Dokteren met Mari|n/nu int ziekenhuis

Moderators: Ester, Yvonne

Kimmie
J&J SANTORINI

Re: Dokteren met Mari|n/nu int ziekenhuis

Bericht door Kimmie »

Och A rianne toch... wat zul je je verscheurd voelen.
Natuurlijk wil je het beste voor M arijn maar ik kan me zo goed voorstellen dat het hele medische circus zo haaks staat op wat je graag voor hem doet en wenst.
Wat is jou gevoel?
Wat ik niet goed begrijp waar ze op basseren dat M en jij dus ook weken moet blijven terwijl je er net bent, er nog dingen in gang gezet moeten gaan worden en er nog geen heersend beeld is was betreft oorzaak oid. Heb je daar zelf een idee over of een beeld?

Hier wat vragen die mij te binnen schoten tijdens het lezen, je hieft echt niet op alles te antwoorden, mag natuurlijk wel, maar misschien helpt het wel om wat richting te geven in het geheel?? en anders vergeet t maar snel ;)
En daarbij, het zijn geen veroordelinigen, want ik snap je insteek en keuzes juist erg goed...

Heb je steun van een laktatiekundige?
Wil je pertinent geen KV bijgeven?
Heb je een één op één/twee gesprek gehad met een kinderarts samen met iemand die jou tot steun is?
Zie je het zitten om buiten de medische molen contact op te nemen met bijv Stefan Kleintjes?
Is jou bekend waarom al die onderzoeken plaats vinden, welk doel dienen zij apart? Uitsluiten van bepaalde beelden?

Hou je taai!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Sietske

Bericht door Sietske »

Oh bah die rotziekenhuizen ook. Steeds weer verbaas ik mij erover hoeveel ziekenhuizen gewoon de moeder en haar moedergevoel negeren. Het lijkt wel alsof je, op het moment dat je er de drempel overstapt, de regie over je kind volledig moet afstaan.
A rianne, het is JOUW kind, JIJ bent (samen met W) eindverantwoordelijk. Als de artsen jou niet kunnen overtuigen dat het beter is om daar te blijven sta je in je volste recht om M arijn gewoon mee naar huis te nemen.

Ik heb zo met je te doen. Ik weet hoeveel energie het kost om zo tegen het medisch personeel te moeten "vechten" :( . Dikke knuffel meid.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ach meid toch! Wat ontzettend naar dat jullie hier doorheen moeten. Ik hoop dat jullie gauw meer duidelijkheid hebben over wat er met je kleine mannetje aan de hand is. En inderdaad, luister naar je moederinstinct! Als het niet goed voelt, bespreek dit en ga lekker naar huis.

Heeeeel veeel sterkte lieve Arianne, een dikke knuffel voor jullie.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Kimmie, volgens de artsen is de uitslag uit zijn bloed (verlaagd hb en neutrofiele witte bloedcellen) een teken van ondervoeding. Vorige week werd erals eerst gedacht aan koemelkallergie dus moest dieet gaan volgen melk soja en eivrij. Sinds die dag isvhij niet meer afgevallen maar wel 200gr aangekomen! Normaal voor zijn.leeftijd is 50-80gr per week maargoed hij heeft wat in te halen.
En toch nog blijven ze twijfelen of de bv wel goed genoeg is. Ik heb vandaag gezegd dat ik me dar eigenlijk gewoon boos over begon te maken. Hij groeit er is geen sprake van noodzaak dat hij bijgevoed moet worden en ze kennen mijn standpunt daarin.
Ze hebben Gonneke zelfs gesproken en nóg komen ze met dat ze de bv willen testen. Ik heb gezegd dat dat geen nut heeft omdat het per minuut verschilt hoe de samenstelling i Ik heb nu heel duidelijk gezegd dat ik meerdere keren mijn grens heb aangegeven maar dat die x op x wordt overschreden door deze zinloze dscussie. Ze weten dat ze er niet weer over hoeven te beginnen.
Na het ontwikkelingsonderzoek dat ze gister deden krab ik me nog verbaasder achter mijn oren trouwen... Ze wilde wel eens zien of h omrollen... Tja meneer gaat meteen o handen en knieen en kruipt weg. 'oh hij kruipt al' en daarna' oh hij staat al' en toen kwamen de belangrijke vragen... 'kan hij al wat woordjes zeggen?' nee hijbis net zeven maanden 'kan hij al opdrachten uitvoeren?' nee hij is zeven maanden 'kan hij al tekenen' nee hij is zeven maanden... En dan proberen terwijl hij op handen en knieen zit of hij haar pen wil pakken en wat dan... Verwachtte ze een paard op papier? Echt... Ik weet datartsen een lange opleiding hebben genoten maar dit vind ik gewoon raaaar hoor...
Maargoed... We blijven iig tot maandag. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik het nut niet zie van langer blijven. Nu maken we er maar het beste van, lekker saampjes in de snoezelkamer op het verwarmde waterbed ::wink:
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tjee wat een gedoe allemaal zeg om dat ukkie van je..
wat een artsen hè, die vragen die ze stellen slaat echt nergens op natuurlijk. :roll:
maandag hopelijk weer lekker naar huis, je eigen ritme weer in. lijkt me ook het beste hoor voor marijn. in zo'n ziekenhuis zijn toch weer andere geluiden en zo.
maak er het beste van dit weekend!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

