasje altijd voor onder de douche, wat hij dan weer wel geweldig vindt :roll: ). Ik heb weleens geprobeerd om hem voor het douchen op het potje of op de wc te zetten, maar dan zette hij zich helemaal schrap, zo stijf als een plank. Ik heb het maar gelaten, komt wel een keer. Want de ervaring die ik met andere dingen heb, is dat pushen bij hem averechts werkt.
De laatste weken wil hij regelmatig zonder luier rondlopen. En hij zegt vaker dat hij wil plassen op de wc, dan zet ik hem er op, hij blijft even zitten, "klaar", komt er weer vanaf, pakt een wc-papiertje, om zijn billen af te vegen, gooit het in de wc, trekt door en gaat zijn handen wassen. Zonder echt geplast te hebben, wel te verstaan. Als er tijd is speel ik met hem mee, want ik denk dat hij aan het "droog" oefenen is. Ben benieuwd of er eerdaags een keer een plasje komt.

Is dit droogoefenen herkenbaar?
Laatst gewijzigd door Ves op zo sep 23, 2012 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Laris76
J&J SANTORINI

Re: eerste stapje richting zindelijkheid?

Bericht door Laris76 »

Ja ik herken het precies van onze Ti3s die 2 maandjes ouder is. Hij oefende ook droog en doet af en toe een plas op de wc, maar vooral nog in de luier of in de onderbroek. Ik geef hem de tijd, komt vanzelf goed.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Zeker een eerste stapje. Zo begon het met M/irre ook. En toen eenmaal het eerste echte plasje kwam, had ze vervolgens snel de smaak te pakken.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

En dan merk je inderdaad dat naar de wc gaan reuze interessant is.., 100 x per dag, bij de buren, in winkels :lol: Maar ja, het hoort erbij.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Ves

Bericht door Ves »

Vandaag voor het eerst een 'tastbaar' resultaat: een klein plasje én een klein poepje op de wc! Ik heb dit draadje erbij gezocht om te zien hoe lang we al aan het droogoefenen waren. Ruim 1,5 maand dus. Ben benieuwd of dit een toevalstreffer was of dat het doorzet... Maar toch ben ik trots!
wennetje

Re: eerste stapje richting zindelijkheid? *resultaat*

Bericht door wennetje »

Heb maanden (volgens mij een half jaar) droog geoefend, meneer vond de po gewoon wel leuk. Soms belandde er per ongeluk een plasje in, vaker niet. En het komt vanzelf goed :D
Plaats reactie