teveel afvallen van bv
teveel afvallen van bv
Ik las net het geboortedagboek van het zoontje van een kennisje. zij is vorige week bevallen van een zoon en begonnen met bv. Nu lees en ik zag al een foto dat ze gestopt zijn omdat zowel hij als zij teveel afvielen.
Is dit weer zo'n ontwetendheidje of kan dat echt. Ik dacht hier en op het bvforum altijd gelezen te hebben dat bv geven 2 boterhammen met kaas meer was (of zelfs maar 1) maar niet zo extreem dat je er van af valt. En een baby valt bij altijd af in het begin (S enn tot 10%). Ligt het dan toch aan de voedingsstoffen.
Zij heeft tot nu toe op bed gelegen geloof ik dus te veel kan ze ook niet gedaan hebben.
Ik ben even benieuwd, hier krijg ik dus alweer de kriebels van en het gevoel te moeten verdedigen. Vandaar mijn vraag
Is dit weer zo'n ontwetendheidje of kan dat echt. Ik dacht hier en op het bvforum altijd gelezen te hebben dat bv geven 2 boterhammen met kaas meer was (of zelfs maar 1) maar niet zo extreem dat je er van af valt. En een baby valt bij altijd af in het begin (S enn tot 10%). Ligt het dan toch aan de voedingsstoffen.
Zij heeft tot nu toe op bed gelegen geloof ik dus te veel kan ze ook niet gedaan hebben.
Ik ben even benieuwd, hier krijg ik dus alweer de kriebels van en het gevoel te moeten verdedigen. Vandaar mijn vraag
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Re: teveel afvallen van bv
Klinkt eerder als een gebrek aan begeleiding.
Ik viel idd wel teveel af van BV, maar pas NA 3 maanden. Zelfs in die afschuwelijk stressvolle eerste 3 maanden met een kind in de couveuse, in het begin vechtend voor zijn leven, waarbij ik soms geen hap door mijn keel kon krijgen, viel ik niet meer af dan wat ik kwijt was na bevalling (gelukkig). Begreep ook altijd dat je lichaam daar juist een stokje voor steekt in die 3 maanden. Heb verdere BV periode een aantal kilo te weinig gewogen (at toen heel wat meer dan nu) wat er direct weer aan zat na de BV periode.
Ik viel idd wel teveel af van BV, maar pas NA 3 maanden. Zelfs in die afschuwelijk stressvolle eerste 3 maanden met een kind in de couveuse, in het begin vechtend voor zijn leven, waarbij ik soms geen hap door mijn keel kon krijgen, viel ik niet meer af dan wat ik kwijt was na bevalling (gelukkig). Begreep ook altijd dat je lichaam daar juist een stokje voor steekt in die 3 maanden. Heb verdere BV periode een aantal kilo te weinig gewogen (at toen heel wat meer dan nu) wat er direct weer aan zat na de BV periode.
Laatst gewijzigd door wennetje op za sep 29, 2012 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- J&J MAURITIUS
Hoezo valt zij te veel af? Na een bevalling valt je toch vaak veel af??
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Ik viel ook altijd veel af tijdens de bv periode. Vooral in het begin moest ik er tegenaan eten anders stortte ik neer. Bij alledrie zat ik na de kraamweek al weer op of onder mijn oude gewicht. Dus ja, het kan wel.
Maar als je goed begeleiding krijgt zou het geen reden moeten zijn om te stoppen met bv. En ook als je kind te veel afvalt zijn er vaak wel manieren om de productie zo omhoog te krikken dat het kind weer gaat groeien. Maar soms helpt niks en dan moet je toch wat. Al vind ik een week wel wat kort om dan al te concluderen dat er niet genoeg is.
Maar als je goed begeleiding krijgt zou het geen reden moeten zijn om te stoppen met bv. En ook als je kind te veel afvalt zijn er vaak wel manieren om de productie zo omhoog te krikken dat het kind weer gaat groeien. Maar soms helpt niks en dan moet je toch wat. Al vind ik een week wel wat kort om dan al te concluderen dat er niet genoeg is.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Ik at als een bootwerker en viel toch nog af. Volgens mij moet ze calorie-rijker gaan eten...
Ik zeg: veel, veel eten!
En 1 week is echt te weinig om zo'n conclusie te kunnen trekken. Misschien een smoes waar jij je vingers niet aan moet branden?
Ik zeg: veel, veel eten!
