Welke kastbeveiliging?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Welke kastbeveiliging?

Bericht door Chantal »

Mark komt nu overal natuurlijk.. En trekt echt alle kastjes en laatjes open.
Welke kastbeveiliging is handig? Ik wil niet boren in de kastjes.
Die van de hema, is dat wat?
En waar hebben jullie het gekocht?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Re: Welke kastbeveiliging?

Bericht door maartje12 »

Hier ook zo'n mormel :D
Maar we kunnen er bij de meeste kastjes niks aan doen, helaas. Dus is het een kwestie van afwachten, totdat deze fase weer overgaat :mrgreen: .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Hier ook één al een tijdje. Maar laatste tijd is het heel erg. hier een elastiek om 2 knoppen gedaan. Lades laat ie nu weer met rust.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Wij hebben een soort slotje wat je op een moeilijke manier moet openen met één hand. Er zit dan een bandje door de handgrepen van het kastje. We hebben ook wel een andere soort gebruikt maar die was veel makkelijker te openen en dus minder geschikt.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
nikky
J&J SANTORINI

Bericht door nikky »

Hoe deed je dat met je oudsten dan?
Hier geen beveiligingen gehad, periode consequent handelen en fase voor je het weet voorbij.
O er was één kastje waar ze wel mee mochten spelen, die met al het plastic keukenspul en dat wisten ze snel :wink: .
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Ilse

Bericht door Ilse »

Hier alleen een beveiliging op het kastje met schoonmaakmiddelen. Was volledig nutteloos, want ze heeft er nog nooit interesse voor getoond. Wij hebben een greeploze keuken en op dag kastje hadden we aan de binnenkant een van de Ikea geloof ik.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik heb magneet beveiliging. Is van jippies geloof ik. Echt super handig.
wennetje

Bericht door wennetje »

Beveiliging van Ikea hier (verschillende soorten), werkt goed en het is nodig. Overigens alleen op kasten waar Joris echt niet in mag (schoonmaakmiddelen of uitermate breekbare spullen). Verder 'opvoeden'.

Kastdeurbeveiliging van Prenatal was bij mij trouwens zo stuk. Daar heb ik toen een melding van gemaakt maar ik scheen de enige te zijn??? Kreeg een leuke knuffel en geld terug dus service was verder prima. Ik zal het zelf alleen nooit meer aanschaffen...
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

helaas geen tips

was even bang dat je het voor chris zou moeten vragen maar het is gelukkig maar niet handig voor Mark.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Ik heb ze nooit gehad, wilde graag dat mijn kinderen leerden niet in de kastjes te mogen komen, ook als ze bij anderen waren.
Schoonmaakmiddelen en glas stond in de bovenkastjes.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tuurlijk is het ook opvoeden, en gevaarlijke dingen kan hij niet bij hoor!
maar ik kan niet overal tegelijk zijn. we hebben in de kamer en in de keuken veel kastjes die open kunnen.
het is niet eens om het uitpakken, hij trekt de zware lade open en knalt hem tegen zijn hoofd of zijn vingers komen ertussen... :roll:

bij chris woonden we nog in een ander huis, en hadden we een hekje voor de keuken en voor de rest bijna geen kastjes waar hij bij kon.
femke was een makkelijk kind, die deed dat gewoon niet :lol: liet ook alles staan op tafel, echt zo makkelijk!
mark is zoals chris, alles pakken, alle pluisjes, kruimeltjes en dingetjes opeten die op de vloer liggen.
paar dagen terug had hij weer een strijkkraal in zijn mond, terwijl ik echt elke dag stofzuig. heeft gevonden achter de poot van een kast of zo denk ik!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

In theorie klinkt dat leuk inderdaad, over opvoeden en kastjes.

Maar een baby van 10 maanden duidelijk maken dat ze niet in de kastjes mag komen?
Mij is het nog nooit gelukt.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

justine, ik durf het haast niet te typen, maar D luistert gewoon zo goed.
Hij stond net voor hij 9 maanden was en kroop natuurlijk al wat eerder, maar als wij zeggen: Daan nee! Dan kijkt hij je aan en gaat weg bij wat hij deed. Ik heb nog helemaal niets weggezet. En de spullen onder de tafel komt hij gewoon ook niet meer aan.

Dus het kan wel, maar ik denk dat dat zo per kind verschillend is. Ik loop serieus echt rustig boven terwijl Daan beneden los kruipt enz.
(geen 10 min hoor)

Dus je praat vaak vanuit je eigen referentiekader, ik zou ook zeggen: opvoeden, gewoon aanleren maar dat is in de praktijk bij anderen soms zo moeilijk.

Dus het kan hoor, maar dat ligt ook aan je kind! (of voornamelijk aan je kind!)
wennetje

Bericht door wennetje »

Het ligt wat mij betreft vooral heel erg aan wat er in de kastjes staat, ik kan de schoonmaakmiddelen bijvoorbeeld niet hoog zetten, en ieder luisterend kind kan daar opeens mee ophouden of je bent zelf even afgeleid dus in zo'n geval (van schoonmaakmiddelen in een onderkastje) is het denk ik toch een kwestie van 'voorkomen is beter dan genezen'.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:justine, ik durf het haast niet te typen, maar D luistert gewoon zo goed.
Hij stond net voor hij 9 maanden was en kroop natuurlijk al wat eerder, maar als wij zeggen: Daan nee! Dan kijkt hij je aan en gaat weg bij wat hij deed. Ik heb nog helemaal niets weggezet. En de spullen onder de tafel komt hij gewoon ook niet meer aan.

Dus het kan wel, maar ik denk dat dat zo per kind verschillend is. Ik loop serieus echt rustig boven terwijl Daan beneden los kruipt enz.
(geen 10 min hoor)

Dus je praat vaak vanuit je eigen referentiekader, ik zou ook zeggen: opvoeden, gewoon aanleren maar dat is in de praktijk bij anderen soms zo moeilijk.

Bijzonder zeg, Heleen! Ik wist niet dat dat soort baby's bestonden :oops:
Hier geldt dat ik er nu 3 heb die hetzelfde doen/hebben gedaan. En ik kan wel nee zeggen, maar dan doen ze het 30 seconden later gewoon weer. Ik kan ze ergens vandaan tillen, maar dan kruipen ze er net zo snel weer naartoe...

Gelukkig is het een kwestie van tijd en gaat het vanzelf over.
Ilse

Bericht door Ilse »

maartje12 schreef:
HeleenW schreef:justine, ik durf het haast niet te typen, maar D luistert gewoon zo goed.

(geen 10 min hoor)

Bijzonder zeg, Heleen! Ik wist niet dat dat soort baby's bestonden :oops:
Hier ook eentje die altijd netjes gelijk luisterde. Wij hebben zelfs een open trap en daar is ze nooit zonder toestemming opgegaan. Buiten was de regel, niet van het terras en dat deed ze ook niet (maar ik bleef er wel bij, want wij hebben aan beide kanten sloten). Eens kijken of onze tweede pretletter net zo netjes luistert als ze wat groter is ;-)
Plaats reactie