Help! Wat is nou normaal?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Oké, onze kleine Sem is dus een week oud en ik zit nog helemaal lekker onder de hormonen, bedenk dat even als je dit leest ;)

Ik heb aan de babytijd van David een klein (groot) trauma over gehouden, daar kom ik nu steeds meer achter. Maar ik heb dus alleen maar die tijd om mee te vergelijken en daarom zet ik even mijn vragen hier neer, wellicht kan dat het wat relativeren voor mij.

Sem is eigenlijk een heel tevreden, rustig mannetje, hij huilt bijna nooit, drinkt netjes om de twee uur en kan zelfs rustig in de box liggen :shock:
Maar hij heeft dus wel vaak dat er na de voeding weer melk omhoog komt. Daar heeft hij dan wel last van. Hij ligt dan te pruttelen, krijgt een rood hoofd en wordt ook wakker als hij sliep. Dan moet ik hem dus echt rechtop houden zodat hij er geen last van heeft.
Elke keer als dat gebeurt raak ik dus letterlijk in paniek. Ik krijg het gevoel dat dit het begin van alle ellende is :(

Ik weet dat hij nog maar een week oud is, maar elke keer als hij zo onrustig is, maak ik mij zorgen.

Dus vertel mij alsjeblieft jouw spuug verhaal en stel mij gerust ;) (of niet uiteraard)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Liesje28 »

Mijn 'blunder' verhaal daarin: Matthijs was geen baby die lucht meeslikte bij het voeden, hij hoefde dan ook nooit te boeren. Al vrij gauw gestopt met proberen. Joas deed wat jij ook beschreef, werd onrustig, begon te spartelen en spuugde wat. Het heeft een week geduurd voor ik bedacht dat er misschien een boer dwarszat.. toen ik na het voeden eerst zorgde dat hij dat boertje kwijt was was t probleem daarna gelijk een stuk minder..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door juudje »

Lola had hier van iedereen ook het meeste last van. Die moest ik na de voeding echt wel een poos goed rechtop houden tot er een goede boer gelaten werdt. Als ik dat niet deed kwam er heel veel weer uit....
Het maagklepje sluit bij baby's soms nog niet helemaal goed, hier groeien ze meestal wel overheen. Dus ik zou als ik jou was gewoon goed rechtop houden, kan dus ook in een draagdoek, een half uur of zo lang als nodig is. Ook kan het helpen om bedje of kinderwagen het hoofdeind wat omhoog te plaatsen zodat hij niet helemaal plat ligt!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Boeren lukt vaak niet, maar proberen we al. Het heeft alleen geen invloed op het omhoog komen van voeding. Bedje is schuin en de draagdoek is ook al in gebruik ;)

@juudje: David had reflux en daar hebben.we heel lang problemen mee gehad. Daarom vraag ik mij nu ook af wat normaal is en wat niet.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door kaatje71 »

ik kan me herinneren dat ik Silke in het begin na de voeding ook een poosje omhoog hield, omdat ze anders melk terug spuugde. Geen reflux o.i.d. daarna.
Volgens mij kan het dus wel heel normaal zijn wat jij beschrijft.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Ana »

Een bemoedigende ervaring heb ik niet voor je wb reflux enzo, maar ik herken wel wat je zegt dat je je echt afvraagt wat dan normaal is. Vb gisteren sliep I.van echt het grootste deel van de dag, kwam alleen voor zijn voedingen en verder lag hij heerlijk te pitten. Ga je je toch zorgen maken he, want J0ela sliep gewoon echt amper overdag. (Tja ik kreeg de rekening vannacht overigens, en dat spoken, dat deed J. dan weer nooit.)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12750
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Pauline »

kan je hem in de box iets schuin leggen? op een wipstoel of zo?

