mijn kindje was zo ziek gisteren....
mijn kindje was zo ziek gisteren....
S!lke moest het weekend al behoorlijk hoesten. Van zondag op maandag nacht heeft ze helemaal niet geslapen, de hele tijd hoesten en overgeven. Maandagochtend werd ze daar ook nog benauwd bij. Ik heb de huisarts gebeld. De assistente zei- ach zo n hoestje, dat moet slijten en dat kan wel 1 tot 2 weken duren. Bisolvon geven en aankijken. Ik was nogal boos en bleef doorzagen, toen zei ze dat de huisarts me wel zou bellen. Langskomen was sowieso geen optie want hij zat helemaal vol. Gelukkig nam de huisarts me wel serieus (vooral dat benauwde baarde mij zorgen) en mochten we snel langs komen. Ze heeft bronchitis en kreeg antibiotica en een puf. Wat een geweldig apparaat, binnen no time het benauwde weg. Silke heeft de halve dag lekker geslapen ( sjonge wat was het rustig in huis!) en is nu wel weer ok, beetje benauwd nog. Gelukkig maar, ze is bijna nooit ziek, ik ken het helemaal niet van haar.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Re: mijn kindje was zo ziek gisteren....
och arm meiske en arme mama. Wat een stomme assistente zeg. Gelukkig pakte de HA zelf wel door. Beterschap.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Beterschap voor je arme meisje!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
lang leve het moedergevoel! beterschap voor je meiske
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Ach, arme S!lke
Gelukkig helpt het pufje goed!
Wat deed die assistente moeilijk trouwens! Hier mogen we altijd vrij snel komen met de kinderen.

Wat deed die assistente moeilijk trouwens! Hier mogen we altijd vrij snel komen met de kinderen.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Ik blijf me verbazen over de reactie van assistentes...
Fijn dat het weer beter met haar gaat. Sterkte en beterschap!
Fijn dat het weer beter met haar gaat. Sterkte en beterschap!
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)
Hoe dan ook, we redden het
Hoe dan ook, we redden het
Nou ja wat een rare reactie van die assistente. Gelukkig kon je nog terecht en hielp het pufje. Hopelijk knapt zij nu snel helemaal op.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Blergh, schrikken. Gelukkig heb je doorgepakt!!! En gelukkig een goede huisarts! Beterschap en vooral blijven vertrouwen op dat moedergevoel.
Niet alleen assistentes kunnen moeilijk doen, ben ook wel eens naar huis gestuurd door huisarts ('is uw eerste zeker?') na helse nacht alsnog naar HAP en bleek meneer (toen nog baby) toch echt dubbele oorontsteking te hebben. Ik had nog zo benadrukt: de knul heeft pijn, ik weet het zeker!
Niet alleen assistentes kunnen moeilijk doen, ben ook wel eens naar huis gestuurd door huisarts ('is uw eerste zeker?') na helse nacht alsnog naar HAP en bleek meneer (toen nog baby) toch echt dubbele oorontsteking te hebben. Ik had nog zo benadrukt: de knul heeft pijn, ik weet het zeker!
Oh ik ben een paar weken geleden ook heel erg boos geweest op de assistente. Ik mocht toen niet komen met victorine want de dag daarvoor had ze al druppels gekregen en ik moest het met een PCM doen. Ik heb toen rechtstreeks gebeld met de kno Arts en een uur later had ik een goede ab kuur en Andere druppels.
Ik heb toen de volgende dag teruggebeld met de assistente om mijn boosheid uit te spreken want het zat me erg hoog, ik voelde me echt niet serieus genomen.
Maar ben blij voor Silke dat ze zo'n volhardende mama heeft en dat ze opgeknapt is!
Ik heb toen de volgende dag teruggebeld met de assistente om mijn boosheid uit te spreken want het zat me erg hoog, ik voelde me echt niet serieus genomen.
Maar ben blij voor Silke dat ze zo'n volhardende mama heeft en dat ze opgeknapt is!
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Beterschap voor jouw meiske.
Oh wat sneu en goed dat je je niet hebt laten afschepen. Benauwdheid bij kinderen mag mi. niet zomaar afgewimpeld worden.
Kreeg pas een goede tip van een kennis die in de medische wereld werkt (iets met medicijnen) om tegen de assistente te zeggen als je voor je gevoel echt reden hebt om voet bij stuk te houden en je er niet doorheen komt:
"Bent u zelf arts of heeft u dit overlegd met een arts?"
"Nee? Hoe kunt u dan zo zeker zeggen dat het niets bijzonders is? Ik ben namelijk niet zeker dat het wel meevalt, u wel en bent u daar helemaal zeker van? Dan wil ik dat u dit eerst overlegt met een arts."
Dan wordt er iig. overleg gepleegd met een art en die kennis moest van de arts dan toch komen en bleken er inderdaad meds nodig.
Beterschap iig.
Kreeg pas een goede tip van een kennis die in de medische wereld werkt (iets met medicijnen) om tegen de assistente te zeggen als je voor je gevoel echt reden hebt om voet bij stuk te houden en je er niet doorheen komt:
"Bent u zelf arts of heeft u dit overlegd met een arts?"
"Nee? Hoe kunt u dan zo zeker zeggen dat het niets bijzonders is? Ik ben namelijk niet zeker dat het wel meevalt, u wel en bent u daar helemaal zeker van? Dan wil ik dat u dit eerst overlegt met een arts."
Dan wordt er iig. overleg gepleegd met een art en die kennis moest van de arts dan toch komen en bleken er inderdaad meds nodig.
Beterschap iig.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
het ligt er ook aan welke assistente je spreekt geloof ik want een tijdje geleden had ze het `s avonds ook benauwd (niks aan de hand bleek toen) en toen mochten we wel meteen naar de HAP komen ( vanwege de benauwdheid). Dat we toen wel mochten komen was nu ook wel de reden dat ik aan bleef dringen.
Grappig ook wel dat de HA ook zei; bisolvon, dat doet niks. Ik heb zelf ook niet zoveel vertrouwen in hoestdrankjes en druppels.Als je echt alleen hoest hebt is het gewoon uitzitten volgens mij.
Maar goed, ze is nog wel een beetje hoesterig en voor het slapen krijgt ze een puf en verder gaat het wel weer goed.
Grappig ook wel dat de HA ook zei; bisolvon, dat doet niks. Ik heb zelf ook niet zoveel vertrouwen in hoestdrankjes en druppels.Als je echt alleen hoest hebt is het gewoon uitzitten volgens mij.
Maar goed, ze is nog wel een beetje hoesterig en voor het slapen krijgt ze een puf en verder gaat het wel weer goed.
kar!n, mamma van 3 kanjers