Eliza schreef:Mara schreef:Bedankt voor jullie positieve reacties. Qua tijd: ongeveer een half uur per roos denk ik. Daarna drogen, poeder erop, stomen, weer laten drogen. Ik heb er het geduld voor kennelijk (ben normaal niet de geduldigste hoor).
Het is rustgevend, na een drukke dag nadenken, iets totaal anders.
En qua eetbaar...het is fondant met gumpaste dus het wordt harder dan normaal. Mijn kinderen eten ze en vinden het lekker, het kraakt dan behoorlijk

Ga je proberen hiermee een salaris te verdienen? Ik vind het nl. wel heel professioneel!
(kan zijn dat ik draadjes hierover gemist heb; sorry!)
Ik heb er een draadje over geopend op het leukstetaartenforum met de vraag of er markt voor zou zijn (bijv. voor hobbybaksters of banketbakkers die er niet handig mee zijn). Het is alleen geen gat in de markt. Je kunt ze al kopen als setje (rozen en suikerbloemen in het algemeen). Ik vind ze dan pers. minder mooi (fondant dikker enzo) maar bijna niemand die dat ziet/erg vindt.
Een bosje met wat bloemen en bladeren kost dan E 7,50 (enkele wat duurder). Daar wil ik ze niet professioneel voor maken eerlijk gezegd (tijd) maar ik denk niet dat mensen meer willen betalen.
Regelmatig hoor ik van mensen die teleurgesteld waren in de taarten van bakkers (slecht bekleed, lelijke rozen), maar die zullen dit ws. niet uitbesteden want dan zijn de kosten hoger.
Mijn gevoel zegt toch dat ik de komende tijd ipv een bosje bloemen, veel glazen bakjes met een paar suikerbloemen kado ga doen of een suikerorchidee in een vaasje, ook leuk
En als mijn vrienden en familie overvoerd zijn, kijk ik wel verder.