Maarten kon hele golven spugen en had er verder weinig last van. sjoerd pakte zowiezo meer lucht dus die moest altijd even rechtop om te boeren. Volgens mij zijn er ook kinderen waarbij een boer pas na een lange tijd (lees kwartier tot half uur) naar boven komt. Maar verder hier geen echte reflux klachten.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Marijn

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Marijn »

Ooohh, dat gevoel herken ik heel erg. Ik dacht na de eerste week minstens dat Juul de meest vreselijke allergieën en andere aandoeningen had. Nu, 2 weken later, kijk ik er al heel anders tegen aan.

Mijn tip: neem je eigen paniek met een korreltje zout en geef t een beetje tijd.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door ailay »

Hier begonnen we ook zo. Heb er ook nog een draadje over geopend, want ik maakte me er ook een beetje zorgen over. Gelukkig bleek het hier te liggen aan te veel melk en was het vrij gemakkelijk op te lossen.

Nu is hij 3 maanden en hebben we de meest blije baby die je je maar kan voorstellen. Hij kan nog steeds flink spugen (vooral ik ben het slachtoffer), maar lijkt er helemaal geen last van te hebben. Ik probeer vooral op te letten dat ik niet te snel voedt en zorg ervoor dat ik schone kleding voor ons beide mee heb als we de deur uitgaan.
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

Ik zeg: schrijf hier maar neer als het je helpt! ookal doe je het nog 10 keer of nog 100 keer, het heeft mij door die moeilijk periode heengesleept!!

Wat betreft teruggeven, hier is mijn ervaring vooral bij L dat zolang hij melk teruggaf er nog boertjes dwarszaten. Ik heb bij hem altijd heel veel tijd besteed aan het laten boeren. Ook de nachtvoedingen duurde daardoor behoorlijk lang. (en ik was zeer gefixeerd op het laten van een boer) En ook Daan heeft altijd een boer moeten laten van mij. (ik heb zeker ook een baby trauma hoor).
Maar goed, de ervaring alhier is dus dat na een poosje plat liggen er soms nog een boer komt! Dus soms sliep Daan en dan ging ik hem na 10 minuten nog even rechtop houden voor een boer.

En volgens mij is de theorie toch dat het klepje van maag naar slokdarm nog niet helemaal ontwikkelt is zodat het goed afsluit? Dit zal gaande de weken ook beter moeten worden.

Kan je hem zoveel mogelijk observeren en hem eventueel helpen als hij spuugt door rechtop te houden? KOmt er dan niet ook nog een boertje vrij? Of gaat hij daarna niet meer slapen?

Knuffeltje voor jou! Die begintijd gaat echt niet altijd over rozegeur en maneschijn!
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4161
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Gerrie »

Mijn oudste 2 meiden hebben totdat ze ongeveer 6 maanden waren voeding terug gegeven. Lagen ook altijd met slab om. Soms leek het wel alsof ze er een beetje last van hadden, maar huilen van pijn of iets dergelijks heb ik niet ervaren. Na een voeding laten boeren hielp nooit echt. Rechterop houden wel een beetje, maar vaak kwam het als ze later lagen er toch nog wat uit.
Heeft hij ook nog last als eruit is? (zuur in de slokdarm) of alleen totdat het eruit is. Ik heb het bij mezelf bedacht dat ze gewoon te snel teveel binnen kregen en daardoor het kwijt moesten.

Kind nr. 3 spugde gewoon nooit. Wat een verademing.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Kijk, wat herkenning is ook fijn. Ik weet idd dat de maagklep nog niet rijp is en daarom veel kinderen bijvoorbeeld mondjes teruggeven. David spuugde dus al in de kraamweek 'hele' voedingen uit, dat doet sem zeker niet. Maar boeren of niet boeren er komt steeds weer voeding omhoog. Hij heeft wel eens een uur na de voeding weer melk in zijn mond. Als het eenmaal omhoog is gekomen heeft hij er geen last meer van. Ook anders dan bij David.

