De fysio heeft goed gekeken, oefeningen met haar gedaan en gaf toen aan dat ze het met mij eens was. Danique staat absoluut niet goed op haar beentjes/ voetjes, heeft enorme X-benen en stabiliteit is ver te zoeken. Ze staat ook niet gewoon op haar voetjes, ze 'klauwt' zich als het ware met de teentjes vast aan de grond.
Zoals het nu lijkt is dit geen probleem wat met de heupdsysplasie te maken heeft, maar heeft dit het verergerd doordat ze langere tijd haar spieren niet heeft kunnen gebruiken.
We zijn voorlopig dus nog niet klaar met haar. Over 2 weken hebben we weer een afspraak met de fysio en met de podoloog. Zij willen samen gaan kijken of het zin heeft om Danique steunzolen aan te meten. Daarnaast belast Danique haar spieren verkeerd en dat moet gecorrigeerd worden. Waarschijnlijk zal ze dan over een paar weken tape op haar benen krijgen om ervoor te zorgen dat ze haar spieren op een andere manier gaat gebruiken en met name de spier gebruiken die nu zo slap is.
We zullen de komende maanden elke week (zo niet 2x per week) naar de fysio moeten....

Tel daarbij op dat Danique al bijna 3 weken aan de diarree is (waarvoor we nu ook verder gaan kijken, HA vermoedt dat D ergens allergisch voor is), niet gezellig is in huis, over 2 weken buisjes krijgt (en neusamandelen eruit), manlief elke avond óf aan het werk óf aan de studie is en ik dus overal alleen voor opdraai (inclusief kleine verbouwing van de zolder).
Ik ben het echt even zó ontzettend zat nu, kan wel janken.....

Even forummen lukt momenteel ook haast niet, dat ik nu wel achter de laptop zit is omdat ik mijn verhaal even kwijt moet.....