tandemvoeden en tekort aan melk?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suus
J&J SANTORINI

tandemvoeden en tekort aan melk?

Bericht door Suus »

Even een vraag hier voorleggen voor mijn schoonzus. Zij voedt haar zoon van 7 mnd en haar dochter van bijna drie jaar. Sinds ze werkt komt zoon ineens weer regelmatig s nachts (elke anderhalf uur) en ze vraagt zich af of dit gewoon mama-honger is of dat ze een terugloop heeft. Maar kan dat dan wel als ze tandemvoedt en altijd genoeg had?

Hebben jullie tips om het jochie langer te laten slapen?
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Re: tandemvoeden en tekort aan melk?

Bericht door kaatje71 »

ik tandem voed en heb het idee dat het precies goed is afgesteld. Dus niet ruimschoots voldoende.
Dus dan zou het ook goed kunnen dat hij aan het regelen is. Maar ik weet natuurlijk niet of dat hier aan de hand is.
Alleen dat volgens mij tandemvoeden geen garantie is voor "altijd genoeg".
(Ik kolfde de tweede keer ook minder dan de eerste keer toen ik er nog maar 1 aan de borst had bijvoorbeeld, toen had ik dus eerder relatief meer melk.)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ves

Bericht door Ves »

Geen ervaring met tandemvoeden. Maar wel met een kindje dat van 7-9 maanden 's nachts elke anderhalf - 2 uur kwam (daarvoor 1x per nacht). Daarna ging het weer heel langzaam ietsje beter. Het had bij mij, voor zover ik weet, niks te maken met de hoeveelheid melk.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Ik heb met beide ervaring. Matthijs sliep altijd goed door maar met ruim 6 maanden begon het nachtbraken ineens weer. Dat was zonder tandemvoeden, en had niets met tekort aan melk te maken. 2 jaar later was ik aan het tandemvoeden en heb ik dat niet meegemaakt. Ik denk dus niet dat er een relatie is met het tandemvoeden. Wél kan de moeder terugloop van melk hebben door het werken. Of drinkt het kindje overdag niet zoveel en haalt het s nachts de schade in. Maar het kindje zou dan ook op die manier regelen als de moeder niet tandemvoedde.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Mijn ervaring is dat mijn kinderen 's nachts mamahonger inhaalden als ik ging werken en dat dat niets te maken had met voeden, tandemvoeden of niet-voeden. De jongste van mij doet dat nog steeds :(

het werken an sich deed ook wel wat met mijn productie, met name omdat ik toch wel minder vaak kolfde dan mijn kind dronk bij mij.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie