Ervaringen Kidsleep wekker? - de wekker is gezet! tja

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
SuzanneV
J&J SANTORINI

Ervaringen Kidsleep wekker? - de wekker is gezet! tja

Bericht door SuzanneV »

Wie heeft 'm? (Of een soortgelijk systeem) En werkt het??

Ik heb al ruim anderhalf jaar een Kidsleep klaarliggen voor Robin, maar ben er nog nooit mee begonnen, omdat ik me afvraag of het wel gaat helpen. Momenteel wordt Robin weer iedere dag voor zessen wakker en daar ben ik een beetje klaar mee. Als ik zeg dat hij nog moet slapen is hij tien minuutjes stil, om vervolgens weer te gaan roepen. Als ik zo'n wekker nou op half zeven zet, zal hij dan echt netjes blijven wachten, of zelfs weer in slaap vallen? Het klinkt gewoon te mooi om waar ze zijn..
Laatst gewijzigd door SuzanneV op zo sep 23, 2012 7:35 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Re: Ervaringen Kidsleep wekker?

Bericht door Liesje28 »

Ik doe iets soortgelijks, maar dan de goedkope versie: simpelweg een tijdschakelaar op t nachtlampje. Kost maar 5 euro :D Ik ben daar nu 3 dagen geleden mee begonnen en bij Joas heb ik m 2 dagen moeten helpen en nu de derde dag heeft hij keurig gewacht op t lampje. Dus ik heb goede hoop...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Wij hebben voor m icah iets vergelijkbaars gekocht maar dat is hem niet geworden. Zo'n wekker met aapje waarvan de oogjes open gaan.
Hij mocht pas uit bed als de oogjes open gingen maar dan kwam hij bij ons vertellen dat de oogjes nog dicht waren.

En nu slaapt hij regelmatig wat langer. Half 7 -7 uur dat was 5-6 uur. Maar ik hoor van andere wel positieve verhalen hoor, dat het prima werkt.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wij hebben hier goede ervaringen met de Aap-wekker. Ik geloof dat we toen Daniel iets ouder dan 2 jaar was zijn begonnen om de wekker te gebruiken. De eerste 2 weken waren een groot succes, toen was het natuurlijk nieuw. Daarna hebben we even een periode streng moeten zijn , om ervoor te zorgen dat Daniel zich eraan bleef houden (Yanick is zo gezagsgetrouw, die hield zich er wel aan).
En sindsdien gaat het vrij goed. Er zijn fases dat Daniel lak heeft aan Aap, maar dat valt dan samen met een algehele 'slechte' fase, en dan zijn er veel meer punten waar we tegenaanlopen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Bij ons hebben ze alledrie zo'n wekker (gehad) en wij zijn er tevreden mee. Over het algemeen blijven ze netjes in bed totdat de oogjes open zijn. Tom vindt zelfs af en toe dat de oogjes veel te vroeg open gaan.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Op hoe laat zetten jullie de wekker? En hoe vroeg was het 's ochtends voordat je ermee begon?
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Afhankelijk van de dag tussen 7 en 8 uur. Vanaf 7 uur mogen ze wel lezen in bed, maar er niet uit.
Marijn

Bericht door Marijn »

Wij hebben ook zo'n ding gehad. En dan sliep Sam een keer langer (eindelijk!), werd ze wakker omdat die ogen zo'n herrie maken als ze open gaan.

Ik vind de tijdschakelaar ook een beter systeem.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Marijn schreef:Wij hebben ook zo'n ding gehad. En dan sliep Sam een keer langer (eindelijk!), werd ze wakker omdat die ogen zo'n herrie maken als ze open gaan.

Ik vind de tijdschakelaar ook een beter systeem.
Gebeurt hier ook wel eens. Maar ze slapen er vaak genoeg ook doorheen. Ik denk dat als ze er wakker van worden, dat ze dan toch al wel tegen wakker worden aan zaten.

Hier staat ie op 6:30. In het weekend ook. We vergeten het om hem in het weekend later te zetten.
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Liesje28 schreef:Ik doe iets soortgelijks, maar dan de goedkope versie: simpelweg een tijdschakelaar op t nachtlampje. Kost maar 5 euro :D Ik ben daar nu 3 dagen geleden mee begonnen en bij Joas heb ik m 2 dagen moeten helpen en nu de derde dag heeft hij keurig gewacht op t lampje. Dus ik heb goede hoop...
Vrienden van ons doen dit ook zo, werkt goed. Totdat de kinderen zo slim werden om zelf aan de tijdschakelaar te gaan rommelen, en dat hebben ze helaas snel door.. :? Zeker als ze je zelf zien draaien/prutsen aan het apparaat.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Ik vond de nauwkeurigheid van een tijdschakelaar een nadeel. Je hebt vast betere maar wij konden m niet erg precies instellen. En een kwartier minder tijd op een schoolochtend is best veel.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Beide meiden blijven in bed ermee. Lieke al vanaf het eind van haar tweede jaar ( toen was ze nog geen twee)
Mamalon
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

b. werd ook steeds heel vroeg wakker en kreeg toen ook zo'n aap. als we er consequent mee waren ging het goed, maar als hij een keer vroeg of hij er toch uit mocht en we gaven toe dan had hij een tijdje geen effect, logisch eigenlijk.

nu zijn de batterijen op en aap slaapt altijd. inmiddels is hij ouder en wijzer en ik vermoed dat hij ook wakker werd van het open gaan van de ogen want hij is nooit meer voor 7.30 benedenen en eerst altijs stip om 7 uur, als ook de ogen open gingen...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

chris kon op die leeftijd klok kijken, dus die had een digitale wekker op zijn kamer.
kent hij al getallen?
je zou ook een digitale wekker op zijn kamer kunnen zetten en zeggen dat als de 6 of 7 er op staat hij uit bed mag.

bij femke zijn we ook op 3 jarige leeftijd begonnen met de 7 op de wekker aan te leren.

in de vakantie staat hun wekker trouwens gewoon 15-45 minuten te laat hoor haha! kunnen wij langer blijven liggen ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Bericht door wennetje »

Chantal schreef:chris kon op die leeftijd klok kijken, dus die had een digitale wekker op zijn kamer.
kent hij al getallen?
je zou ook een digitale wekker op zijn kamer kunnen zetten en zeggen dat als de 6 of 7 er op staat hij uit bed mag.

bij femke zijn we ook op 3 jarige leeftijd begonnen met de 7 op de wekker aan te leren.

in de vakantie staat hun wekker trouwens gewoon 15-45 minuten te laat hoor haha! kunnen wij langer blijven liggen ;)

SLIM! Natuurlijk!! Ik zat dit draadje met veel interesse te lezen maar de oplossing is idd zo simpel. Joris kan uitstekend getallen lezen en de HEMA heeft een digitale wekker op batterijen (Joris is gek op snoeren :( ) die echt knoertgrote cijfers heeft. 5 euro ofzo, dank je!
Ves

Bericht door Ves »

Ik heb ook een tijdschakelaar en een nachtlampje. Hij snapt inmiddels prima wat de bedoeling is, maar het gaat nog niet altijd even goed. Maar volgens mij hangt het ook af van hoe je kind in elkaar zit, hoe lang het duurt voor het werkt. Ik ben benieuwd hoe het hier morgenochtend zal gaan, na een week vakantie (apart van elkaar).
SuzanneV
J&J SANTORINI

Re: Ervaringen Kidsleep wekker? - de wekker is gezet!

Bericht door SuzanneV »

Na de veelal positieve ervaringen die hier genoemd worden ben ik om. Na anderhalf jaar is de wekker eindelijk uit de kast gehaald en gezet. Een goed begin is in ieder geval dat Robin hem erg mooi en ontzettend interessant vindt. Hij snapte de bedoeling ook meteen.
Ik ben benieuwd naar morgenochtend. Het konijntje wordt om 6.30 uur wakker, Robin vaak al voor zessen.. Spannend dus wat hij zal doen.
SuzanneV
J&J SANTORINI

Re: Ervaringen Kidsleep wekker? - de wekker is gezet! - tja

Bericht door SuzanneV »

5.45: "Mama, het konijn is wakker." "Dat is gek Robin, want het is nog nacht." "O.. hij slaapt ook nog, maar ik wil niet meer."
6.00: "Hij doet het niet!"
6.15: "Hij is nog steeds niet wakker!"
6.29: "Hij is nóg niet wakker!"
6.30: Opluchting bij alle partijen..

