Wanneer boven in bed?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Wanneer boven in bed?

Bericht door Marijn »

Juul is eigenlijk altijd nog beneden. Sam en Floor sliepen veel eerder boven in hun bed.
Bij Sam omdat ik dacht dat het moest (en dan was ik elke keer een uur bezig om haar in bed in slaap te krijgen :roll: ) en Floor wilde niet anders.

Juul wordt nog vaak tussendoor een beetje wakker. Als ik haar dan even over haar hoofd aai of een paar keer wiebel met de wandelwagen, slaapt ze weer. Dit gaat goed zolang de meiden er niet zijn. Als zij er zijn, zette ik Juul tot nu toe in de tuin (of juist binnen als zij buiten waren). Dit gaat best goed zo, maar ik vraag me steeds vaker af wanneer ik eens zal beginnen met haar boven te laten slapen.

Wanneer gingen jullie babies naar boven?
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Laris76 »

Vanaf dag 1. Maar als ik alleen thuis was ook vaak beneden in de wagen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5060
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Hemmie »

Abel sinds dit weekend :mrgreen: . Hij begon slecht te slapen hier in de kamer, en ligt nu een kamer verderop. Gelukkig slapen we allemaal beneden, dus hij is dichtbij. En af en toe ook nog gewoon een dutje in de box hoor.
Wytse sliep wel al snel op zijn kamer (wist ik veel...), Marrit heeft wel tot haar 1e verjaardag in de woonkamer geslapen, die sliep daar het beste.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Truus »

Hier heeft ze (L/otta) eerst nog een tijd niet in de huiskamer, maar in het halletje in de kinderwagen geslapen, toch nog wat dichterbij dan boven en wel minder snel wakker door M/irre of ons, doordat er een deur tussen zat.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door monika »

sinds een paar weken toen ik ontdekte dat Nic soms niet in slaap kan vallen vanwege al het leven beneden. Soms omdat hij zichzelf in slaap moet huilen en ik even afstand van dat huilen moet hebben.
Betekent niet dat hij altijd boven slaapt, alleen als ik merk dat het beneden niet lukt, of omdat ik zelf boven moet zijn. (gisteren bijv de slaapkamer uitgebreid gesopt)
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Corina »

Mart-jan gelijk boven, omdat het zo 'hoorde'. Bertrik boven omdat hij dan veel rustiger sliep. Annelieke tot een half jaar beneden in de wagen, toen sliep ze daar slechter in. En ik weet nog steeds niet of het van de herrie kwam die de jongens maakte of omdat de bak te krap werd. ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Marijn

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Marijn »

Hemmie schreef:Abel sinds dit weekend :mrgreen: . Hij begon slecht te slapen hier in de kamer, en ligt nu een kamer verderop. Gelukkig slapen we allemaal beneden, dus hij is dichtbij. En af en toe ook nog gewoon een dutje in de box hoor.
Wytse sliep wel al snel op zijn kamer (wist ik veel...), Marrit heeft wel tot haar 1e verjaardag in de woonkamer geslapen, die sliep daar het beste.
Maar hoe gaat dat dan? Je legt Abel in de box en dan valt hij vanzelf in slaap?

Hier moet ik Juul echt wel even wiebelen met de wagen. En als er dan net een kind in een driftbui schiet of iets laat vallen, vliegt Juul nog net niet tegen het plafond...
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Miranda »

Beide meiden pas rond 5 maanden. Bij beide deed ik het pas toen ik merkte dat ze beneden minder lang sliepen en steeds vaker werden.
Vanaf dat moment liet ik ze regelmatiger boven in bed slapen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
HeleenW

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door HeleenW »

met een week of 6/7/8 is Daan overdag naar boven gegaan. Daar sliep hij lekkerder/rustiger.
's Avonds sliep hij ook al snel boven, hij sliep vanaf 2 weken tot ik hem wakker maakte voor een avond voeding.

Maar als Daan meer wakker was geweest had hij heerlijk beneden bij ons in de kamer geweest tot dat hij heerlijk boven zou slapen.

Ik denk dat het heel wisselend per kind is. De een heeft meer baat bij rust, de ander vind geluiden fijn.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5060
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Hemmie »

Marijn schreef:
Hemmie schreef:Abel sinds dit weekend :mrgreen: . Hij begon slecht te slapen hier in de kamer, en ligt nu een kamer verderop. Gelukkig slapen we allemaal beneden, dus hij is dichtbij. En af en toe ook nog gewoon een dutje in de box hoor.
Wytse sliep wel al snel op zijn kamer (wist ik veel...), Marrit heeft wel tot haar 1e verjaardag in de woonkamer geslapen, die sliep daar het beste.
Maar hoe gaat dat dan? Je legt Abel in de box en dan valt hij vanzelf in slaap?

Hier moet ik Juul echt wel even wiebelen met de wagen. En als er dan net een kind in een driftbui schiet of iets laat vallen, vliegt Juul nog net niet tegen het plafond...
Soms leg ik hem slapend weg, soms valt hij zelf in slaap. In de box gebeurde dat ook vaak nadat hij even had liggen spelen.
Maar ik heb de mazzel dat we hier een groot huis hebben. De kinderen spelen vaak op hun kamer, of boven in de speelkamer (of buiten), in de woonkamer kijken ze soms tv, en we gebruiken natuurlijk de tafel voor eten en knutselen enzo, maar dat zijn stillere activiteiten. En Marrit heeft gelukkig (afkloppen!) het laatste half jaar geen echte heftige driftbuien meer gehad!
Abel is ook wel wat herrie gewend, maar als hij slaapt kan ik het ook wel redelijk rustig houden in de woonkamer.

Overigens ligt hij nu niet eens veel stiller, hij ligt op onze kamer, die is direct naast de keuken/eethoek, en dat is samen met de woonkamer weer 1 grote open ruimte. De deur sluit ook niet heel goed af (kier aan de onderkant), maar blijkbaar scheelt het net genoeg om wat minder snel wakker te worden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Chantal »

met een paar weken, al die herrie is niet echt lekker als je wilt slapen..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Nanda »

hier vanaf dag 1.
maar ik was bang dat de katten er tegenaan of erop zouden gaan liggen.
dus ging de kleine veilig in zijn eigen bedje maar dat vond ik en hij geen probleem.
Trotse mama van J en T
Ilse

Re: Wanneer boven in bed?

Bericht door Ilse »

Sofie slaapt nu overdag ook in haar/ons bed. Ze wil altijd wel even voor het slapengaan een paar slokjes. Maar wij leven wel op 1 verdieping, dus ik hoor haar goed.
Slapen in de box lukt haar niet goed, dan is er teveel te zien/horen en dit is voor haar echt een speelplek. Op onze slaapkamer hoort ze ook wel dat ik bezig ben, maar dat geluid is toch een stuk zachter. En als het mooi weer is slaapt ze in de kinderwagen buiten. 's ochtends maakt ze haar eerste tuk in de maxi cosi terwijl ik Merel naar school breng. Ze valt dan in slaap zodra ik haar in de auto zet en wordt weer wakker zodra we thuis zijn.

Heel soms valt ze bij mij in mijn armen in slaap, maar dat vind ik zelf niet prettig. Ze slaapt zolang ze bij mij ligt en wordt wakker zodra ik haar wegleg. Voor een half uurtje als de tv aanstaat vind ik dat best, maar voor langer vind ik het toch prettiger als ze lekker in bed ligt.
Plaats reactie