Ik heb nu 2x eens een flesje met bv geprobeerd, maar Nic heeft er nog niet echt gevoel voor.
Hij begint te kokhalsen als hij een speen in zijn mond krijgt. Als ik een beetje melk uit de speen pers en in zijn mond laat lopen wil hij het wel proberen, maar hij snapt het zuigen niet en probeert de speen met zijn tong te 'melken' zoals een borst.
Ik kan me echt niet herinneren hoe het ging met Jort en leren flesjes drinken.
Hoe vaak moesten jullie oefenen voor ze het door hadden?
Niet dat het vreselijk belangrijk is want ik ben van plan om tot april volgend jaar thuis te blijven van het werk, maar het zou wel leuk zijn om af en toe met Jort alleen op stap te gaan en Nic bij manlief te laten.
O ja, Nic is nu 5.2 weken.
oefenen fles, hoe vaak?
oefenen fles, hoe vaak?
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
Re: oefenen fles, hoe vaak?
bij iris deden we het bijna dagelijks (met een klein beetje melk), dat heeft echt weken geduurd voordat ze het redelijk accpeteerd, en dit was echt de beste tip, veel oefenen.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Wij deden het vanaf een week of 6 elke dag. 1 voeding uit de fles. Vond Erik ook leuk!
Ik heb bijna nooit geoefend
. Wist van tevoren al dat ik de eerste 6 maanden thuis zou zijn (is 2 maanden langer geworden).
Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen.

Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Bij alledrie maar 2 x geoefend denk ik. Maar ze pakten dus alledrie gelijk de fles. Ik denk dat het ze niet uitmaakte hoe ze te eten kregen als er maar eten kwam. Aan mij heb je dus niks qua advies 

Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
The same here.Laris76 schreef:Bij alledrie maar 2 x geoefend denk ik. Maar ze pakten dus alledrie gelijk de fles. Ik denk dat het ze niet uitmaakte hoe ze te eten kregen als er maar eten kwam. Aan mij heb je dus niks qua advies
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Ik weet nog dat ik het toen Robin zo klein was twee keertjes gedaan heb en concludeerde: Fijn, dat kan hij dus goed.
Toen niet meer gedaan tot hij met 3,5 maand naar het kdv ging.. en vanaf toen weigerde hij halstarrig. Mijn punt is dus vooral dat je af en toe moet blíjven oefenen, ook als het wel goed lijkt te gaan.
Toen niet meer gedaan tot hij met 3,5 maand naar het kdv ging.. en vanaf toen weigerde hij halstarrig. Mijn punt is dus vooral dat je af en toe moet blíjven oefenen, ook als het wel goed lijkt te gaan.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Vanaf een week of zes kan je meerdere keren per week oefenen. Wel blijven oefenen, omdat ze anders alsnog gaan weigeren, als je weer aan het werk moet. Ik zou in het begin wat vaker efenen, bijvoorbeeld 1 keer per dag en zodra ze et doorhebben kan je over gaan op ongeveer 3 keer per week.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)