Ook KMA

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Ook KMA

Bericht door Suuz »

Helaas M ace heeft ook KMA. Ik ben wegens de zeer ernstige KMA van J en de pinda/ noten allergie van P begonnen met een H.A dieet.. En omdat M ace een rustige baby is die niet huilt ben ik de langzaam begonnen met eerst een bakje yoghurt smorgens te nuttigen.

Helaas heeft M ace elke avond van het bakje yoghurt eerst gespuugd, en vandaag zelf overgegeven en daarbij wat huilen van pijn. Kan gewoon geen toeval zijn meer. De kaas ging nog wel goed, maar ja daar eet ik niet echt enorme hoeveelheid van. Maar de yoghurt deed de emmer doen overlopen. Dus die gaat er helaas de deur uit evenals andere melk producten. Over paar maanden weer proberen.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Ook KMA

Bericht door kaatje71 »

Balen zeg. Wel goed dat je er zo snel achter komt toch, dan kan je veel gedoe voorkomen ( hoop ik)....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Suuz

Re: Ook KMA

Bericht door Suuz »

Ben wel blij dat ik optijd het weet. Daarom ging ik ook op HA dieet, hopelijk heb ik de allergie niet te veel getrickert en is hij er zo weer overheen gegroeid. Word anders ook wel moeilijk afvallen voor mij ;) Al vind ik de gezondheid van M ace belangrijker dan mijn gewicht. Maar kan nu nog steeds amper de zwangerschap broeken aan. :roll:
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Ook KMA

Bericht door JasmijnLinde »

Suuz schreef:Ben wel blij dat ik optijd het weet. Daarom ging ik ook op HA dieet, hopelijk heb ik de allergie niet te veel getrickert en is hij er zo weer overheen gegroeid. Word anders ook wel moeilijk afvallen voor mij ;) Al vind ik de gezondheid van M ace belangrijker dan mijn gewicht. Maar kan nu nog steeds amper de zwangerschap broeken aan. :roll:

Mijn zusje heeft het overgrote deel van haar zwangerschap en nu na de bevalling een melkvrij gevolgd (alle soorten melk) en valt juist best hard af. Waarom denk je dat je juist geen kilo's zal afvallen omdat je een koemelkvrij dieet volgt?

Komt het in jou familie meer voor, de allergieen?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Suuz

Re: Ook KMA

Bericht door Suuz »

Bijna iedereen heeft een allergie.. Meeste voor fruit.. maar ook pinda/noten, melk, tarwe en veel hooikoorts en Astma enz.. Zowel mijn vaders kant als mijn moeders kant.

Nou niet afvallen.. tja ik heb dan een speciaal dieet s'morgens een bakje yoghurt ipv brood en zo de heb ik mijn vervang producten.. Maar goed even iets anders vinden dan. Moet natuurlijk niet te veel afvallen want geef bv ;)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Ook KMA

Bericht door Rijntje »

Ik ben ook juist veel afgevallen door mijn HAdieet bij Emma. Ik ontbeet vaak met havermelk met fruit en fibre (je moet er maar van houden). Af en toe een gebakken eitje op roggebrood is ook een fijn ontbijt. Door de eiwitten voedt het erg goed en de vezels uit het roggebrood zorgen ook voor een gevuld gevoel en zo kom je de ochtend met een stuk fruit wel door.

Ik hoop dat hij er snel overheen groeit! Gelukkig groeien de meeste kinderen er ruim voor hun eerste verjaardag overheen.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Ook KMA

Bericht door Rijntje »

O en ik bedenk me net... Als soja wel goed gaat... De soja yoghurt die niet meer soja yoghurt mag heten (van Alpro, in het koelvak, dichtbij de andere yoghurts, in halve liter bekers) is echt lekker (in tegenstelling tot soja melk jukjuk). Helaas wel aan de prijs :(
Laatst gewijzigd door Rijntje op do okt 11, 2012 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Suuz

Re: Ook KMA

Bericht door Suuz »

Bedankt! Ff kijken oh soya goed gaat dan.

Maar goed ben blij het vroeg te weten en dat mijn aanpak dus goed is geweest om gelijk op h.a. Dieet te gaan.
Plaats reactie