nagels pulleken/trekken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

nagels pulleken/trekken

Bericht door annelinda »

Anne kan niet van haar nagels afblijven. De hele dag gaat het door. Ondertussen zijn haar nagels zo eng kort. Ze heeft het niet van een vreemde... ml kan er ook niet van afblijven. Hij probeert er nu zo veel,mogelijk op te letten.

Als ik haar corrigeer gaat het 20 sec goed en gaan die vingertjes weer... als ik blijf corrigeren moet ze er gewoon van huilen. Het is volgens mij echt al een gewoonte.

Hebben julie tips hoe we dit kunnen aanpakken. Ik vind het echt geen gezicht die super korte nagels en natuurlijk ook de kans van ontsteking.
Nanda
J&J SANTORINI

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door Nanda »

Byte x erop??
Trotse mama van J en T
annelinda

Bericht door annelinda »

Wat raar, nu staat het berichtje er 2 keer op.......

Dat spul zal niet werken ze bijt niet/weinig. Het is vooral pulleken.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

Een alternatief bieden, bijv een ketting waar een stuk hout aan zit wat te pulken valt. Of een beloningssysteem, wat begint met bijv tijdens het eten niet pulken is beloning ( grote kans van slagen omdat ze bezig is) of stress balletjes geven in vast te houden en te frummelen. Een tattoo om te pulken of een klodder lijm ( van die doorzichtige dan kun je ook velletjes pulken) nl en dochter elke keer dat je ze betrapt handen laten wassen Hmm meer zou ik niet weten...
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie