Ideeen voor afscheidscadeautjes KDV?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ester
J&J SANTORINI

Ideeen voor afscheidscadeautjes KDV?

Bericht door Ester »

Giel neemt volgende week afscheid op het KDV. Toen hij vier werd heeft hij al getrakteerd, nu wil ik graag afscheidscadeautjes doen om mee te geven naar huis. Niet iets eetbaars dus.

Voor je leidsters maak ik een koekjespot, het gaat dus om de kinderen.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Re: Ideeen voor afscheidscadeautjes KDV?

Bericht door marjolein62b »

wil je iets maken of kopen?

Ik kan zelf als ouder zandspeeltjes en mini-boekjes altijd wel waarderen.
En mijn kinderen ook.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
vogeltje
J&J TEXEL

Bericht door vogeltje »

Bellenblaas, opdrachtenstickerboekje (goedkoop bij oa action), zandbakspeelgoed, een beker die te hergebruiken is (action), dit zijn dingetjes die Merel als afscheidskadootjes meegekregen heeft.
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Wij hebben plantjes gegeven (klavertjes vier onder andere). Ik vond het wel wat prijzig, maar leuker dan zo'n plastic pruttel wat toch na verloop van tijd in de vuilnisbak belandt.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

Hoeveel kinderen zijn het? Ik heb toen Lucas afscheid nam op de peuterspeelzaal de leidsters een koekjespot gegeven en de kinderen een (zelfgenaaid) zakje met daarin de ingredienten voor het maken van koekjes (behalve de boter en eieren dan), met daaraan een uitsteekvormpje, een zelfgebakken koekje en het recept voor het maken van koekjes. Daar heb ik veel leuke reacties op gekregen, maar als Giel veel kinderen in zijn groep heeft is het misschien wel weer veel werk.
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Dat is wel heel leuk Marielle. Wat had je dan precies voor ingredienten in het zakje gedaan? Zo'n zakje naaien moet niet al te ingewikkeld zijn toch? Kan ik altijd m'n moeder vragen :)
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

ik zou een bellenblaas doen. altijd leuk. Plak er een gekleurde vlinder omheen en klaar!

Haha! :lol: ik ging even kijken via google voor een voorbeeld en kwam op de oude J&J (dus via Google) een foto van Jikke (mamatalla) tegen:
Afbeelding

Edit: hier is de link naar het draadje: http://jjbd2005.xsbb.nl/viewtopic.php?p=7665029
er staan veel leuke ideeen op. (incl de zakjes die marielle noemt, toen gemaakt door esther)
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Ik had de welbekende koekjespot gemaakt, maar dan kleine potjes gebruikt (van babyvoeding). Leuk etiketje gemaakt op de computer, geprint en erop geplakt, leuk stofje om de bovenkant. Voor de leidsters had ik een grote pot gemaakt.
Afbeelding

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik zou zeker geen bellenblaas doen (maar dat is meer mijn aversie tegen die dingen, er staan er hier wel 15 denk ik)
Moet je iets geven aan de kinderen? Gewoon wat lekkers en iets voor de juffen is toch ook prima? Of wil je de ouders op de hoogte stellen dat hij naar school gaat?

Oh en naar school.... nog even en hij gaat naar school!!!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Mamarielle schreef:Hoeveel kinderen zijn het? Ik heb toen Lucas afscheid nam op de peuterspeelzaal de leidsters een koekjespot gegeven en de kinderen een (zelfgenaaid) zakje met daarin de ingredienten voor het maken van koekjes (behalve de boter en eieren dan), met daaraan een uitsteekvormpje, een zelfgebakken koekje en het recept voor het maken van koekjes. Daar heb ik veel leuke reacties op gekregen, maar als Giel veel kinderen in zijn groep heeft is het misschien wel weer veel werk.
Wat een briljant idee :mrgreen:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

Esther schreef:
Mamarielle schreef:Hoeveel kinderen zijn het? Ik heb toen Lucas afscheid nam op de peuterspeelzaal de leidsters een koekjespot gegeven en de kinderen een (zelfgenaaid) zakje met daarin de ingredienten voor het maken van koekjes (behalve de boter en eieren dan), met daaraan een uitsteekvormpje, een zelfgebakken koekje en het recept voor het maken van koekjes. Daar heb ik veel leuke reacties op gekregen, maar als Giel veel kinderen in zijn groep heeft is het misschien wel weer veel werk.
Wat een briljant idee :mrgreen:
ja he! 8)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

M icah wordt volgende week 4 en neemt dan ook afscheid. Ik laat hem trakteren op een waterpistooltje, met de tekst pief paf poef weg is deze boef (kdv heet de Boefjes vandaar). Met nog iets lekkers erbij maar weet nog niet wat, hij wil zelf fruit. Da's handig want mag iedereen ook de baby's (verticale groep), ik dacht zelf aan iets van popcorn.

Op psz laat ik hem trakteren op ik denk cakejes met een waterbeestje. Die vond hij zelf zo leuk. Maar die zakjes met ingredienten voor koekjes is ook erg leuk.

Voor leidsters op het kdv wil ook koekjespotten maken. Voor de psz weet ik het nog niet. Hij zit daar ook nog niet zo lang misschien een doosje bonbons ofzo.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Plaats reactie