In de box ligt hij in het voedingskussen. Het probleem is vooral nu dat mijn bekken behoorlijk pijnlijk is. De hele dag met hem zitten maakt het nog erger, maar als ik hem neerleg wordt hij wakker en wil vervolgens weer drinken...

@heleen: het schrijven helpt zeker. Ik ben normaal heel rationeel maar schiet nu zo snel in de stres door al.die angsten. Voel me echt stom. Sem is zo rustig in vergelijking met David.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

Mare schreef:
@heleen: het schrijven helpt zeker. Ik ben normaal heel rationeel maar schiet nu zo snel in de stres door al.die angsten. Voel me echt stom. Sem is zo rustig in vergelijking met David.
doe het dan maar, zoveel je wilt! ik vind het echt niet erg om elke keer te lezen en je een hart onder de riem te steken. Ik ben hier het achterliggende jaar ook zo fijn geholpen. Ik schreef in het ok-nov-dec draadje maar ik kreeg ook pb's van mensen die meeleefden. En ik durf alles niet eens terug te lezen, zo stom voel ik me.
Zal ik nog wat opbiecten? Ik ben vorige week voor de 1e keer bij therapie geweest. Weet je wat mijn hulpvraag was? Hoe leer ik om te gaan met de spanning die ik krijg van een kind jonger dan 2 jaar, als hij niet wil slapen.
(ik schaam me diep... maar die spanning ben ik zo ontzetend zat dat ik er wat mee moet!!)

Ik knuffel mensen ook graag, dus bij deze ))))) KNUFFEL(((((
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door monika »

Wij hebben ook zo'n verschil in kind, hoewel geen trauma's aan de eerste baby tijd over gehouden.
Ml vroeg zelfs in de 1e week of het wel goed zou zijn, moest Nic niet veel meer huilen? :)

Maar wij hebben ook verborgen reflux en een kind dat prompt wakker wordt als hij op zijn rug gaat na een voeding, of zelfs maar verlegd wordt. Het goede nieuws is dat sinds dit weekend het veel beter gaat. :o
Er komt wel eens wat terug, maar niet vaak en Nic moppert dan wat maar huilt niet meer al dat hij pijn heeft.
Ik had niet gedacht dat het zo snel beter zou gaan (5 weken nu), maar dat is dus mogelijk. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door wennetje »

Als het eenmaal omhoog is gekomen heeft hij er geen last meer van. Ook anders dan bij David.
Tja, en dan denk ik toch ook echt aan toch een boer die even dwars zat.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door muppet »

ik herken het wel een beetje van Eline. Die kon ook wat onrustig worden en voeding teruggeven, ook na een boertje. Daar zijn we toen mee naar een osteopaat geweest, ik geloof al met 4 weken ofzo. Iig vrij snel. De osteopaat zei toen dat het geen reflux was, maar dat er wel wat spanning rondom de maag zat. Ze heeft dat toen behandeld en daarna heeft Eline er geen last mee van gehad. In die zin, ze gaf nog steeds mondjes terug, maar werd er niet meer onrustig van.
Anouk gaf ook standaard mondjes terug, ook lang na een voeding nog, maar werd daar niet koud of warm van.
Toen ze zelf gingen zitten, was het praktisch over. Gelukkig gingen mijn dametjes al heel snel zelf zitten.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Kijk er komen wat hoopvolle verhalen!
De afgelopen nacht was echt een drama en ook vandaag gaat niet echt soepel. Gelukkig is Jaap thuis en David naar de opvang en ik kan dus lekker de hele dag voeden en tutten. Ik ben alleen echt ontzettend moe nu.

