scheiding op je bordje (een verdrietig prietje)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
drus
J&J HAWAII

scheiding op je bordje (een verdrietig prietje)

Bericht door drus »

Wij hebben de kinderen verteld dat we gaan scheiden. S!mon legde op het moment zelf haarfijn uit dat mama in het huis woont en papa bij oma woont (overigens klopt dat niet, maar het idee natuurlijk wel).

Nu vroeg ik wat hij op zijn brood wilde:
en met volle overtuiging zei hij dat hij "een scheiding" op zijn brood wilde.

Ik nog een keer uitleggen wat een scheiding is. @nton tekende het voor hem.... maar hij bleef het volhouden dat hij een scheiding op zijn brood wilde.

En vanuit uitspraken en metaforen heeft hij gelijk. Hij heeft het op zijn bord gekregen van ons :(
Het arme jong, het is ook wel heel veel voor hem, maar dit tekent het voor mij (al zal het in zijn hersenen vast anders werken.... hoop ik).
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Sietske

Re: scheiding op je bordje (een verdrietig prietje)

Bericht door Sietske »

Och Drus wat zal dat moeilijk voor je zijn. Ik hoop dat jullie allemaal snel een weg zullen vinden om verder te gaan. En dat de kinderen het een plaatsje kunnen geven.
Op zich is het natuurlijkwel positief dat S. het uit en dat A er op in gaat door het hem uit te leggen. Dat geeft toch wel aan dat er voldoende ruimte is voor de kinderen om zich te uiten en dat ze dat ook zo voelen.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

:(
wat moet dit een moeilijk moment zijn geweest.

Als het niet zo'n verdrietige gebeurtenis was dan zou je er om kunnen lachen hoe kinderen toch prachtig in elkaar zitten.

sterkte en een )))KNUFFEL((((
Hanne

Bericht door Hanne »

ah aan de ene kant zo zielig, zeker voor jou even slikken. aan de andere kant moet ik er ook om lachen, een broodje scheiding. lijkt me niet lekker hoor.
Sarina
J&J HAWAII

Bericht door Sarina »

Ach wat sneu. Lijkt me inderdaad erg moeilijk, dikke knuffel voor jullie.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wat een verdrietig prietje :( Het is al niet makkelijk allemaal, en zoiets maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ves

Bericht door Ves »

Moeilijk voor jou om zoiets van je kind te horen... mogelijk is dit voor hem gewoon een manier om het woord/begrip scheiding te leren kennen/begrijpen/proeven.
Plaats reactie