Weer onhandelbaar
Weer onhandelbaar
We weten dat Sem op verandering reageert met driftbuien, en onhandelbaar wordt. Hij luistert dan helemaal niet meer. Werkt dan echt met niets meer mee, ook niet dingen die hij leuk vindt. We hebben zo'n periode gehad tijdens de vakantie.
En nu zitten we er weer midden in.
Stijn is er natuurlijk sindskort bijgekomen. ZIjn dagindeling is veranderd. De regelmaat die hij gewend is, is er uit. Hij heeft de laatste tijd meerdere verschillende oppassers (oma, vriendin buurvrouw etc) gehad. En dan gaat hij deze week ook nog eens met de PSZ beginnen. Achteraf gezien niet handig, maar ja er is nu plaats.
Gisterenavond was ie echt enorm driftig.
Ik heb het met hem te doen. Hij doet het niet express.
We maken daarnaast genoeg tijd vrij om echt alleen met hem door te brengen. Ik denk dat we er toch weer even door heen moeten voordat er weer een nieuwe balans is.
Zelf ben ik doodmoe. Ben continu of met Stijn of met Sem bezig. Ik wil ze allebei genoeg aandacht geven. Afgelopen nacht had Stijn darmkrampjes of buikpijn, waardoor ik van 01:30 tot 03:30 wakker was, en daarna weer voeden a 2 uur. Sem werd om 0630 wakker. Manlief ook tegen die tijd, en naar zijn werk.
Als ik een bed of bank zie slaap ik al zowat ....
En nu zitten we er weer midden in.
Stijn is er natuurlijk sindskort bijgekomen. ZIjn dagindeling is veranderd. De regelmaat die hij gewend is, is er uit. Hij heeft de laatste tijd meerdere verschillende oppassers (oma, vriendin buurvrouw etc) gehad. En dan gaat hij deze week ook nog eens met de PSZ beginnen. Achteraf gezien niet handig, maar ja er is nu plaats.
Gisterenavond was ie echt enorm driftig.
Ik heb het met hem te doen. Hij doet het niet express.
We maken daarnaast genoeg tijd vrij om echt alleen met hem door te brengen. Ik denk dat we er toch weer even door heen moeten voordat er weer een nieuwe balans is.
Zelf ben ik doodmoe. Ben continu of met Stijn of met Sem bezig. Ik wil ze allebei genoeg aandacht geven. Afgelopen nacht had Stijn darmkrampjes of buikpijn, waardoor ik van 01:30 tot 03:30 wakker was, en daarna weer voeden a 2 uur. Sem werd om 0630 wakker. Manlief ook tegen die tijd, en naar zijn werk.
Als ik een bed of bank zie slaap ik al zowat ....
Laatst gewijzigd door edevries op wo okt 24, 2012 3:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Weer ondelhandelbaar
Het zwaar hè, die eerste periode. Ik denk dat vrijwel alle ouders / moeders het herkennen. Ik wel in ieder geval. Het is overleven, constant schipperen tussen alle belangen en je doet het nooit helemaal goed (voor je gevoel). Het wordt echt beter! Niet dat je daar nu wat aan hebt. Maar echt, het wordt beter.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Re: Weer onhandelbaar
Voor een kind dat al slecht tegen verandering kan is dit natuurlijk wel even 'de wereld op zijn kop'. Is er een manier om hem weer houvast te geven? Een vaste dagindeling? Eentje die zichtbaar is op een bord met pictogrammen en dat jullie je ook echt aan die indeling houden, ook daar war Stijn even de aandacht vraagt (daar zijn draagdoeken heel geschikt voor). Als er oppas nodig is dan zoveel als mogelijk dezelfde? Moet hij nu echt naar de psz? Is dat niet uit te stellen? Het mannetje heeft nu eerst weer houvast en controle nodig.
Oh ik weet nog heel goed hoe zwaar die eerste periode was. Tomás was ook vreselijk van slag toen Sara werd geboren. We wisten ons geen raad ermee. Maar wat Pauwtje ook zegt: het wordt echt beter. Je moet ze gewoon even de tijd geven. BLijf een op een aandacht geven, geef veel positieve feedback, pas op dat je niet teveel valt in het 'maar jij bent al groot' valkuil, en zorg voor zoveel mogelijk het normale ritme. En verder is het veel geduld en even uitzitten.
Heel veel sterkte ermee en oh ja, hier maar lekker veel van je afschrijven
Heel veel sterkte ermee en oh ja, hier maar lekker veel van je afschrijven

pittig hoor, ik leef met je mee. Hopelijk trekt hij de komende weken bij. Heeft hij wel al woorden om zich te uiten? Ik vond bij Jort dat hij zo veel meer begreep en dacht dan hij kon vertellen, dat maakte dat hij nog eerder in een driftbui landde.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Heftig voor hem hoor - maar ook voor jou. Hopelijk is Stijn een rustig kindje - nou ja met zulke slechte nachten is het nog veel sneller teveel he?
Sterkte!
Sterkte!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Help ...... Stijn was weer wakker in de nacht, dit keer van 02:30 tot 05:00. En veel aan het huilen. Hij lag in de wieg, maar had vooral behoefte aan opgetild worden. Krampjes of gewoon behoefte aan zijn mamma. Ik weet het niet.
En Sem lag ook al bij ons in bed. En ook veel wakker, en erg onrustig aan het slapen. Dus ook een gebroken nacht voor pappa.
Peuterspeelzaal voor Sem is wonder boven wonder geen probleem geweest. Dus er zijn ook dingen die gewoon goed gaan ! Maar hij is nog steeds erg driftig.
En Sem lag ook al bij ons in bed. En ook veel wakker, en erg onrustig aan het slapen. Dus ook een gebroken nacht voor pappa.
Peuterspeelzaal voor Sem is wonder boven wonder geen probleem geweest. Dus er zijn ook dingen die gewoon goed gaan ! Maar hij is nog steeds erg driftig.
Laatst gewijzigd door edevries op do okt 25, 2012 2:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wij hebben in het begin veel gescheiden geslapen. Dan heeft in ieder geval 1 iemand nachtrust. Of om de beurt. Peuterbed hebben we overgeslagen, we konden dus altijd terecht in het bed van 1 van de kinderen.
Succes, het is inderdaad erg zwaar. Het zijn wel de meest intieme momenten zo midden in de nacht met die kleintjes. Maar op het moment zelf kun je er niet echt van genieten...
Succes, het is inderdaad erg zwaar. Het zijn wel de meest intieme momenten zo midden in de nacht met die kleintjes. Maar op het moment zelf kun je er niet echt van genieten...
Ja, manlief heeft hier de eerste weken ook vooral op het logeerbed geslapen. Prima oplossing, anders lag hij weer te wachten tot Nic weer begon te puffen, of andere geluidjes te maken. 

mv J ('04) en N ('12)
Nee, papa wil niet alleen gaan slapen. Hij heeft liever de gebroken nachten samen, dan alleen goede nachten
En ze zijn nog steeds gebroken, die nachten.
Sem lijkt iets minder driftig maar krijgt snel een driftbui bij het minste of geringste.
Toch lijkt het alweer wat beter te gaan.

En ze zijn nog steeds gebroken, die nachten.
Sem lijkt iets minder driftig maar krijgt snel een driftbui bij het minste of geringste.
Toch lijkt het alweer wat beter te gaan.