Ook trots!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Claudiac

Ook trots!

Bericht door Claudiac »

Hallo,

Vandaag heeft A voor het eerst op de wc gepoept. Hij heeft nu al twee dagen zijn luier uit en ik zet hem elke zo veel tijd op het potje. Hij gaat er nog niet zelf naartoe jammer genoeg, maar hij houdt het (meestal) wel op. Maar hij vindt het wel erg leuk. Hij vindt het vooral leuk om stickers te krijgen, in het begin waren het kleine cadeautjes. We zijn ook al naar de wc geweest op school (I heeft een sticker voor hem gescoord bij zijn juf), bij de buren met een cars-wc-verkleiner, bij muziekles en bij de bakker. Vanmiddag zag ik zijn 'poepgezicht' en heb hem snel op de wc gezet. I is naast hem gaan zitten en heeft hem aangemoedigd door liedjes te zingen. Daarna kreeg hij een drakenpyjama waar hij nu vol trots in slaapt.

's Nachts roept hij af en toe en dan zet ik hem even op de wc, dan plast hij en gaat weer slapen.

Jammer genoeg kan hij zelf z'n broek nog niet naar beneden doen, ook niet als het een joggingbroek is.

Ik hoop dat we het kunnen volhouden! Tot nu toe wil hij liever een onderbroek aan dan een luier, dus ik hoop het.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Ook trots!

Bericht door Petra »

ik kijk nog eens in je onderschrift.

Hij is een half jaar jonger als Jesse!
knap! (en een beetje jaloers)

Misschien hier ook eens stickers gaan halen. Stickers met auto's zullen het vast goed doen......
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Claudiac

Re: Ook trots!

Bericht door Claudiac »

Nou... het zet door. Maar dan nu zonder stickers en pakjes. Vannacht een mini ongelukje maar hij werd er wakker van en heeft de rest van zijn plas op de wc gedaan. En verder wijst hij nu zelf naar de wc en hij heeft net weer op de wc gepoept. Plassen gaat nu vrij automatisch (hij deed op school de deur naar de wc open en toen ik hem er op zette volgde er inderdaad een plas).

Ik hoop het...
HeleenW

Re: Ook trots!

Bericht door HeleenW »

knap hoor!!! en ja dan ben je trots! Geniet er lekker van!
(en het lijkt me ook veeeeeel goedkoper :-)
Claudiac

Re: Ook trots!

Bericht door Claudiac »

HeleenW schreef:knap hoor!!! en ja dan ben je trots! Geniet er lekker van!
(en het lijkt me ook veeeeeel goedkoper :-)

uhmmm ja, dat was ook eigenlijk de aanleiding.
HeleenW

Re: Ook trots!

Bericht door HeleenW »

Claudiac schreef:
HeleenW schreef:knap hoor!!! en ja dan ben je trots! Geniet er lekker van!
(en het lijkt me ook veeeeeel goedkoper :-)

uhmmm ja, dat was ook eigenlijk de aanleiding.

ehmmmm, kan dat ook bij babies? :wink: dan houd ik me aanbevolen voor de tip!
Claudiac

Re: Ook trots!

Bericht door Claudiac »

http://www.spelendzindelijk.nl

Hier zeggen ze van wel. Maar ik heb het boek niet gekocht dus ik weet het niet! Maar de eerste bladzijden van dit boek die ik had gelezen op deze site, hebben mij wel gemotiveerd om hier aan te beginnen. Ook al is hij al 2.

Wat ik heb gedaan:
- Eerst een paar weken af en toe op het potje laten zitten, voor de tv of een boekje, laten zien als er een plas in zat
- van het weekend de luier continu uitgedaan en elke zo veel uur op de wc (hij vindt het potje niet meer zo leuk)
- vanaf eergisteren ook 's nachts de luier uit om te zien hoe dat ging. En dat gaat bij hem wel aardig goed.
- Tegen de anderen gezegd dat als hij zindelijk is, iedereen een cadeau krijgt. Dus ze helpen hem (eerst omdat ze een cadeau krijgen, nu vooral omdat ze het leuk vinden).
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Ook trots!

Bericht door Nanda »

wauw!!! wat een knapperd!
Go boy! :stampen:
Trotse mama van J en T
Plaats reactie