Daniel in het gips :( (nogmaal hoera: gips eraf!)

Moderators: Ester, Yvonne

Pauwtje
J&J MAURITIUS

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door Pauwtje »

Het loopgips heeft er 2 weken opgezeten en was een groot succes!! Het duurde zeker 2 dagen voordat hij er werkelijk op durfde te lopen, maar daarna ging het hard. Op het laatst speelde hij zelfs ‘gewoon’ in de speeltuin, kon hij ermee voetballen en rennen. Gelukkig had de dokter een paar dingen gezegd die hij niet mocht doen: ermee tegen de muur of grond slaan (dat deed hij nogal toen zijn been nog helemaal in het gips zat) ermee springen en op de trampoline. Daar hield hij zich keurig aan (meestal ;)) .
En afgelopen dinsdag was het eindelijk zover: het gips mocht er helemaal af!!!! Hoera!! De dokter kwam vragen hoe het met loopgips was gegaan (heel goed) en vroeg aan Daniel of zijn been nog pijn deed (nee), en toen mochten we naar huis. Gelukkig had ik eraan gedacht om de rolstoel mee te nemen, want lopen kon hij er natuurlijk nog niet op. De hele dinsdagmiddag heeft hij nog in de rolstoel gezeten, maar na een nachtje slapen probeerde hij woensdagochtend uitzichzelf om er voorzichtig op de staan. Al snel volgde een stukje lopen aan de hand, toen een paar pasjes los en sindsdien gaat het elke dag weer een stukje beter. Hij trekt nu nog wel veel met zijn been en aan het eind van de dag gaat zijn voet wel wat pijn doen (spierpijn) . Maar het gaat goed!!!

Zo zag t beentje eruit vlak nadat het gips verwijderd was. t Viel volgens de dokter erg mee hoe dun het was. Alleen zijn huidje heeft er wel duidelijk onder te lijden gehad.
Afbeelding
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Re: Daniel in het gips :( (nogmaal hoera: gips eraf!)

Bericht door maartje12 »

Wat een opluchting moet dat zijn, voor Daniel en de rest van jullie!

Waarschijnlijk loopt hij over een paar dagen alweer als een kievit... :D
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Wat fijn dat het er eindelijk af is. Ik hoop dat je snel weer achter hem aan moet rennen :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

wat heerlijk dat alles weer genezen is.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Heerlijk dat het eraf is. Wel het lopen goed in de gaten blijven houden hoor, dat hij echt het beentje weer normaal gaat gebruiken, anders even langs een kinderfysio.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Fijn dat het eraf is! Zoals de huid er uit ziet, zag het bij Danique er ook uit nadat ze uit het gips kwam. Danique had het gips vanaf haar navel tot haar enkels en haar huid was flink gehavend... Ze had er ook echt last van, vooral na het douchen. Afdrogen deed haar gewoon pijn.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Dat heeft een hele tijd geduurt en nu eindelijk... eindlijk is het eraf.
Hopelijk eens en nooit weer en gaat hij snel weer goed lopen!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Miranda schreef:Fijn dat het eraf is! Zoals de huid er uit ziet, zag het bij Danique er ook uit nadat ze uit het gips kwam. Danique had het gips vanaf haar navel tot haar enkels en haar huid was flink gehavend... Ze had er ook echt last van, vooral na het douchen. Afdrogen deed haar gewoon pijn.
Echt zielig! Ik heb veel gedacht aan de kindjes die nog veel langer en veel meer gips moeten hebben. En dan onder andere inderdaad aan kindjes die ivm hun heupjes in het gips moesten. Lijkt me zo’n aanslag op je gezinsleven, als ik alleen al zie hoe het bij ons was.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Plaats reactie