waar slaapt de baby?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mare
J&J HAWAII

waar slaapt de baby?

Bericht door Mare »

Wij hebben in de kraamweek al de vraag gehoord of sem al doorslaapt -.- dit waren we van David al gewend dus het verbaasde mij niet dat die vraag langs kwam. Wat ik dus wel raar vind is dat ongeveer de helft van de visite vraagt waar de baby slaapt. De co-sleeper vinden ze dan wel weer handig, maar stiekem slaapt hij er niet eens in :p
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Re: waar slaapt de baby?

Bericht door Pauwtje »

Ik vind dat eigenlijk helemaal geen gekke vraag. Betekent in ieder geval dat mensen er niet klakkeloos vanuit gaan dat de baby op een eigen kamertje slaapt.
Weet je, mijn collega is net vader geworden, en ik merk dat de gesprekken wb babies toch voornamelijk gaan over slapen en huilen. Ik heb ook gevraagd of die kleine zijn ouders al fatsoenlijke nachten gunt. Daaraansluitend kwam het gesprek op waar de kleine sliep. Slechte nachten is vaak toch het zwaarste gedeelte van het hebben van een baby.
Uiteraard is het heel irritant als mensen specifiek het woord doorslapen in de mond nemen. Maar goed, zoveel valt er ook niet te bepraten over baby's voor de meeste mensen. Poepen, plassen, drinken, uilen en slapen, veel meer doet een baby niet. Het kan dus ook best oprechte interesse zijn van mensen in hoe het gaat met jullie, alleen dan een beetje onhandig geformuleerd.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ilse

Bericht door Ilse »

Hier wordt de vraag ook gesteld en dat komt omdat wij op dit moment maar drie kamers hebben, waarvan er 1 een werkkamer is. Dus Merel heeft een eigen kamer en wij ook. Mensen vragen zich bij ons dan ook af of er een babykamer is. Maar niemand kijkt er raar van op dat Sofie in een co-sleeper bij ons ligt. Al slaapt ze er ook niet veel in, want bij mama slapen is zo veel fijner ;-) En ik vertel dan vol trots dat Sofie sinds haar geboorte wel een paar keer wat wil drinken 's nachts, maar daarna netjes gaat slapen. Bij mij geldt dat ook als doorslapen ;-)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

hier vragen de health professionals het, huisarts, verlosk, plunket nurse (consternatie bureau) omdat het geadviseerd wordt om 6 maanden in dezelfde slaapkamer te slapen ivm wiegendood.
Nic heeft nog maar 2 cm over in zijn basinette, dan wordt het starten in zijn eigen bed (past niet in onze kamer) en later verder slapen omdat ik geen zin heb om hem terug te leggen. Hij blijft nu ook de 2e helft van de nacht in mijn bed, trouwens.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Eliza

Bericht door Eliza »

Mijn baby slaapt nog steeds bij mij in bed. Niemand vraag er meer naar. Alleen andere zotten die dat ook doen weten dit van mij.
Dusssss: na 7 jaar krijg je die vraag niet meer. 8)

Maar: waar bemoeien mensen zich mee hè! Alsof je niet al onzeker genoeg bent met een kleintje zonder goede gebruiksaanwijzing.
Niets van aantrekken hoor!
wennetje

Bericht door wennetje »

Lijkt me heerlijk, een kind bij je in bed. Joris heeft dat nooit gewild. Ik ben bang dat dit het gevolg is van de eerste 10 weken van zijn leven in het ziekenhuis en dus niet bij mama slapen :(
Alleen als hij heeeel ziek is wil hij bij me slapen maar mama's bed staat voor lol trappen, klimmen, springen en vooral rare geluiden bij mama ontlokken (door elleboog in ribben te planten, op mijn maag te springen of zo meer).

Kortom, ben strontjaloers op jullie allemaal :D
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ach weet je, soms verlang ik er ook wel eens naar om HELEMAAL ALLEEN in bed te liggen; zonder man, zonder grote zoon en zonder baby.
Niemand die zijn elleboog in je oog poot, geen gekriebel aan je benen, breed liggen.....
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Nou dat de vraag gesteld wordt is niet erg, maar wel de blik die erbij hoort als wij zeggen dat onze kleinste spruit geen kamer heeft ;) het verbaasde mij gewoon dat zoveel mensen dat willen weten. Het is nog nooit in mij opgekomen om dit te vragen bij een kraamvisite.