@heleen: wat een lieve reactie. Het schrijven helpt mij iig om te relativeren. En een knuffel wordt altijd gewaardeerd ;)
Ik heb jouw verhaal ook een beetje gevolgd. Knap dat je nu nog naar therapie gaat. Ik vind jouw hulpvraag ook niet gek. Hopelijk gaat het jou helpen!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Nou ik heb hem nog eens goed bekeken zonder mijn angsten mijn oordeel te laten beïnvloeden. Het lijkt toch wel heel sterk op verborgen reflux, maar tot nu toe lijkt hij er niet in de mate last van te hebben als David. Hij 'herkauwd' eigenlijk constant zijn voeding en boeren heeft hier geen invloed op. Het vervelende is alleen dat hij er wakker van wordt en dat hij dan weer wil drinken om in slaap te komen.

Pff en dan blijven nog de verder angsten. Hij heeft ineens een dag niet gepoept om vervolgens alles er 's avonds uit te gooien en de volgende dag ook weer. Maar hij komt niet aan de 3-5 overvloedige luiers. En dan is hij ook nog eens 'onverzadigbaar'. Ik heb dus weer de hele dag een kind aan de borst. Nu kan dat nog, maar over twee weken als ik alleen ben met David niet.

En ik kom dus echt niet aan mijn rust toe. En ik ben zooo moe.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

ach lieverd, die eerste onzekere tijd... zal ik je zeggen dat dit overgaat? Het helpt je niet he, want je zit er midden in!
Maar toch is het zo!
Het is ook zo herkenbaar, je gedachten die al naar de periode over 2 weken gaan, maar mag ik je helpen ontnuchteren? Babies kunnen in 2 weken ook echt veranderen hoor! (al kan ik je dat natuurlijk niet voorspellen en beloven he)

Je schrijft dat je hem de hele dag aan de borst hebt (zal allicht niet 24 uur per dag zijn) maar kan het daar niet van zijn dat hij elke keer teruggeeft? Krijgt zijn maagje wel genoeg tijd om alles te verwerken?

Ik weet niet hoe jij tegenover een osteopaat staat? Die kan in sommige gevallen ook heel goed helpen alleen weet ik natuurlijk niet of dit iets is voor een osteopaat hoor.

Sterkte hoor! Het is gewoon zwaar!!!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Dat is dus het stomme hè, ik wéét dat twee weken lang zijn in een babyleven, ik weet dat het beter wordt, maar zo voelt het niet. Maar daarom helpt het schrijven ook wel. Dan zie je weer dat je er te veel over nadenkt.

Hij krijgt trouwens niet te veel voeding, of tenminste dat is anders. Het gebeurt ook wel dat hij te veel drinkt, maar dat gooit hij er direct weer uit. Reflux is anders.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

ik had toch ook gezegd dat je hier mocht schrijven :wink: ik weet nog zo hoe het voelt (en heb het nog regelmatig). Het is gewoon zo pittig! Je vermoeidheid is soms zo groot!

Kan je wel van je kleine mannetje genieten?

Ik ben niet bekend met reflux, kan je er nog iets tegen doen? (via huisarts of cb?)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Ik geniet enorm. Ik ben zo verliefd op dat kleine aapje :) en hij ruikt zo lekker naar baby en is ook wel heel vrolijk wakker. Dat is een enorm verschil met David.

Er zijn medicijnen tegen reflux, maar David reageerde er bijvoorbeeld averechts op. Zolang sem geen pijn heeft gaan wij er ook niets aan doen. Het is nu vooral voor mij vermoeiend omdat hij bijna niet kan liggen. Ik hoop gewoon heel erg dat het snel een stuk beter wordt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Emma »

Fijn dat je zo van je mannetje geniet! Heerlijk he, die babygeur, ik zit nog steeds de hele dag aan Carly te snuiven :) Ben verslaafd :)

Over het alleen met twee kleintjes zijn: ik keek daar ook enorm tegenop, omdat Carly ook de hele dag aan de borst wou (daar begint nu eindelijk een beetje verandering in te komen, ze clustert nu nog 's ochtends een paar uur en van 's middags 4 tot 's avonds 9 maar de rest van de tijd heeft ze 2-3 uur tussen de voedingen, dus het wordt beter). Maar ook toen ze nog bijna continu dronk viel het me eigenlijk heel erg mee om alleen voor haar en Isla te zorgen.

