Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9, 'k geef het op
Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9, 'k geef het op
Ik heb het al op het bv forum geprobeerd zonder bruikbare tips. Misschien hebben jullie nog ideeen.
Het zou zo fijn zijn als Nic ook eens uit een flesje zou drinken, dan heb ik iets meer ruimte om eens te sporten of wat met Jort te doen. Maar helaas, tot nu toe hebben we de laatste 3 weken dagelijks geoefend met flessespenen van difrax, avent, medela. Nic heeft meestal de grootste lol, accepteert nu die speen wel in zijn mond, melk is ook gezellig uit die speen en wordt vervolgens naar buiten geduwd met z'n tong. Hj lacht er vriendelijk bij en maakt zijn Tshirt kleddernat.
Hij drinkt zeer regelmatig 10-13+ keer per etmaal en dat is ook niet zo super regelmatig. Het komt er op neer dat ik hem dus altijd met me meeneem. Niet erg, maar niet handig als ik ook eens wil zwemmen om aan mijn conditie te werken.
Hij blieft overigens ook geen speentje, die werkt hij er ook net zo blij uit. (handjes smaken veel lekkerder)
iemand nog tips?
Het zou zo fijn zijn als Nic ook eens uit een flesje zou drinken, dan heb ik iets meer ruimte om eens te sporten of wat met Jort te doen. Maar helaas, tot nu toe hebben we de laatste 3 weken dagelijks geoefend met flessespenen van difrax, avent, medela. Nic heeft meestal de grootste lol, accepteert nu die speen wel in zijn mond, melk is ook gezellig uit die speen en wordt vervolgens naar buiten geduwd met z'n tong. Hj lacht er vriendelijk bij en maakt zijn Tshirt kleddernat.
Hij drinkt zeer regelmatig 10-13+ keer per etmaal en dat is ook niet zo super regelmatig. Het komt er op neer dat ik hem dus altijd met me meeneem. Niet erg, maar niet handig als ik ook eens wil zwemmen om aan mijn conditie te werken.
Hij blieft overigens ook geen speentje, die werkt hij er ook net zo blij uit. (handjes smaken veel lekkerder)
iemand nog tips?
Laatst gewijzigd door monika op do okt 04, 2012 8:25 am, 2 keer totaal gewijzigd.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Re: Hoe krijg ik hem aan de fles?
Tommee Tippee fles (ik schrijf het vast fout..) was hier het enige wat wel werkte.
ik moet eens kijken of ik die hier kan vinden. Alles is hier hetzelfde, maar net een beetje anders
, welke winkel etc.

mv J ('04) en N ('12)
In Australië heb ik ze al gezien, anders misschien online bestellen?monika schreef:ik moet eens kijken of ik die hier kan vinden. Alles is hier hetzelfde, maar net een beetje anders, welke winkel etc.
Mijn jongste pakte ook geen enkele speen maar deze snapte hij direct, nooit meer problemen gehad.

-
- J&J MAURITIUS
Linde had ook niets met de fles. Wij hebben echt van alles geprobeerd en ik moest alweer gaan werken en kon niet op en neer om te voeden...drama bij mij dus.
Uiteindelijk is ze 3 dagen voor mijn eerste werkdag uit een heel goedkoop Kruitvat flesje gaan drinken die IK gaf. Ze zeggen altijd dat mama dan uit de buurt moet blijven. De fles is eigenlijk nooit echt favoriet bij haar geweest. Uiteindelijk dronk zij ook het beste uit een Tommie Tippie (dingest)
Uiteindelijk is ze 3 dagen voor mijn eerste werkdag uit een heel goedkoop Kruitvat flesje gaan drinken die IK gaf. Ze zeggen altijd dat mama dan uit de buurt moet blijven. De fles is eigenlijk nooit echt favoriet bij haar geweest. Uiteindelijk dronk zij ook het beste uit een Tommie Tippie (dingest)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
chris dronk alleen maar uit die goedkope simpele flesjes, femke uit de tommee tippee (was een duur kind, alles geprobeerd!) en mark uit de difrax.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Robin begreep echt alleen de Breastflow fles.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Iig geval stoppen met allerlei verschillende flesjes. 1 flesje kiezen met kleinste speenopening (dus voor newborn of stand 1 van 1-2-3 speen) en hooguit 1x per dag oefenen. Als hij hongerig is begin je met een beetje uit de fles, je laat hem happen ipv de speen in zijn mond te duwen (dus even over lipjes bewegen en hem het werk laten doen). Even proberen en lukt het niet, jammer dan. Volgende dag opnieuw en geef het de tijd, het kwartje moet vallen.
Of had je dat advies ook al gekregen?
Of had je dat advies ook al gekregen?
yep, ik heb telkens dezelfde speen voor een week geprobeerd. Maar ik kreeg juis het advies om te proberen als hij niet al te hongerig is, omdat hij zich anders alleen maar boos maakt.
En ik was na een tijdje maar eens begonnen met de 1-2-3 speen rond te draaien in zijn mond, zodat er iets uitkomt zodat hij misschien door kreeg dat die malle rubber dingen in zijn mond iets met melk hebben
Maar ja, maakt nog geen indruk.
We houden moed, en gelukkig is er geen druk om terug te gaan naar het werk. Tegen april dinkt hij wel uit een bekertje. (hoop ik)
En ik was na een tijdje maar eens begonnen met de 1-2-3 speen rond te draaien in zijn mond, zodat er iets uitkomt zodat hij misschien door kreeg dat die malle rubber dingen in zijn mond iets met melk hebben

