vraagje
Re: vraagje
Volgens mij heb je hier niet zoveel mee te willen. Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe. Hier was @my ook 'pas' met 3,5 zindelijk. Maar dat ging toen wel erg snel toen zij het eenmaal wilde en eraan toe was. Heb je al eens geprobeerd haar te belonen als het goed gaat? Bijvoorbeeld met stickers oid? negatief doen werkt in ieder geval niet, dus ik zou oppassen met negatieve opmerkingen e.d. richting haar. Hou het leuk en vooral veel prijzen als het goed gaat. Oja, luierbroekjes zijn ook gemakkelijk. Dan heb je geen ongelukjes maar kan ze wel gemakkelijk oefenen.
Volgens mij kun je dit amper forceren en geven de kids zelf aan wanneer ze er aan toe zijn. Ik heb t gewoon op zn beloop gelaten, en daarmee was Joas zindelijk van de ene op de andere dag toen hij 3.5 was.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
ik denk niet dat een kind zich expres bevuild, tenzij het uit kwaadheid is.
Forceren en negatieve uitingen helpen zeker niet.
Ik zou zeggen; pak luierbroekjes en doe deze haar aan, beloon haar als ze bijv mee wil naar de wc als jij ook gaat, regelmatig betrekken wc gang ed, vertellen wat dat betekend voor der (geen natte broek of billen) en heeeel erg belonen bij interesse en bij een drup of plas in wc of pot.
Forceren en negatieve uitingen helpen zeker niet.
Ik zou zeggen; pak luierbroekjes en doe deze haar aan, beloon haar als ze bijv mee wil naar de wc als jij ook gaat, regelmatig betrekken wc gang ed, vertellen wat dat betekend voor der (geen natte broek of billen) en heeeel erg belonen bij interesse en bij een drup of plas in wc of pot.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Als ze al weet hoe het moet, kunnen kindjes nog vaak terug vallen met moeilijke momenten of als ze lekker ergens mee bezig zijn.
Laat het los, het komt echt goed.
Laat het los, het komt echt goed.
Goed zo! De kunst van opvoeden is zeker ook loslaten en ik zeg altijd maar zo: eten, plassen/ poepen en slapen kun je niet afdwingen.....
Verder kunnen kinderen er later ook nog behoorlijk last van hebben als de zindelijkheid geforceerd is of gepaard is gegaan met negativiteit.
Succes!!
Verder kunnen kinderen er later ook nog behoorlijk last van hebben als de zindelijkheid geforceerd is of gepaard is gegaan met negativiteit.
Succes!!
Daarbij denk ik ook dat als je er te veel nadruk op legt, dat plassen een machtsmiddel wordt, net zo als eten.
Als kleintje hebben ze niet zo veel controle en als ze die dan beginnen te krijgen en er wordt druk opgezet kunnen ze die controle juist tegen je gebruiken.
Bij ons werkt het het beste om te blijven stimuleren maar er geen probleem van maken.
Als kleintje hebben ze niet zo veel controle en als ze die dan beginnen te krijgen en er wordt druk opgezet kunnen ze die controle juist tegen je gebruiken.
Bij ons werkt het het beste om te blijven stimuleren maar er geen probleem van maken.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.