Maar ach, hij heeft niet gehuild en is in zijn eigen bed gebleven, dus het kon slechter. Ik hou het nog even op 'wennen'. Omdat Robin al een hele tijd vraagt of hij weer eens een beloning mag verdienen hebben we afgesproken om met een stickerlijstje te beginnen waarmee hij voor een coole auto kan sparen. We shall see.
Laatst gewijzigd door SuzanneV op zo sep 23, 2012 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ves

Re: Ervaringen Kidsleep wekker? - de wekker is gezet! tja

Bericht door Ves »

Nou, volgens mij doet-ie het niet slecht hoor. Nu vol blijven houden. Ik ben benieuwd. Stickers plakken is ook wel een goed idee. Doen wij ook als het goed gaat.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

dat is niet slecht, misschien ook vertellen dat hij niet mag roepen als dat ding nog slaapt?
wennetje

Bericht door wennetje »

Volgens mij moet hij even het vertrouwen krijgen dat de oogjes wel ECHT open gaan :wink:
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

mama van b en c schreef:dat is niet slecht, misschien ook vertellen dat hij niet mag roepen als dat ding nog slaapt?
Dat is mijn plan over één of twee nachtjes.
wennetje schreef:Volgens mij moet hij even het vertrouwen krijgen dat de oogjes wel ECHT open gaan :wink:
:D Dat dacht ik ook ja. Ik hoop dat dat vertrouwen snel komt.

Robin heeft in de speelgoedwinkel een mega beloning gekozen. De Hotwheels Turbo garage. Volgens mij is het troep, maar hij vraag er al een tijd om, dus vooruit. Hij gaat er twintig nachtjes voor sparen. Bij iedere vijf krijg hij een Kinder chocoladereepje.
Ves

Bericht door Ves »

SuzanneV schreef:
wennetje schreef:Volgens mij moet hij even het vertrouwen krijgen dat de oogjes wel ECHT open gaan :wink:
:D Dat dacht ik ook ja. Ik hoop dat dat vertrouwen snel komt.
Als hij eenmaal een paar keer zelf ervaren heeft dat de oogjes open zijn gegaan terwijl hij in bed bleef en dat hij daarna meteen uit bed mocht, dan komt dat vertrouwen vast snel. Succes!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Haha, je schrijft het erg grappig. Maar ik denk dat het een goed begin is. Samen met het belonings systeem, en jullie vastberadendheid, gaat het vast goedkomen!
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Ik heb voor Bram maandag een digitale wekker gekocht met de afspraak dat hij zijn bed pas uit mag komen als het cijfer voor de stipjes een 7 is. De eerste dag kwam hij nog 3x zijn kamer uit, maar vanochtend helemaal niet, pas toen het 7 uur was =D>

Hoe gaat het bij jullie?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Gisteren en eergisteren perfect. Vanmorgen stond Robin om 6.00 uur bij ons met de mededeling: "Ik hoef vandaag geen sticker te verdienen." Toen Patrick zei dat hij toch in bed moest blijven tot het konijn wakker was kwamen er tranen. Pat zwichtte helaas meteen en zei dat het dan voor één keertje niet hoefde. Ik baalde enorm, maar tot mijn verrassing zei Robin na vijf minuutjes bij ons gelegen te hebben zelf dat hij toch maar op zijn kamer op het konijn ging wachten. Voegde daad bij woord en kwam stipt om 6.30 uur stralend van trots weer bij ons binnen wandelen.
Conclusie: Ik ben nog positief!
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Fijn! Ik hoop dat de jongens het zo goed blijven doen!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

3.00 uur: "Mama, ik kom je wel even een kusje geven, want ik vind je zo lief."

Tja, daar kan je niet boos om worden natuurlijk, dan smelt ik direct. Na tien minuutjes nog eens vanuit z'n bed: "Maaaaaaaaaaaaaaamaaa, hoe lang nog voor het konijn aangaat?" Gezegd dat dat nog heel lang duurde en daarna was het keurig 6.45 voordat ie de kamer kwam binnen gehuppeld.
Ben nog steeds positief. Morgen eerste chocolaatje verdiend. Schattig dat hij hier zo naartoe leeft, want hij krijgt heus wel vaker wat chocolade.
wennetje

Bericht door wennetje »

3.00 uur: "Mama, ik kom je wel even een kusje geven, want ik vind je zo lief."
Oei, wat vreselijk lief!
Ves

Bericht door Ves »

Nou, dat gaat goed!
Plaats reactie