Wij vertellen ook trots dat onze tweede zoon vanaf dag twee een dag- nachtritme heeft. Hij drinkt dan wel om de 1,5 à 2 uur, maar slaapt wel de hele nacht :mrgreen:

Sameslapen doen wij trouwens om zelf zoveel mogelijk te kunnen slapen. Ik zie er al naar uit om 's nachts met rust gelaten te worden ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Tja voor veel mensen is de hele pret van voorbereiding toch wel het inrichten van de babykamer toch.
Hier in Bosnie heeft niemand verwacht dat er een babykamer gemaakt zou worden en het is heel raar dat J0ela een eigen kamertje heeft (en dat ze al om half 8 naar bed moet... ook heel raar. Maar wel heel bijzonder dat ze dan tot half 7 slaapt zonder enige interventie)
J0ela heeft iets langer dan een jaar bij mij op de kamer geslapen, vaak bij mij in bed, maar ik probeerde haar zoveel mogelijk terug te leggen in het ledikantje omdat ze steeds meer tegen me aan kwam liggen en haar hoofd per se op mijn kussen wilde hebben enz en daardoor sliepen we allebei niet echt lekker.

I.van slaapt bij mij in bed, op de plek van mijn man, op een veilige manier uiteraard. Mijn man slaapt daar dus niet :wink: Overdag sliep I.van tot nu toe in de wandelwagen in de woonkamer maar ik merk dat hij steeds meer wakker blijft door geluid en herrie is er genoeg door zijn grote zus. Dus misschien moet hij toch maar zo langzaamaan in de slaapkamer gaan slapen overdag.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

wennetje schreef:Lijkt me heerlijk, een kind bij je in bed. Joris heeft dat nooit gewild. Ik ben bang dat dit het gevolg is van de eerste 10 weken van zijn leven in het ziekenhuis en dus niet bij mama slapen :(
Alleen als hij heeeel ziek is wil hij bij me slapen maar mama's bed staat voor lol trappen, klimmen, springen en vooral rare geluiden bij mama ontlokken (door elleboog in ribben te planten, op mijn maag te springen of zo meer).

Laurens en Neline hebben ook nooit bij mij in bed kunnen en willen slapen zelfs niet als ze ziek zijn. Neline is het één keer gelukt om nog een half uurtje bij ons in bed te slapen toen ze ziek was. Verder wordt er hier in bed ook alleen maar lol getrapt. Mijn kinderen kregen wel de gelegenheid om bij ons te slapen toen ze klein waren, maar vooral Laurens werd overal wakker van (ook als wij op onze sokken de trap op slopen) en kon dus echt niet slapen als wij erbij waren.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Marijn

Bericht door Marijn »

Mijn baby slaapt ook nog lekker in de woonkamer, in de kinderwagen. Ik merk dat nog best vaak zo half wakker wordt en als ik dan even schud of haar speen in doe, slaapt ze door.

Ik merk ook wel dat het lastiger wordt als de meiden thuis zijn, want die maken toch herrie. Ze zal dus binnenkort wel een keer naar boven moeten. Bah!
wennetje

Bericht door wennetje »

marije1977 schreef:
wennetje schreef:Lijkt me heerlijk, een kind bij je in bed. Joris heeft dat nooit gewild. Ik ben bang dat dit het gevolg is van de eerste 10 weken van zijn leven in het ziekenhuis en dus niet bij mama slapen :(

Laurens en Neline hebben ook nooit bij mij in bed kunnen en willen slapen zelfs niet als ze ziek zijn. Neline is het één keer gelukt om nog een half uurtje bij ons in bed te slapen toen ze ziek was. Verder wordt er hier in bed ook alleen maar lol getrapt. Mijn kinderen kregen wel de gelegenheid om bij ons te slapen toen ze klein waren, maar vooral Laurens werd overal wakker van (ook als wij op onze sokken de trap op slopen) en kon dus echt niet slapen als wij erbij waren.

Als baby lukte het soms, maar dan wel geplakt op mijn lichaam. Hij sliep bijvoorbeeld ook heerlijk in de draagdoek maar in bed, ho maar.... blij te lezen dat er nog meer kinderen zijn als die van mij want ik hoor dit zo weinig. Ik heb me er wel eens zorgen over gemaakt (maar kon mezelf dan wel weer gerust stellen omdat ik wel een goed gehecht mannetje heb wat mij wel duidelijk voor rust, comfort en troost opzoekt)
Laatst gewijzigd door wennetje op zo sep 23, 2012 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
edevries

Bericht door edevries »

Sem slaapt soms in eigen bed, maar meestal in ons bed. Zowel mijn man en ik vinden het leuker als ie wel lekker bij ons slaapt.
En voor de nieuwe bebe hebben ook geen eigen baby-kamer - is toch makkelijker met borstvoeding.
Het wordt straks gezellig druk op onze kamer.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Hier alle 5 de 2e helft (of na de eerste voeding van de nacht) bij ons in bed... gewoonweg omdat ik in slaap val tijdens het voeden!... En ik vind het helemaal niet erg!
Nadat de nachtvoedingen er af zijn (maar de snelste hier was daar pas klaar mee rond de 9 mnd) is dat dan dus over! Alle 4 de oudste slapen trouwens sinds dien altijd heerlijk in hun eigen bed... nooit gedoe met slapen of doorslapen hier!

En verlangen naar een bed voor je alleen...dat doe ik soms ook!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Plaats reactie