luieruitslag of allergie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mare
J&J HAWAII

luieruitslag of allergie?

Bericht door Mare »

En weer eens een vraag... Sem heeft uitslag. Eigenlijk overal waar de luier zit en in zijn knieholtes. Het zijn gewoon heel veel kleine rode pukkeltjes. Toen ik de luier uit gedaan had werd hij ineens heel rustig, legde zijn benen neer en viel in slaap.
Nu vraag ik mij dus af hoe het er hij een allergie uitziet. Is er verschil met 'gewoon' luieruitslag?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Truus
J&J SANTORINI

Re: luieruitslag of allergie?

Bericht door Truus »

Ik heb het weleens bij kindjes op het kinderdagverblijf waar ik werkte gezien en daar was geen verschil. Zeker de moeite waard om andere luiers te proberen.
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Ik had hetzelfde toen P uck zo klein was.
Ik had bijv de paarse pamper luiers omdat die zo goed aansloten en 'zacht' waren en de doekjes ervan want die ruikte zo lekker Bleek het kind er helemaal niet tegen te komen en ik maar sudo smeren... :roll:
Nu weet ik dat het kwa uiterlijk het las luieruitslag uit ziet maar niks hielp en een ander merk luiers wel... uitproberen was het middel.
Inmiddels weet ik dat de gewone pampers gaan voor een nacht, overdag de ah of etos luiers en alleen de ah/etos en kruidvast eigen merk doekjes... tja.. het duurde wel even hoor maar ineens waren de billetje gewoon roze ipv vuurrood/gestippeld en pijnlijk.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Mireille
J&J SANTORINI

Bericht door Mireille »

Zou het een uitslag kunnen zijn van de warmte.
Luieruitslag lijkt mij zo raar aangezien het ook in zijn knieholtes zit.

Zijn het allemaal kleine rode stipjes, alsof er iemand met een fineliner heeft zitten stippelen? De huid tussen de stippeltjes in is dan niet rood.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

billedoekjes had ik al snel van Natusan, deze zijn veel milder dan bijvoorbeeld zwitsal. Geen idee wat jij gebruikt?

En over luiers... tja moeilijk te zeggen zo. Ik weet eigenlijk niet eens wat het verschil is tussen luieruitslag en allergie? Is het niet gewoon hetzelfde?
Ik zou in ieder geval snel overgaan op een ander merk! (of katoen)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Warmte is het denk ik niet, tenminste dat zag er bij David anders uit en trok snel weer weg. Vandaag had hij de hele dag blote benen maar de knieholtes blijven rood.
Wij gebruiken lidl doekjes. Z.witsal hadden wij idd slechte ervaringen mee met David.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Bericht door wennetje »

Joris is zeer allergisch voor wegwerpluiers. Bij hem zit het alleen bij de bovenrand. Op zijn flanken komt dan een lichte uitslag (bobbeltjes) maar de jeuk is afschuwelijk voor hem, kan hij niet meer stil liggen. De vurigheid van luieruitslag (leken wel brandwonden in de tijd dat kiezen doorkwamen) kwam daar echt niet bij kijken. Na verschillende luiers geprobeerd te hebben ben ik dus overgestapt op wasbare luiers. De enige wegwerp luiers waar Joris goed tegen kan zijn de Naturea luiers. Volledig hypo allergeen maar helaas een slechte pasvorm, duur en alleen via internet verkrijgbaar.
De Nature Babycare luiers bij de Etos gaven wel minder snel uitslag, die kan hij wel een uur of 2 aan. Er worden daarin geen agressieve middelen als bleekmiddelen ed gebruikt. Zitten geweldig, prima absorptie en goedkoper dan pampers. Maar ook die geven op den duur uitslag. De pampers van het kdv geeft binnen een uur de hevigste uitslag van alle luiers.

Wat bij Joris goed werkte was een molton luier kapot knippen en zorgen dat die stof tussen zijn huid en de luier zat. Zo ben ik de wachttijd voor de wasbare luiers geleverd waren doorgekomen. Joris sliep anders niet.
Plaats reactie