mAmArianne schreef: Nu maken we er maar het beste van, lekker saampjes in de snoezelkamer op het verwarmde waterbed ::wink:
lijkt me de goede instelling, genieten van de goede dingen en de rest proberen te negeren ;-)
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

En toch ben ik trots op je dat je je niet laat overrulen door die bobo's! Succes! Denk aan je! (kan je in het ziekenhuis wel bellen?)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Respect Ar1ann3, je hebt heel wat om tegenop te boksen..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Fijn dat hij weer is aangekomen! Je doet het goed, niet aan jezelf twijfelen hoor. Ik hoop dat je snel met je kleine mannetje naar huis mag en daar lekker je eigen 'beleid volgen'.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Wat ben jij STOER meid!
Maak er inderdaad maar het beste van, geniet van de rust waar je kan.
Sterkte lieverd!
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Wat goed dat jij je standpunt kenbaar blijft maken. Het testen van je bv heeft inderdaad geen zin.
En de allergie zou alles kunnen verklaren toch? En hij groeit momenteel dus die waardes zullen ook de goede kant op gaan...?

Sterkte iig.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

En wellicht een second opinion vragen?

Ik denk ook alleen maar 'hoe kan het nou dat de zorg zo duur is'
als ze denken aan een wekenlange opname als je zelf als ouder alleen maar nadelen ziet. Dan zijn er toch alleen verliezers?

Tuurlijk zijn er situaties dat het moet, maar als ik jou nu zo hoor.........
:crazy:
Marjo

Bericht door Marjo »

Heftig meid! Ook lastig dat er zoveel emotionele herinneringen liggen. Maakt dat je waarschijnlijk nog liever gaat dan blijft.
Wat een absurde vragen over zijn ontwikkeling. Ik heb het echt met open mond gelezen. En die twijfel over de bv. Hij is nu toch super gegroeid???? Je doet het hardstikke goed!
mAmArianne
J&J SANTORINI

Heerlijk dat het weekend is! Geen artsen of dietistes enkel maar rust en visite van lieve vriendinnen.

@liesje, kan gewoon hoor

Angelique, datzelfde denk ik dus ook... In andere zknhzn worden patienten weggekeken en hier willen ze een mannetje houden dat gewoon zijn ding doet zich normaal ontwikkelt, wel tekent in zn snuitje (eit en wallen) bloeduitslagen die niet helemasl zijn zoals ze horen, maar hij is niet ziek. Geef zijn bedje dan.liever aan een kindje die de medisvhe zorg wel echt nodig heeft... Ik ben blij met een kinderziekenhuis zo vlakbij hoor maar ik brn er liever niet en zeker niet alss het z nutteloos lijkt.
Decarts bleef maar herhalen dat ze zich ernstig zorgen maken om zijn gewicht, tja... Ik heb wel meer kleine kindjes grootgebracht...
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

wat weegt hij dan arianne?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

de helft van mark hè arianne? ;)

iets boven de 5 kilo.. idd heel erg ligt natuurlijk. hoe zwaar waren de meiden op deze leeftijd?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Jammer dat het zo 'tegenvalt' in het ziekenhuis. Je gaat er met spanning heen en met de hoop dat ze iets vinden en je kunnen helpen of concluderen dat het zo wel goed is en je weer lekker naar huis laten gaan. Maar in plaats daarvan proberen ze jou alleen maar onzeker te maken. Knap dat je zo op je strepen bent blijven staan en goed zorgt voor M. Jij voelt als moeder toch het beste aan wat hij nodig heeft. Ik hoop dat je snel naar huis mag en dat jullie daar weer je rust kunnen vinden.

