hoeveel groeien?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI

hoeveel groeien?

Bericht door ailay »

Wat zijn tegenwoordig de richtlijnen voor het groeien voor babies onder de 6 maanden? Hoeveel moeten ze per week minimaal aankomen in gewicht?

Ik was met K. bij het CB en daar werd toch wat moeilijker gedaan over zijn groei. Nou is hij inderdaad geen harde groeier, maar volgens mij nog niets om mij zorgen over te maken. De volgende keer wil ik graag goed beslagen ten ijs komen om eventueel gezeur de kop in te drukken.
mama talla
J&J HAWAII

Re: hoeveel groeien?

Bericht door mama talla »

Heb je zijn metingen al eens op de bvcurve ingevuld? Dat kan ook heel verhelderend werken.

Op borstvoeding.com vond ik dit:
Tot dat je baby zijn geboortegewicht verdubbeld heeft zal hij per week tussen de 110 en 220 gram aankomen.
Weet niet of dat al zo is? Hoe oud is K.?

En ik vond deze link waar je misschien nog iets mee kunt: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... wicht.html

Succes.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

mama talla schreef:Heb je zijn metingen al eens op de bvcurve ingevuld? Dat kan ook heel verhelderend werken.

Op borstvoeding.com vond ik dit:
Tot dat je baby zijn geboortegewicht verdubbeld heeft zal hij per week tussen de 110 en 220 gram aankomen.
Weet niet of dat al zo is? Hoe oud is K.?

En ik vond deze link waar je misschien nog iets mee kunt: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... wicht.html

Succes.

Groetjes Jikke
K. heeft zijn geboortegwicht nog niet verdubbeld. Maar die 110 gram per week red hij ook niet. :(
Op de bvcurve dipt hij helemaal naar beneden. Meer dan die van de curve van het CB.

Nu ga ik me toch wel zorgen maken.
wennetje

Bericht door wennetje »

Heb maar 1 advies: lactatiekundige inschakelen! Zij (of hij, er schijnt 1 mannelijke lk te zijn in NL) kan meekijken naar wat er niet goed gaat, want ergens gaat er iets niet goed. Hoe oud is je kindje? Hoe vaak leg je aan?
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Lactatiekundige vind ik nog even iets te voorbarig eigenlijk. Het is pas met deze meting dat hij zo omlaag gaat met de curve. Bij de vorige meting haalde hij wel die 110 gram per week.

K. is nu 4 maanden en ik heb echt geen idee hoe vaak ik hem voedt. Ik vind het ook wel gek, want ik heb echt niet het idee dat hij wat te kort komt of zo. Hij ziet er goed uit en lijkt verder ook heel tevreden. Okay, sinds gisteren is hij een beetje min, maar dat komt volgens mij door de prikjes en omdat hij wat verkouden is.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Dit zijn de WHO cijfers

De gemiddelde groei per week, gebaseerd op de laatste WHO groeicijfers is:
- 0-2 maanden 180 – 320 gram per week (gerekend vanaf het laagste gewicht na de geboorte);
- 2-4 maanden 120-190 gram per week;
- 4-6 maanden 80-130 gram per week;
- 6-12 maanden 50-80 per week.e

Als hij echt dipt in de curve zou ik zeker contact opnemen met de VBN, LLL of een lactatiekundige...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
wennetje

Bericht door wennetje »

Je zou hem nog een keer kunnen laten meten over een week maar het punt is juist dat je in deze fase nog goed kunt bijsturen, hoe langer je wacht hoe moeilijker dat is.
Er bestaat zoiets als stille ondervoeding, een afbuigende curve is dan even een duidelijker signaal dat het al dan niet tevreden zijn van je kindje.
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Ik wacht de volgende meting wel even af om te zien hoe hij verder groeit.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Drinkt hij je borsten goed leeg? Belangrijk is dat de eerste borst goed leeg gedronken wordt zodat hij de vettere achtermelk krijgt. Daar groeit hij namelijk op.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Ik heb geen idee of hij mijn borsten goed leegdrinkt. Volgens mij wel.
Plaats reactie