We houden moed, en gelukkig is er geen druk om terug te gaan naar het werk. Tegen april dinkt hij wel uit een bekertje. (hoop ik)
mv J ('04) en N ('12)
Lukt het allemaal niet, dan kan je ook nog de habermann van medela proberen. Daarmee kan je de melk in zijn mond "spuiten". Bij sjoerd was dit de truuk. Wij hadden de habermann zowiezo in huis ivm zijn schisis. De habermann ( of special needs feeder) is wel duur.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Als hij hongerig is hapt hij juist goed, de truc is te stoppen als hij zich boos maakt. Soms is dat al na 2 minuten, so be it. Ik heb Joris van het tepelhoedje afgekregen door te oefenen als hij hongerig was, omdat hij dan goed hapte, wordt meestal ook niet aangeraden maar zodra hij mopperde pakte ik gewoon weer het tepelhoedje. Zoals gezegd is de kans van slagen groot als je zoon de speen zelf hapt en hij moet wel heel graag die melk willen anders gaat hij niet verschillende dingen proberen om die melk te krijgen, als hij gaat mopperen geef je gewoon weer de borst.yep, ik heb telkens dezelfde speen voor een week geprobeerd. Maar ik kreeg juis het advies om te proberen als hij niet al te hongerig is, omdat hij zich anders alleen maar boos maakt.
Week vind ik trouwens zelf wel kort, ik dacht eerder aan 2 weken en dan dus maar 1x per dag als jij ook heeeeel rustig ervoor kunt zitten.
Maar bekertje ging hier ook snel wel aardig trouwens. Oefenbekertje van Difrax is dan fijn.
Yes, een succesje!
De Tommee Tippee fles was gewoon bij de grootste grootgrutter van NZ te koop
En vandaag de 3e dag met deze fles bedacht ik dat ik eens de melk niet in de koelkast zou zetten, maar gewoon binnen 6 uur zou gebruiken. En jawel, vanmiddag dronk hij opeens 30 ml zonder knoeien of gedoe.
Geen idee of melk anders gaat smaken in de koelkast. Nou dit geeft weer hoop, we blijven dit recept nog maar een weekje doen voor we weer eens wat uit de koelkast of laat staan vriezer gaan proberen.
De Tommee Tippee fles was gewoon bij de grootste grootgrutter van NZ te koop

En vandaag de 3e dag met deze fles bedacht ik dat ik eens de melk niet in de koelkast zou zetten, maar gewoon binnen 6 uur zou gebruiken. En jawel, vanmiddag dronk hij opeens 30 ml zonder knoeien of gedoe.
Geen idee of melk anders gaat smaken in de koelkast. Nou dit geeft weer hoop, we blijven dit recept nog maar een weekje doen voor we weer eens wat uit de koelkast of laat staan vriezer gaan proberen.
mv J ('04) en N ('12)
-
- J&J MAURITIUS
Re: Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9
Kijk, dat is fijn voor jullie!!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Re: Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9, pffff niet
Nou ik geef het op voor voorlopig. Dat ge-emmer om 'sochtends te kolven, kost me best veel moeite ook al is het maar 30ml. Nic drinkt het 6 van de 7x niet op of blubbert het over zijn kleren omdat hij de speen blijft melken als een borst en niet zuigt.
Nog 4-5 maanden en dan zit hij wel weer op bijvoeding en klooien met een bekertje. Als het nodig is dat een ander hem voor die tijd voedt redden ze zich vast wel.
pffff, besluit genomen. Nog een reden om voorlopig weg te bljven van het werk.
Nog 4-5 maanden en dan zit hij wel weer op bijvoeding en klooien met een bekertje. Als het nodig is dat een ander hem voor die tijd voedt redden ze zich vast wel.
pffff, besluit genomen. Nog een reden om voorlopig weg te bljven van het werk.
mv J ('04) en N ('12)
Re: Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9, 'k geef het
Maar je mag toch ook gaan voeden vanaf je werk? Of is dat geen doen voor je? Ik ken genoeg moeders met kinderen die echt niet uit de fles wilden drinken en die steeds naar het kdv reden om zelf te voeden.
Re: Hoe krijg ik hem aan de fles? succesje 23/9, 'k geef het
Ja, het kdv zit op het terrein van het ziekenhuis waar ik werk en als ik mijn patienten handig plan zou ik tussendoor kunnen voeden. Ik behandel mensen aan huis. Mijn ervaring is dat Jort vaak niet wilde drinken als ik thuis langs wipte om te voeden, omdat hij dan net sliep of al wat te eten/drinken had gehad van ml met veel moeite.
Mijn streven is gewoon om niet voor april terug te gaan naar het werk. Fingers crossed dat ml zijn werk blijft houden en de economie niet nog een keer instort.
Mijn streven is gewoon om niet voor april terug te gaan naar het werk. Fingers crossed dat ml zijn werk blijft houden en de economie niet nog een keer instort.
mv J ('04) en N ('12)