Hoe zit M. eigenlijk op de bv curve? En heb je zijn cijfers vergeleken met die van je dochters?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mAmArianne
J&J SANTORINI

Zojuist woog hij 5370gr. Mer|e was met 7mnd 5360, Nad¡ne ergens tussen de 5185 (6,2mnd) en 5510 (8mnd).
Het lukt me niet de curve te kopieren maar zijn lengte zit tegen de groene strook aan en zijn gewicht onder de ondersteclijn maar als ik de lijn nu doortrek zou hij met een normale groei netjes het lijntje volgen. Op de standaardcurve buigt hij heel ver af.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dan is hij nog zwaarder als zijn zussen!
is dat geen reden voor de artsen om jullie lekker naar huis te sturen?
of hadden de meiden dezelfde problemen als marijntje nu? of is dat nooit onderzocht..
Hanne

Bericht door Hanne »

maak je jezelf dan helemaal geen zorgen. ik zou toch wel heel zenuwachtig worden als artsen zeiden dat je wekenlang moet blijven.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

mag ik een kritische noot plaatsen zonder je af te vallen? want dat je weet wat je doet mbt de bv daar twijfel ik niet aan. Maar je mannetje is klein, wit, heeft afwijkende bloedwaarde. misschien is het toch goed de bv te laten testen zodat je het zeker weet en de artsen ook. een beetje bij voeden betekend toch niet dat je de bv moet opgeven? je geeft je mannetje het beste van twee kanten.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
mAmArianne
J&J SANTORINI

Natuurlijk mag je een kritische noot geven jikke.
Vorige week werd gedacht aan kma, sinds ik op dieet ben komt hij enorm aan waarom dan toch de bv vraag nog?
Testen van bv wijst niets uit he, de samenstelling verschilt van minuut tot minuut. Bovendien vind ik hrt niet nodig dat er geld word gespendeerd aan een onderzoek welke naar mijn mening (en niet alleen de mijne) onnodig is.
Degene die het had over wekenlang blijven was dezelfde als die die vreemde vragen stelde. Ze zei latr dat ze misschien niet zo op de zaken vooruit moest lopen toen ik aangaf dat ik het nut niet zo inzie van xo'n lange opname.
Er liggen hier heel zieke kindjes die echt zorg nodig hebben. Mari|n is niet helemasl in orde maar hij heeftcgeen infuus zurstof donde of andere hulpmiddelen nodig. Hij is hiercter observatie maar daar hebben de verpleegsters nauwelijks tijd voor.
Morgen komen als het goed is de uitslagen van 2 onderzoeken nog terug. Ik ben benieuwd en ja natuurlijk is het spannend want het kan altijd nog zijn dat er iets uit komt...
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

[quote="mAmArianne"]Natuurlijk mag je een kritische noot geven jikke.
Vorige week werd gedacht aan kma, sinds ik op dieet ben komt hij enorm aan waarom dan toch de bv vraag nog?
[quote]
had wel gelezen dat hij was aangekomen maar neit de link gelegd met het starten van jou dieet. Dat zou zeker even kans moeten krijgen. Zal voor je duimen. als het alleen ter observatie is, zouden bezoeken ook genoeg moeten zijn. wat ook mee kan spelen, maar zou fijn zijn als ze je dat zeggen, is dat onderzoeken soms makkelijker planbaar zijn als je bent opgenomen ipv poliklinisch (raar maar waar)
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
kes
J&J MAURITIUS

Bericht door kes »

Slechts één ding te zeggen:

TROTS!
(op jou dan)

X
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

kes schreef:Slechts één ding te zeggen:

TROTS!
(op jou dan)

X
wzz Je bent een topper
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Nienke

Bericht door Nienke »

Je doet het geweldig meid! Heel stoer.
Ik hoop dat de uitslagen gunstig zijn en dat dit hele gedoe snel achter de rug is.

(((((((knuffel)))))))
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

lees het nu allemaal pas.
Wat een verhaal zeg. En ik heb ook bewondering voor je assertiviteit en doorzettingsvermogen.
Hoe gaat het nu?
Ben je al weer thuis?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Hoe gaat het nu?
Hopelijk ben je inmiddels thuis.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Ben ook benieuwd hoe het gaat!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Arianne is een beetje druk denk. Maar ze zijn inmiddels weer thuis. M@rijn groeide weer en dat was het belangrijkste. HB stijgt langzamer dan het daalt dus dat kan nog even duren voor het weer helemaal goed is.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Lief van jullie!! Ik voelde me echt een of ander lastig mens daar in het zknhs, maar echt het eerste waar op ´bezuinigd´ wordt is de bv, ik word echt een tijger als ze daar aan proberen te komen.

Het heeft me heel veel energie gekost en ook nu ben ik nog niet helemaal ´terug´ op mn normale (wat ís normaal) level, maar ik vind het wel heel fijn om weer thuis te zijn.
Ben contact blijven houden met een andere mama uit het zknhs die helaas niet zulk goed nieuws kreeg. Het relativeert voor mij wel weer een heleboel.
Volgende week moeten we weer terug om te wegen/meten.
Plaats reactie