Naar buiten doe ik Carly in de draagdoek en Isla in de buggy, en dan ga ik naar de speeltuin, en dat gaat heel goed. Carly slaapt, Isla speelt en mijn borsten hebben even een uurtje rust :) En binnen lees ik boekjes voor tijdens het voeden, of Isla kijkt een beetje tv (iets meer op dit moment dan ik zou willen, maar dat komt wel weer goed) of ze speelt. Het huis is wel een bende, maar dat komt straks wel weer. En af en toe kun je niet meer doen dan zorgen dat ze allebei veilig zijn - als je gaat douchen bijvoorbeeld. Misschien dat ze dan even allebei huilen, maar daarna ben je er weer voor ze. En als Carly toevallig even slaapt doe ik iets leuks speciaal met Isla.

Lang verhaal maar ik hoop dus dat het voor jou ook gaat meevallen! Je moet er even je weg in vinden, maar het komt goed, echt!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Bedankt voor je berichtje Emma! Ik wilde jou al vragen hoe het bij jou gaat. Fijn dat er toch meevalt. Ik hoop dat ik over twee weken ook zo sterk klink als jij!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Marijn

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Marijn »

Tuurlijk ben jij dan net zo sterk. Als je een pasgeboren baby hebt, is twee weken een mensenleven. Omdat er heel veel in kan veranderen en omdat het een eeuw lijkt als je middenin het gehuil en de slapeloze nachten zit.

Juul is nu vier weken. En ik voel me alweer redelijk volleerd. Ik kan me echt amper meer voorstellen hoe druk ik me twee weken nog zat te maken. En nu? Tuurlijk is Juul nog onrustig. En Tuurlijk twijfel ik nog vaak. Maar voor m'n idee hebben we 'het ergste' ook alweer gehad. De nachten gaan steeds beter (vannacht sliep ze van 21 uur tot 4 uur, ssstttt) en ik leer haar steeds beter kennen.

Er is echt hoop!!!
Emma

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Emma »

Mare schreef:Bedankt voor je berichtje Emma! Ik wilde jou al vragen hoe het bij jou gaat. Fijn dat er toch meevalt. Ik hoop dat ik over twee weken ook zo sterk klink als jij!
Natuurlijk komt het ook bij jou helemaal goed! Hoe voel je je nu fysiek trouwens, zijn alle klachten die je had tijdens je zwangerschap nu echt weg, of sleept het nog na? Ik hoop dat je je snel veel beter voelt!

(En voordat je denkt dat ik fluitend de dag door kom, het is hier ook nog best pittig hoor, met urenlang clusteren, en 's nachts elke twee uur een voeding die dan een uur duurt, met als ik pech heb ook nog een onrustig halfuurtje erachteraan, zodat ik een half uur kan slapen en dan is de volgende voeding er al weer.. Maar ik zie dat het steeds beter gaat, en heb er vertrouwen in dat het een keer goed gaat komen)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

@Marijn: Goed om te horen dat het op gegeven moment weer lukt om te relativeren en dat het inderdaad langzaam aan beter wordt. en heerlijk zo'n nacht :)

@Emma: dat is ook nog een punt. Fysiek gaat het nog niet goed. Ik ben zo moe, gewoon van de afgelopen maanden. Ik ben ook nog steeds misselijk en mijn bekken wordt wel beter, maar is nog lang niet goed.
Oh jouw nachten herinneren mij zo aan David. Uren en uren voeden en dan heel eventjes slapen. Gelukkig weet ik ook wel dat het beter wordt en dat ik dat ook allemaal heb 'overleefd'. Ik hoop voor je dat je meisje snel beter (lees korter) gaat drinken en langere rukken maakt 's nachts.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Nanda »

Hey Mare,

hoe gaat het nu met Sem?
en met jou?

