Nu nog spruw

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
michelle
J&J SANTORINI

Nu nog spruw

Bericht door michelle »

Nou ja zeg, Jasmijn heeft spruw!

Dat hebben we nog nooit gehad. Driembv-periodes zonder spruw gehad en nu ze uit een fles drinkt opeens spruw. Ze is er flink van slag van (of van de prikken van gister). Ik kan om 4 uur medicijnen ophalen bij de huisarts, ga haar flessen en spendn uitkoken (op kdv doen ze dat ook). Moet ik verder nog iets doen?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Eeffie
J&J MAURITIUS

Re: Nu nog spruw

Bericht door Eeffie »

Ik heb er geen ervaring mee, dus helaas geen tips voor je.
Maar wat rottig zeg! Heb je een idee waar het vandaan komt?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Geef je nog bv? dan moet je jezelf ook behandelen met medicijnen. Daarnaast alle textiel die in aaraking komt met haar mond/speeksel/melkteruggeven op minimaal 60 graden uitwassen ivm herbesmetting. En als je nog bv geeft ook je eigen beha's..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

En even haar billen in de gaten houden, als ze een nare luieruitslag krijgt, ook even behandelen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Hmmm, dus al haar t-shirtjes op 60 graden wassen, en haar bedje enzo. Maar ja, zo komt ook aan mijn kleding, speelgoed etc. Moet ik dat dan ook allemaal gaan wassen :?
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Je kunt ook azijn bij het wassen gebruiken. Gewoon in het wasverzachterbakje.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (20), Elise (19) en Cay (16)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Ik heb helaas veel (te veel ;)) ervaring met spruw. Niet te krampachtig gaan doen, want je haalt jezelf een hele hoop werk op de hals. Zorg dat je consequent behandeld met de medicijnen en inderdaad goed opletten of ze luieruitslag krijgt. Je eigen borsten moet je niet overslaan en zorg dat je weg-gooi kompressen gebruikt (als je die tenminste gebruikt) niet de uitwasbare.

Spruw is echt vervelend en met name inderdaad omdat je kind er zo onrustig van wordt! Als de medicijnen niet goed werken (ik weet niet wat je krijgt? Nystatine??) niet te lang doormodderen maar je huisarts opnieuw bellen!

Je eigen bovenkleding zou ik zelf niet extra wassen hoor! Wel (als ze dat gebruikt) speentjes goed uitkoken e.d. al zijn de meningen er over verdeeld of dat wel zou helpen. Eventueel kan je (als verzachting) een gaasje met wat bessensap gebruiken om de plekjes in de mond te behandelen, maar dat zou als je medicijnen krijgt niet nodig hoeven zijn.

Oh... en nog een niet onbelangrijke tip; maak de kuur (voorschriften) af! Stop niet met de medicijnen zodra de verschijnselen van spruw weg zijn maar behandel zolang door als voorgeschreven; anders heb je kans dat het zo weer terug is!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Bedankt voor de extra info. Ik hoop dat het snel over is! Ze vond het iig wel lekker gelukkig :wink:
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ik heb met Evy ook nog heel laat spruw gehad, ik weet niet meer precies hoe oud ze was, maar volgens mij was ze al bijna een jaar. Heel vervelend, maar gelukkig was het eenmalig. Ik kreeg daktarin voor haar voorgeschreven. De spruw was in een mum van tijd weg :) Ik heb wel een poosje haar spullen en mijn bh's op 60 graden gewassen. Maar heb er niet teveel werk van gemaakt, en gelukkig kwam het niet meer terug.
Succes ermee, hopelijk gaat het bij jullie ook zo makkelijk weg!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

oh wat naar... ik ken t. P uck was ruim de 2 gepasseerd en ineens was het er?!

Waar ik nu nog allert op ben is wasgoed, doekjes gebruiken die op 60gr gewassen mogen worden, idem rompers/ondergoed ed. Alles maar 1x gebruiken en dan weg of wegwerp gebruiken. Nu nog, max 2 dgn met een handdoek en altijd op 60gr wassen.
De miconazol die ik gebruikte op billen en andere plekken (teen/handje destijs) afwisselen met zinkzalf.
Ik smeerde eerst mico. lied dat iets intrekken en daarna zink... tip van ziekenhuis. Tussendoor alleen zink.

Bekers/bestek ed ook persoonsgebonden houden (ivm besmetting) en na 1x gebruik in de was. Beddengoed ed als het nat was meteen in de was en ook 60 gr.
En wat hier hielp voor de uitlag op de billen was geregeld verschonen want het is zo snel uitgebreid en kapot, daar had P het meeste last van.

Succes ermee!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Plaats reactie