Naast het feit dat het nu al vermoeiend is, maak ik me zorgen over de periode na de operatie. De eerste paar dagen mag hij alleen heel zacht voedsel. wat moet ik hem dan voorschotelen?
Iemand ideeen of tips?
Hier gaat het ook zo. En je mag best zeggen dat je iets niet lekker vindt maar je hoeft er geen langdurig drama van te maken, dan staan ze dus op de gang met hun bord. Want als de een begint met mekkeren, gaat de ander ook negatief naar zijn bordje eten kijken, is hier mijn ervaring...MarietteD schreef:Loslaten ja, hij gaat vanzelf weer eten. Bord weghalen na 20 minuten en dan lekker een toetje eten met wie wel gegeten heeft. Dat geeft nog meer huilbuien, maar dat moet je consequent volhouden. Bij ons weten ze nu wel: geen eten is geen toetje. Vinden ze niet leuk, maar het is voor hun een bewuste keuze als ze niets proeven. Dan dus helemaal geen eten.
De stamppottijd is weer aangebroken, dus voor hem een extra zachte versie met wat extra melk erdoor zodat het lekker zacht is? Als de groente fijn genoeg zijn moet dat lukken (dus misschien geen rauwe andijvieslierten, maar bijv. gepureerde knolselderij. En geen hutspot, maar alleen wortel)Pauline schreef:De eerste paar dagen mag hij alleen heel zacht voedsel. wat moet ik hem dan voorschotelen?
Iemand ideeen of tips?
Ik ga geen advies geven tav het eten an sich want ik heb kinderen die enorm mutsen en dat al járenlang ondanks loslaten, consequent zijn ed.Pauline schreef:...Naast het feit dat het nu al vermoeiend is, maak ik me zorgen over de periode na de operatie. De eerste paar dagen mag hij alleen heel zacht voedsel. wat moet ik hem dan voorschotelen?
Iemand ideeen of tips?
klinkt inderdaad als vermoeidheid. Is er een mogelijkheid om haar eerder te laten eten? Desnoods een extra broodtrommel mee, en onderweg naar huis al wat naar binnenwerken? Wat rauwkost erin, misschien een pannenkoekje of een wrap? Iets specialer dan een gewone boterham, met als het even meezit ook wat extra vitamientjes. Of gewoon een pakje crackers met niks? Een appeltje?Mireille schreef:Morgan eet momenteel 's avonds nauwelijks meer.
Zeker op mijn werkdagen, als we 'pas' om half zeven eten. Op de andere dagen eten we nu soms al om vijf uur en eet ze wel.
Zou het vermoeidheid kunnen zijn?
Mijn vraag ging eigenlijk over M@@rten. Morgan komt op zich niets te kort. Ik verwacht dat als ze straks gewend is aan daadwerkelijk iets moeten doen op school ze vanzelf weer wat meer gaat eten ' s avonds.Nancy schreef:klinkt inderdaad als vermoeidheid. Is er een mogelijkheid om haar eerder te laten eten? Desnoods een extra broodtrommel mee, en onderweg naar huis al wat naar binnenwerken? Wat rauwkost erin, misschien een pannenkoekje of een wrap? Iets specialer dan een gewone boterham, met als het even meezit ook wat extra vitamientjes. Of gewoon een pakje crackers met niks? Een appeltje?Mireille schreef:Morgan eet momenteel 's avonds nauwelijks meer.
Zeker op mijn werkdagen, als we 'pas' om half zeven eten. Op de andere dagen eten we nu soms al om vijf uur en eet ze wel.
En dan 's avonds ook gewoon aan tafel mee laten eten. Ja, haar buikje zal wat voller zitten. Maar het kan ook zijn dat ze, juist doordat ze op tijd gegeten heeft, meer energie heeft en dus ook bij het avondeten beter eet.
Hij weet nu in elk geval zeker dat hij je raakt met zijn 'lust ik niet' - acties... of dat dan tot effect heeft dat hij jou gaat pleasen en wel gaat eten....? Het is ook een machtspelletje natuurlijk. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat!Pauline schreef:Maak ik net brood met aardbeien, normaal echt een feest voor de jongens. begint Sjoerd weer... lust ik niet![]()
ik heb toen rustig met hem afgesproken dat ik de woorden "lust ik niet" en "vind ik niet lekker" niet meer wilde horen. Hij zei toen Oké en at rustig zijn boterham op. zucht. Ik heb het vandaag ook met mijn moeder en charlotte besproken terwijl hij gewoon naast me zat, dus hij heeft denk ik wel door dat ik het zat ben. Terwijl ik met charlotte aan de telefoon zat zei hij: croissantjes lust ik wel... dus hij heeft het verhaal goed meegekregen. Ik ben benieuwd hoe het avond eten gaat
Maarten eet goed hoor. Dit gaat over sjoerd. En nee dat is geen vermoeidheid, hij doet het de hele dag door.Mireille schreef:Mijn vraag ging eigenlijk over M@@rten. Morgan komt op zich niets te kort. Ik verwacht dat als ze straks gewend is aan daadwerkelijk iets moeten doen op school ze vanzelf weer wat meer gaat eten ' s avonds.Nancy schreef:klinkt inderdaad als vermoeidheid. Is er een mogelijkheid om haar eerder te laten eten? Desnoods een extra broodtrommel mee, en onderweg naar huis al wat naar binnenwerken? Wat rauwkost erin, misschien een pannenkoekje of een wrap? Iets specialer dan een gewone boterham, met als het even meezit ook wat extra vitamientjes. Of gewoon een pakje crackers met niks? Een appeltje?Mireille schreef:Morgan eet momenteel 's avonds nauwelijks meer.
En dan 's avonds ook gewoon aan tafel mee laten eten. Ja, haar buikje zal wat voller zitten. Maar het kan ook zijn dat ze, juist doordat ze op tijd gegeten heeft, meer energie heeft en dus ook bij het avondeten beter eet.
Mocht dat niet zo zijn, heb ik zeker wat aan je tips.