J eremy heeft tot een half jaar altijd wat voeding terug gegeven.
hij werd er soms wakker van. Na het voeden altijd een boertje. en als deze niet kwam hield ik hem rechtop tegen mij aan.
soms viel hij dan in slaap en kwam het boertje alsnog.
ik hoop dat het allemaal meevalt en ik vindt het logisch dat je angstig bent.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Lief dat je het vraagt. Sem heeft toch best wel last van de reflux. Het werd ook nog wat erger, net als zijn ontlasting. Ik ben inmiddels op hypoallergeen dieet en dat helpt wel. Alleen jammer als je er dan te laat achter komt dat producten weer zijn veranderd :-x

Maar goed, Sem zit de hele dag in de draagdoek en 's nachts slaap ik zittend. Ik blijf het elke keer proberen om hem weg te leggen, maar zelfs in zijn schuine bed komt de voeding omhoog. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het enorm zwaar vind en dat terwijl hij verder zo'n rustig ventje is in vergelijking met David. Maar rationeel weet ik natuurlijk dat dit een fase is en het uiteindelijk overgaat. Bij David werd het rond de 10 maanden iets beter en hij had het nog erger. Vrijdag gaan wij nog naar de manuele therapeut om te kijken of hij last van zijn nek heeft omdat hij enorm veel overstrekt.

Oh en stiekem komen nog steeds al die gevoelens van Davids babytijd naar boven. Als Sem mij 's nachts op het verkeerde moment wakker maakt schiet ik gelijk in die 'wanhoopmodus'. Ik hoop dat dit gevoel met de tijd zal slijten.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

wat ben jij een lieve moeder!!! 's Nachts zelfs zittend slapen!
Jammer dat die kleintjes niet onthouden hoe lief je voor ze bent als baby zijnde, anders ging hij later vast heeeeeeel erg lief voor je zijn!
Kan jij dan wel een beetje slapen?

Kan hij ook lekker slapen in een maxi cosi? (eigenlijk mag dat misschien niet he) want dan zou jij 's nachts mogelijk een paar uur liggend kunnen slapen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door Mare »

Ik heb bij David bijna niet geslapen en ook altijd de hele nacht gezeten. Inmiddels ben ik dus heel wat gewend en weet ook beter hoe ik kan zitten, maar leuk is anders. Ik hoop dat Sem wat sneller over de reflux heen groeit. Gister avond was wel lekker. Toen had hij eerst lekker geclusterd en hebben wij uiteindelijk 2,5 uur liggend geslapen (hij op mijn arm) daar knap je gewoon al van op :D

Mc vindt hij dus helemaal niet fijn, ook een reden om naar de manuele therapeut te gaan.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Help! Wat is nou normaal?

Bericht door HeleenW »

Mare schreef:Ik heb bij David bijna niet geslapen en ook altijd de hele nacht gezeten. Inmiddels ben ik dus heel wat gewend en weet ook beter hoe ik kan zitten, maar leuk is anders. Ik hoop dat Sem wat sneller over de reflux heen groeit. Gister avond was wel lekker. Toen had hij eerst lekker geclusterd en hebben wij uiteindelijk 2,5 uur liggend geslapen (hij op mijn arm) daar knap je gewoon al van op :D

Mc vindt hij dus helemaal niet fijn, ook een reden om naar de manuele therapeut te gaan.
die therapeut is natuurlijk nooit verkeerd. Maar mensje.... dat jij al blij bent met 2,5 uur slaap! !! Je klinkt zo dapper! Wie weet gaat hij vaker dit soort langere rukjes maken? 2,5u is natuurlijk wel lekker, maar als je dan na voeden weer door kon slapen zou natuurlijk heerlijk zijn.

(ik had joas met buikgriep vannacht en weinig slaap is niet goed voor mij :) )
Plaats reactie