Marijn schreef:Hemmie schreef:Abel sinds dit weekend

. Hij begon slecht te slapen hier in de kamer, en ligt nu een kamer verderop. Gelukkig slapen we allemaal beneden, dus hij is dichtbij. En af en toe ook nog gewoon een dutje in de box hoor.
Wytse sliep wel al snel op zijn kamer (wist ik veel...), Marrit heeft wel tot haar 1e verjaardag in de woonkamer geslapen, die sliep daar het beste.
Maar hoe gaat dat dan? Je legt Abel in de box en dan valt hij vanzelf in slaap?
Hier moet ik Juul echt wel even wiebelen met de wagen. En als er dan net een kind in een driftbui schiet of iets laat vallen, vliegt Juul nog net niet tegen het plafond...
Soms leg ik hem slapend weg, soms valt hij zelf in slaap. In de box gebeurde dat ook vaak nadat hij even had liggen spelen.
Maar ik heb de mazzel dat we hier een groot huis hebben. De kinderen spelen vaak op hun kamer, of boven in de speelkamer (of buiten), in de woonkamer kijken ze soms tv, en we gebruiken natuurlijk de tafel voor eten en knutselen enzo, maar dat zijn stillere activiteiten. En Marrit heeft gelukkig (afkloppen!) het laatste half jaar geen echte heftige driftbuien meer gehad!
Abel is ook wel wat herrie gewend, maar als hij slaapt kan ik het ook wel redelijk rustig houden in de woonkamer.
Overigens ligt hij nu niet eens veel stiller, hij ligt op onze kamer, die is direct naast de keuken/eethoek, en dat is samen met de woonkamer weer 1 grote open ruimte. De deur sluit ook niet heel goed af (kier aan de onderkant), maar blijkbaar scheelt het net genoeg om wat minder snel wakker te worden.