En 1 week is echt te weinig om zo'n conclusie te kunnen trekken. Misschien een smoes waar jij je vingers niet aan moet branden?
veel afvallen KAN, maar is niet iets dat vaak gebeurd. Na 1 week kun je die conclusie natuurlijk nog niet trekken.
Ik zit op dieet (koemelkvrij) en val dan vaak snel(ler) af dan dat de bedoeling is. Mijn dietist geeft me daarin adviezen, zodat ik op mn normale gewicht kan blijven hangen.
Na 1 week valt het kindje teveel af zeg je, dan zou er naar het bv-beleid gekeken moeten worden (laktatiekundige erbij?).
Ik zit op dieet (koemelkvrij) en val dan vaak snel(ler) af dan dat de bedoeling is. Mijn dietist geeft me daarin adviezen, zodat ik op mn normale gewicht kan blijven hangen.
Na 1 week valt het kindje teveel af zeg je, dan zou er naar het bv-beleid gekeken moeten worden (laktatiekundige erbij?).
Kan me ook niet voorstellen dat je na 1 week zoveel afvalt dat je moet stoppen.
Ik ben ook veel afgevallen, maar eigenlijk pas na 4 maanden BV.
En de oplossing was heel simpel: meer eten !!!
Ik ben ook veel afgevallen, maar eigenlijk pas na 4 maanden BV.
En de oplossing was heel simpel: meer eten !!!
Als je een schildklier probleem hebt kan je ineens afvallen. Ik weet het niet zeker maar het had niet met de borstvoeding te maken , maar met de hormonen na de bevalling. Ze zou even bloed moeten laten prikken. En evt een lactatiekundige raadplegen.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Ik viel kilo's af in de tijd dat ik bv gaf en dat kwam er pas terug bij toen ik nog maar één keer per dag gaf (Robin was toen 2 jaar). Het was voor mij geen reden om te stoppen, maar leuk vond ik het niet. Ik was graatmager en zag er niet uit. Veel eten hielp niet en mijn schildklier was het ook niet. Maar zoals ik zeg, het was geen reden om te stoppen. Ik ben hierna een kilo of 6 aangekomen en zat daarmee weer op mijn oude gewicht.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Ik moet ook flink eten om niet te veel af te vallen, maar dat speelt pas na een paar maanden. Daar kun je na een week toch nog niets van zeggen? Kan dan toch ook niet aan de bv liggen, je produceert waarschijnlijk nog geen enorme hoeveelheden, en normaal gesproken heb je daar, na 9 maanden zwangerschap, nog wel voldoende vetreserves voor gekweekt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
die eerste week val je ook kilo's af.. logisch toch? halve kilo per dag viel ik af! had van mij nog wel 20 dagen door mogen gaan haha!
ik heb het toen gevraagd aan de kraamverzorgster of dat normaal was, en ja hoor, helemaal normaal.
dag nadat de kraamverzorgster wegging stopte het vele afvallen.
na een week kan je daar idd niks van zeggen..
ik heb het toen gevraagd aan de kraamverzorgster of dat normaal was, en ja hoor, helemaal normaal.
dag nadat de kraamverzorgster wegging stopte het vele afvallen.
na een week kan je daar idd niks van zeggen..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
de eerste week verlies je al het vovht wat je hebt vastgehouden. Veel vet zal er niet vanaf gaan hoor.
voor je ongevraagd advies geeft zou ik eerst checken of ze tevreden is met haar beslissing of toch graag bv wil geven. En vooral haarzelf enige opvolg actie laten doenzoals een lk bellen.
voor je ongevraagd advies geeft zou ik eerst checken of ze tevreden is met haar beslissing of toch graag bv wil geven. En vooral haarzelf enige opvolg actie laten doenzoals een lk bellen.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
De eerste week was ik alle zwangerschapskilo's al kwijt. Heb toen en de weken erna erg veel moeten eten, had ook dag en nacht honger! Al vrij snel calorierijker voedsel gaan eten, zoals roomboter en volle yoghurt, waardoor het grootste hongergevoel verdween. Ben nog steeds wat aan het afvallen, maar kan het redelijk onder controle houden. Op zich een luxeprobleem natuurlijk. Kan me alleen niet zo goed voorstellen dat je om die reden al na een week bv zou stoppen. Ik heb er überhaupt in de afgelopen 5 maanden geen moment over nagedacht om te stoppen vanwege het afvallen. Vind het soms juist wel grappig dat ik kan eten wat ik wil!